۰ نفر
۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
کسی جسد نصیری رئیس ساواک را گردن نمی‌گرفت

سعی کردیم که با بستگانش تماس بگیریم و ترتیبی بدهیم که برای تحویل و دفن جسد اقدام کنند اما در تماسی که با چند تن از اقوامش گرفتیم، حتی برادرزاده‌ی او نیز منکر خویشاوندی و رابطه با وی شد... پس از ۱۲ روز یکی از اقوام بسیار دور نصیری به پزشکی قانونی مراجعه کرد و جسد او را تحویل گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از نیمه‌شب ۲۶ بهمن ۱۳۵۷ که ارتشبد نعمت‌الله نصیری رئیس اسبق ساواک همراه با سه تن دیگر از سران نظامی حکومت پهلوی به حکم دادگاه انقلاب تیرباران و به پزشکی قانونی منتقل شد، تا ۱۲ روز بعد هیچ‌یک از اقوام دور و نزدیک او جسدش را از پزشکی قانونی تحویل نمی‌گرفت. این موضوع را روزنامه‌ی کیهان روز ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ به نقل از یک مقام آگاه در دادگستری عنوان کرد. این مقام گفته بود:

بعد از تیرباران نصیری و چند مهره‌ی دیگر رژیم پیشین، جسد آنان به پزشکی قانونی فرستاده شد تا تحویل بستگان‌شان شود، اما هیچ‌کس به سراغ جنازه‌ی نصیری نیامده و کارکنان پزشکی قانونی برای جلوگیری از فاسد شدن جسد، بارها مجبور شدند که درجه‌ی سردخانه‌ را بالا ببرند.

بعد از چند روز که از مراجعه‌ی بستگان نعمت‌الله نصیری خبری نشد، سعی کردیم که با بستگانش تماس بگیریم و ترتیبی بدهیم که برای تحویل و دفن جسد اقدام کنند اما در تماسی که با چند تن از اقوامش گرفتیم، حتی برادرزاده‌ی او نیز منکر خویشاوندی و رابطه با وی شد تا این‌که پس از ۱۲ روز یکی از اقوام بسیار دور نصیری به پزشکی قانونی مراجعه کرد و جسد او را تحویل گرفته و ترتیب دفن آن را داد.

کسی جسد نصیری رئیس ساواک را گردن نمی‌گرفت

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1889716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =