جنجال صهیونیست‌ها علیه هنرپیشه‌ی انگلیسی در مراسم اسکار ۷۸/ ونسا ردگریو: این دار و دسته‌ی کوچک اوباش صهیونیست نماینده‌ی مردم یهودی نیستند

[ونسا ردگریو] هنرپیشه‌ی انگلیسی پس از دریافت جایزه [‌برنده‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم جولیا] به خبرنگاران گفت: «من مخالف صهیونیسم‌ام ولی از یهودیان در مبارزه‌ی طولانی‌شان علیه فاشیزم و اختناق دفاع می‌کنم. این دار و دسته‌ی کوچک اوباش صهیونیست نماینده‌ی مردم یهودی نیستند و رفتارشان توهینی به یهودیان سراسر جهان است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سوم آپریل ۱۹۷۸ در شب اهدای جوایز اسکار جنجال بزرگی در محل برگزاری مراسم برپا شد، جنجالی از سوی یهودیان افراطی بر علیه ونسا ردگریو (زاده‌ی ۱۹۳۷) هنرپیشه‌ی انگلیسی برنده‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم ضد نازی‌ «جولیا». اما ماجرا چه بود؟ ونسا پیش‌تر فیلمی مستند به نام «فلسطینی‌ها» ساخته و خود نیز در آن ایفای نقش می‌کرد، این فیلم درباره‌ی آوارگان فلسطینی بود. روزنامه‌ی کیهان روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۵۷ به نقل از خبرگزاری رویتر از لس‌آنجلس در تشریح این جنجال نوشت:

علی‌رغم تبلیغات شدید گروه‌های افراطی یهودی علیه ونسارد گریو، این هنرپیشه‌ی انگلیسی دیشب [شامگاه دوشنبه ۱۴ فروردین ۵۷] جایزه‌ی اسکار برای نقش دوم زن را به خاطر بازی در فیلم «جولیا» دریافت کرد.

با آن‌که فیلم «جولیا» درباره‌ی مبارزات ضد نازی‌هاست، گروه‌های افراطی یهودی در چند روز گذشته تظاهرات متعددی علیه وانسا ردگریو به خاطر بازی او در فیلمی به نام «فلسطینی‌ها» برپا کردند.

هنرپیشه‌ی انگلیسی، تهیه‌کننده و بازیگر فیلم فلسطینی‌هاست که یک فیلم مستند درباره‌ی آوارگان فلسطینی‌ها است. تظارکنندگان یهودی دیروز [دوشنبه ۱۴ فروردین ۵۷] در برابر سالن پخش جوایز اسکار یک تصویر عرفات را آتش زدند و خواستار تحریم ردگریو شدند.

ونسا ردگریو به هنگام دریافت جایزه‌ی اسکار اعلام داشت که او مخالف دار و دسته‌ی کوچکی از اوباش‌های صهیونیست است که رفتارشان توهینی به یهودیان سراسر جهان است. او گفت که از مبارزات ضد فاشیستی در سراسر جهان حمایت کرده و خواهد کرد.

هنرپیشه‌ی انگلیسی پس از دریافت جایزه‌ به خبرنگاران گفت که: «من مخالف صهیونیسم‌ام ولی از یهودیان در مبارزه‌ی طولانی‌شان علیه فاشیزم و اختناق دفاع می‌کنم. این دار و دسته‌ی کوچک اوباش صهیونیست نماینده‌ی مردم یهودی نیستند و رفتارشان توهینی به یهودیان سراسر جهان است.»

هم‌زمان با تظاهرات گروه‌های صهیونیستی، گروه‌های فلسطینی و عرب نیز تظاهراتی به طرفداری ونسا ردگریو ترتیب دادند. شدت این تظاهرات به حدی بود که دیشب [شامگاه دوشنبه ۱۴ فروردین ۵۷] ۵۰۰ مامور پلیس سالن محل اعطای جوایز اسکار را در محاصره‌ گرفتند.

سازمان‌های یهودی آمریکا از استودیوها و شرکت‌های فیلم‌برداری خواسته‌اند که ونسا ردگریو و فیلم‌های او را تحریم کنند. جالب است که در فیلم «جولیا» ونسا ردگریو نقش زن مبارزی را بازی می‌کند که عضو یک سازمان زیرزمینی مبارزه با نازی‌هاست.

جنجال صهیونیست‌ها علیه هنرپیشه‌ی انگلیسی در مراسم اسکار ۷۸/ ونسا ردگریو: این دار و دسته‌ی کوچک اوباش صهیونیست نماینده‌ی مردم یهودی نیستند

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =