مانور قدرت با استفاده از «حق شهروندی» رأی دادن در انتخابات ۸ تیر /بخشی از آرای خاموش وارد میدان می شود

معاون وزیر کشور دولت روحانی می‌گوید: در شرایط فعلی امکان دارد دلخوری‌هایی وجود داشته باشد، که بخشی از آن اقتصادی است، بخش دیگر امکان دارد فرهنگی و سیاسی باشد اما بنده به عنوان کسی که دستی در آتش داشتم و همیشه گوش و کنار کشور خادم مردم بودم، عرض می‌کنم که انتخابات استفاده از یک حقوق شهروندی است و ما باید از حقوق خودمان استفاده کنیم. از هیچ کجای دنیا نمی‌آیند که مشکل ما را حل کنند و یا دلشان به حال ما بسوزد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «انشالله میزان مشارکت به ۶۰ و ۶۵ درصد برسد»، «آرای خاکستری تحریک شده است.»،«انتخابات یک حق شهروندی است که باید استفاده کنیم» این جملات بخشی از اظهارات علی اصغر احمدی، معاون سیاسی وزارت کشور دولت روحانی چند ساعت مانده به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

احمدی در قسمت دیگری از این گفتگو به اهمیت مشارکت در انتخابات می‌پردازد و با نگاه دیگری به مشارکت در انتخابات می‌پردازد و آن را از جمله مولفه‌های قدرت ارزیابی می‌کند.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با علی اصغر احمدی، معاون وزیر کشور در دولت روحانی را می‌خوانید:

****

علی اصغر احمدی، معاون وزیر کشور در دولت روحانی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین پیرامون اهمیت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: مولفه‌های قدرت در همه جوامع عبارتند از قدرت مالی، پولی، نظامی و سایر موارد که شاید قابل شمارش باشند اما آنچه که در یک کشور اهمیت دارد، حضور مردم در صحنه‌هایی است که به دفاع از تمامیت ارزی می‌انجامد و مردم آن کشور هویت خود را اعلام می‌کنند و می‌گویند ما کشورمان را دوست داریم. البته امکان دارد ناملایمت‌هایی وجود داشته باشد.

انتخابات یک حق شهروندی است که باید استفاده کنیم

وی افزود: از نظر بین‌المللی نیز همیشه مردم اظهار وجود کردند. در شرایط فعلی امکان دارد دلخوری‌هایی وجود داشته باشد، که بخشی از آن اقتصادی است، بخش دیگر امکان دارد فرهنگی و سیاسی باشد اما بنده به عنوان کسی که دستی در آتش داشتم و همیشه گوشه و کنار کشور خادم مردم بودم، عرض می‌کنم که انتخابات استفاده از یک حقوق شهروندی است و ما باید از حقوق خودمان استفاده کنیم. از هیچ کجای دنیا نمی‌آیند که مشکل ما را حل کنند و یا دلشان به حال ما بسوزد. بنابراین استفاده از حقوق شهروندی یک اصل است.

احمدی در ادامه تصریح کرد: مورد دیگر مربوط به مانور قدرت با حضور در انتخابات است. مانور قدرت به مردم و کشور برمی‌گردد. به اعتقاد بنده همه افراد حتی آنهایی که دلخوری هم دارند باید این نکته را قبول کنند به میزانی که مشارکت نمی‌کنند، دیگرانی می‌آیند برای آنها تصمیم خواهند گرفت، که شرایط را نامطلوب می کند. در نتیجه بهره‌مندی از حقوق شهروندی و انتخاب اصلح می‌توانیم مانوری در دنیا داشته باشیم چراکه ما مردم ایران هرگز کشور خود را رها نخواهیم کرد.

انشالله میزان مشارکت به ۶۰ و ۶۵ درصد برسد

معاون وزیر کشور در دولت روحانی درباره احتمال افزایش مشارکت به بیش از ۵۰ درصد اظهار کرد: بنده نتایج نظرسنجی را ندارم که به آنها تکیه کنم. اگر قرار باشد عددی را بگویم باید مستند به یک ریشه باشد که آن را مطرح کنم اما به لحاظ ارتباطی که با اکثر استان‌های کشور دارم و دوستان از استان‌ها و شهرستان‌ها گزارش‌هایی می‌دهند، به نظر می‌رسد بخشی از آرای خاموش احساس کرده که باید وارد میدان شود.

وی گفت: لذا ارزیابی بنده از میزان مشارکت بین ۵۰ تا ۵۵ درصد است، البته ارزیابی حسی است و رقمی ندارم که بخواهم به آن استناد کنم اما انشالله میزان مشارکت به ۶۰ و ۶۵ درصد برسد که اگر این اتفاق بیافتد ما بسیار خوشحال می‌شویم.

قسمتی از قشر خاکستری تحریک شده است

احمدی در پیش بینی ورود آرای خاکستری به پای صندوق‌های رأی نیز، خاطرنشان کرد: براساس آنچه مشاهده می‌کنم قشر خاکستری که فرزندان ما هستند و آینده کشور متعلق به آنها است، تحریک شده به این ترتیب که بخشی آمدند، بخشی هنوز مردد است و قسمتی هنوز بر موضع خودشان هستند.

معاون وزیر کشور در دولت روحانی یادآور شد: امیدوارم در فرصت باقی مانده قشر خاکستری احساس این را داشته باشند که از حق طبیعی و شهروندی خود استفاده کنند و طبق فرمایش رهبری امکان دارد برخی کسی را قبول نداشته باشند اما ایران و مردم آن را که دوست دارند. مجدداً تاکید می‌کنم هیچ کس از آن طرف دنیا کسی نمی‌آید که مشکل ما را حل کند بلکه ما هستیم که باید دست به دست هم بدهیم، مقداری دلخوری و قهر را کنار بگذاریم و وارد میدان شویم. انشالله میزان مشارکت عدد خوبی شود.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1925035

برچسب‌ها