انجام بیش از ۲ هزار ماموریت اورژانس درطرح امداد نوروزی

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از انجام ۲ هزار و ۸۴ مأموریت اورژانسی در قالب طرح امداد نوروزی ۱۴۰۳ در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، دکتر محمودشمسی پور دهکردی در تشریح این خبر با اشاره به اجرای طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در استان اظهار داشت: در این مدت با انجام ۲ هزار و ۸۴ مأموریت اورژانسی به ۴۳۹ مورد حوادث غیرترافیکی، ۵۰۰ مورد حوادث ترافیکی و ۱۵۹۹ مورد بیماری امدادرسانی شد.

مسئول اجرای طرح امداد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در امدادرسانی به مصدومان حوادث ترافیکی ۵۴۰ مورد اعزام به مراکز درمانی و ۱۳ مورد درمان درمحل انجام شد، همچنین در این سوانح ۷ نفر جان خود را از دست دادند.

دکتر شمسی پور خاطرنشان کرد: در حوادث غیرتصادفی نیز یک هزار و ۱۹۰ مورد اعزام به مراکز درمانی و ۲۴۵ نفر درمان درمحل انجام شد و ۴۸ نفر فوتی به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۳ نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن در استان دچار مسمومیت شدند گفت: ۵ نفر نیز از طریق بالگرد اورژانس هوایی استان در مناطق صعب العبور خدمات دریافت کردند.

دکتر شمسی پور ادامه داد: همچنین ۱۵۵ نفر با مراجعه به ایستگاه های سلامت نوروزی از خدمات درمانی اورژانس پیش بیمارستانی بهره مند شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =