بالارفتن جمعیت اتباع مهم‌ترین دغدغه مردم شرق اصفهان/مسئولان: افراط و تفریط نکنیم

سفر یک روزه استاندار اصفهان به شرق و جلسه شورای اداری استان و شهرستان اصفهان ۵۲ مصوبه عمرانی و اقتصادی برای مردم این مناطق به ارمغان آورد، بالارفتن جمعیت اتباع مهم ترین دغدغه مردم شرق اصفهان بود که مسئولان اصفهان نیز در این ارتباط صحبتها و دغدغه های دیگری داشتند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان به همراه معاونین و مدیران کل استان، به روستاهای منطقه شرق اصفهان سفر کرده و مسائل و مشکلات این مناطق را از نزدیک مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

مجموعه پژوهشی کشاورزی جهاد کشاورزی در روستای کبوتر آباد، مزرعه‌های گندم شرق اصفهان و وضعیت آبیاری توسط کانال‌های آب، بزرگراه اشکاوند، روستای پیله‌وران بخش براآن جنوبی، پروژه حلقه چهارم حفاظتی ترافیکی شرق اصفهان، کاروانسرای تاریخی در حال مرمت روستای زیار، منطقه حادثه خیز و ریل قطار بخش براآن شمالی، مجموعه دامداری در حال احداث شرق شهرستان اصفهان، کوره‌های آجرپزی بخش سجزی نهضت مسکن ملی بخش قهجاورستان از جمله مناطقی بود که در سفر درون استانی استاندار اصفهان در نظر گرفته شده بود.

پس از آن گروهی از منتخبین و موثرین شرق اصفهان با حضور محمدرضا جانثاری معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان و همچنین علیرضا قاسمی معاون سیاسی امنیتی فرماندار اصفهان به ایراد معضلات و مشکلات شرق اصفهان پرداختند، از مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و ورزش جوانان تا رفت و آمد و حمل و نقل و همچنین امنیت جاده ها از مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

از مهمترین مطالبات مردم در شرق اصفهان موضوع بالا رفتن جمعیت اتباع در شهر ها و روستاهای شهر اصفهان و پایین آمدن سطح بهداشت مراکز و همچنین مخاطراتی است که پس از این واقعه به وجود آمده است.

پس از این بازدید شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان با حضور استاندار اصفهان و معاونین، فرماندار و همچنین جمعی از مدیران و مسئولان اصفهان بررسی شد تا پیرامون مسائل و مشکلات شرق اصفهان تصمیم گیری شود.

اصفهان استان برخوردار نیست

در ابتدای این نشست، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه با صفت برخوردار به اصفهان ظلم می شود، اظهار داشت: «اصفهان»، استان برخوردار نیست، این نابرخورداری موجب شده است که در اعتبارات و بودجه‌های کشور موانعی بر سر راه ادارات کل قرار گیرد.

وی از استاندار خواست تا به مسائل و مشکلات شرق اصفهان نگاه ویژه‌ای داشته باشد و ادامه داد: اجرایی شدن مصوبات در شهرستان ها ملزم به پیگیری است.

فرماندار اصفهان گفت: با توجه به کثرت مسائل و مشکلات شهر اصفهان و همچنین وسعت این استان باید سفرهای درون استانی بیشتری برگزار شود.

وی ادامه داد: همه مناطق منطقه ای و حاشیه ای در آینده مورد رصد استاندار قرار خواهد گرفت.

اصفهان دارای ظرفیت ها و چالش های مختلفی است

احمدی با بیان اینکه، اصفهان دارای ظرفیت ها و چالش های مختلفی است، بیان داشت: در استان اصفهان مسایل و مشکلات مختلفی دارد که منجر شده است از مسائل و مشکلات شهرستان اصفهان غفلت شود، به عنوان مثال۸۲ روستا و یک بخشدار در اصفهان داریم در صورتی که طبق استاندارد کل باید هر ۲۰ روستا یک بخشدار داشته باشد کما اینکه جمعیت برخی روستاهای اصفهان از شهرها بیشتر است.

استاندار اصفهان در حاشیه شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار کرد: سفر شورای اداری استان به شهرستان اصفهان در چند بخش برنامه‌ریزی شد، نخست بازدید از مناطق جنوبی شهرستان، در سفر دوم بازدید از برخی شهرک‌های شهرستان و پنج شنبه هم سفر به شرق شهرستان اصفهان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی افزود: این سفر از ساعات ابتدایی صبح پنجشنبه با بازدید از مناطق براآن شمالی و جنوبی، قهجاورستان، زیار و سایر شهرها و روستاهای این منطقه آغاز شد.

بررسی چالش‌های حوزه کشاورزی و صنعتی

مرتضوی گفت: بازدید از پروژه‌های نیمه تمام، نقاط حادثه‌خیز و بررسی چالش‌های حوزه کشاورزی و صنعتی از جمله مواردی بود که در این سفر در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: دیدار و ملاقات مردمی از دیگر برنامه‌های شورای اداری استان در شرق شهرستان اصفهان بود و بیش از ۸۰ نفر از مردم این منطقه توانستند مسائل و مشکلات خود را با اعضاء شورای اداری استان مطرح کنند.

استاندار اصفهان بیان داشت: نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان نیز بیش از ۶ ساعت به طول انجامید و مسائلی که در سفر مورد بررسی قرار گرفته بود در این نشست مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

مرتضوی تعداد مصوبات اخذ شده در نشست شورای اداری استان را بیش از ۵۰ مصوبه عنوان کرد و گفت: این مصوبات لازم الاجرا به منظور رفع چالش‌ها و توسعه شرق شهرستان اصفهان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تلاش شد مصوبات در بخش‌های مختلف با زمانبندی مشخص تصویب شوند تا در موعد مقرر با به ثمر رسیدن مصوبات شاهد رشد و آبادانی این منطقه باشیم.

توجه ویژه به مسائل آموزشی و بهداشت و درمان در شرق اصفهان

استاندار اصفهان در خصوص مفاد مصوبات شورای اداری استان، بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح هندسی مسیرها، ایمن سازی و نصب علایم، روکش آسفالت، تعیین تکلیف طرح‌های کشاورزی نیمه‌تمام، تکمیل طرح‌های حوزه ورزش و جوانان، توجه ویژه به مسائل آموزشی و بهداشت و درمان از جمله مفاد مصوبات این نشست بود.

مرتضوی متذکر شد: مسائل و چالش‌های سایر مناطق شهرستان اصفهان نیز در سفرهای آینده بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

و اما محمدرضا جانثاری؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در پاسخ به این درخواست های مردم شرق اصفهان در خصوص بررسی مسائل و مشکلات به وجود آمده از طریق اتباع گفت: در بیان مسائل و مشکلات نباید در حق نظام اجحاف شود مردم باید ببیند که پیش از انقلاب کشور در چه وضعی بوده و اکنون تا چه اندازه شاهد پیشرفت هستیم.

وی افزود: در خصوص اتباع خارجی نه باید افراط و نه تفریط داشته باشیم، مهاجرپذیری یکی از مسائلی است که در همه کشورهای دنیا وجود دارد و کشور ما و اصفهان نیز از آن مستثنی نیست، مهاجرین در استان هم تاثیر مطلوب در حوزه کار دارند و هم تاثیر نامطلوب در بخش های مختلف اجتماعی که این امر نیاز مند سازماندهی است.

جمعیت اتباع با توجه به تراکم جمعیت تعدیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: باید جمعیت اتباع با توجه به تراکم جمعیت تعدیل شود، حد مجاز وجود اتباع ۳درصد از جمعیت کل است اما آمار مهاجرین بسیاربالاتر است.

جان‌نثاری ادامه داد: هرچند که در ۱۲ شهرستان استان ممنوعیت حضور اتباع را داریم اما این قانون در دوره‌هایی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و اکنون با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی متذکر شد: ساماندهی اتباع خارجی نخستین رویکردی است که در این خصوص دنبال می‌کنیم.

۶۰ درصد اتباع سال گذشته به کشورشان برگردانده شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: سال گذشته بیش از ۶۰ درصد از اتباع خارجی غیرمجاز را دستگیر و به صورت روزانه چند هزار نفر را به کشورشان بازگرداندیم.

جان‌نثاری نیاز است مردم در خصوص اتباع همکاری کنند از املاکی ها تا کارفرمایان باید به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دولت های پیشین امور اتباع رها شده بود، گفت: در مورد حضور اتباع خارجی غیرمجاز در بخش مرکزی اصفهان نیز با همکاری فرماندار اصفهان تلاش می کنیم تا این موضوع را ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، در این جلسه بیش از ۵۲ مصوبه در خصوص پیگیری احداث کلانتری حصه، زیار، بهارستان، شهید کشوری، رفع مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در شهرستان‌های بخش مرکزی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، پیگیری مطالبات مربوط به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستاها و همچنین مردم روستاهای شرق اصفهان، احداث کتابخانه، رفع معضلات زیست محیطی واحدهای دامداری بزرگ، شبکه فاضلاب قهجاورستان،رفع مشکل آب و مخرن ذخیره آب، احداث جاده دسترسی پل راه آهن زردنجان از مصوبات این جلسه بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1900297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =