۸۸ نفر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
نفس طلا برید/ قیمت جدید طلا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا در بازار جهانی تقریبا بدون تغییر، روی عدد ۲ هزار و ۳۳۸ دلار ایستاد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طلا در بازار جهانی تغییری در قیمت‌ها نداشت و در نرخ ۳ هزار و ۳۳۸ دلار ایستاد.

بررسی‌ها البته از روند بازار جهانی طلا، رشد ۵۴ دلاری قیمت طلا در طول یک هفته گذشته را نشان می‌دهد، اگرچه همچنان عملکرد یک ماهه بازار، از افزایش ۱۴۳ دلاری قیمت اونس طلا حکایت دارد.

نفس طلا برید/ قیمت جدید طلا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت کنونی طلا تقریبا ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1900073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =