عضو موسسه مصباح یزدی: وجود دختران همچون گوهری گرانبهاست که منبع و منشاء زایش و رویش موجودات انسانی است

سید احمد رهنمایی، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی گفت: سکه و شمش طلا از ارزش و اهمیت بالایی برخورداراست لذا ما در پاسداشت و نگهداشت آن نهایت تلاش خود را می کنیم که مبادا مورد دستبرد و سرقت قرار بگیرد. این مثل هم کاملا در مورد دختران ما صدق می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید احمد رهنمایی، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی که بنیان‌گذار آن مرحوم مصباح یزدی بوده، گفت: باتوجه به اینکه در منظر قرآن و اسلام دختر و پسر هر دو نعمت و حسنه هستند و هیچ تفاوتی برای بندگی کردن دربرابر پرودگار خود ندارند، درعین اشتراک در هویت انسانی، تفاوت‌های عمیق روحی و روانی در آنها وجود دارد که آنها را در پذیرفتن مسئولیت‌های فردی و اجتماعی متمایز کرده است.

طبق روایت شبستان، او ادامه داد: سکه و شمش طلا از ارزش و اهمیت بالایی برخورداراست لذا ما در پاسداشت و نگهداشت آن نهایت تلاش خود را می کنیم که مبادا مورد دستبرد و سرقت قرار بگیرد. این مثل هم کاملا در مورد دختران ما صدق می کند.

عضو موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی افزود: وجود دختران همچون گوهری گرانبهاست که منبع و منشاء زایش و رویش موجودات انسانی است. بنابراین اگر خوب و صحیح تربیت شوند نسل های صالح و شایسته ای تحویل آیندگان خواهند داد؛ در این میان سهم دختران از پسران بیشتر است لذا بایستی طوری با آنها رفتار کنیم و طوری تربیت نماییم که آنها به هویت دخترانه خود پی ببرند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =