۱ نفر
۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
تاثیر محتوای صوتی در افزایش فروش

گفته می‌شود تنها شغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند آن را از بین ببرد، فروش و بازاریابی است. صاحبان کسب و کار برای فروش بیشتر، حاضر هستند تا قله قاف هم سفر کنند اما لازم نیست این همه به زحمت و دردسر بیفتند! خوشبختانه روش‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها، میزان فروش بالا می‌رود. یکی از مهمترین و بهترین روش‌های افزایش فروش، تولید محتوای صوتی است.

تاثیر محتوای صوتی در افزایش فروش به قدری بالاست که در حال حاضر، یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های تبلیغات به حساب می‌آید. حرف ما را قبول ندارید؟ کافیست به حافظه خود رجوع کنید و برخی از مهم‌ترین تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی اخیر را به یاد بیاورید. احتمالا اولین چیزی که از آن تبلیغات در ذهن شما متبلور می‌شود، صدای گوینده تیزر تبلیغاتی است. بنابراین به نظر می‌رسد که ماندگاری صدا، حتی از تصویر هم بیشتر خواهد بود به همین دلیل است که بسیاری از افراد به سراغ سفارش نریشن برای تبلیغات خود می‌روند.

در این مقاله می‌خواهیم دلایل اثرگذاری محتوای صوتی در افزایش فروش را بررسی کنیم. اگر شما هم کنجکاو هستید که اطلاعات بیشتری در خصوص این موضوع به دست آورید، به خواندن این متن ادامه دهید.

چرا باید محتوای صوتی تولید کنیم؟

اگر نگاه دقیقی به کاریز فروش و فرمول‌های افزایش آن بندازیم، متوجه می‌شویم که یکی از اساسی‌ترین کارهایی که برای جلب رضایت مشتری و وفاداری وی باید انجام شود، ماندگاری در ذهن است. یک صدای عالی و گیرا، می‌تواند این کار را به بهترین نحو انجام دهد. ما هرگز صدای منوچهر والی زاده را فراموش نمی‌کنیم و همیشه بسیاری از تبلیغات تلویزیونی را با صدای ایشان به یاد می‌آوریم. اگر بخواهیم چند دلیل ساده برای تولید محتوای صوتی جهت افزایش فروش بیاوریم، باید به نکات زیر اشاره کنیم:

  • صدای گوینده ماندگاری زیادی در ذهن مخاطب دارد.

  • پلتفرم‌های مختلفی برای انتشار دارد و به دست مخاطبان بیشتری می‌رسد (پادکست، رادیو، تلویزیون و...).

  • طیف مختلفی از مخاطبان را در بر می‌گیرد.

  • جهت پرسونال برندینگ به کار می‌رود.

تبلیغات رادیویی

تاثیر محتوای صوتی در افزایش فروش

یکی از بهترین شیوه‌های استفاده از محتوای صوتی، انتشار آن در بستر رادیو یا پادگیرهاست. شاید فکر کنید که رادیو مدت‌هاست که مخاطبان خود را از دست داده اما اشتباه فکر می‌کنید. اخیراً با محبوبیت پادکست در میان جوانان، به نظر می‌آید که این قشر با رادیو آشتی کرده‌اند و دوباره از آن استفاده می‌کنند. مخاطبان قدیمی بالای 50 سال هم که همچنان به رادیو گوش می‌دهند و این وسیله به بخشی از روتین زندگی آن‌ها تبدیل شده است.

استفاده از رادیو برای انتشار تبلیغات نیز فراگیر شده است. مثلاً بسیاری از برندهای بزرگ و کوچک، اسپانسر اپیزودهای یک پادکست می‌شوند و به این ترتیب نام خود را به هزاران مخاطب می‌رسانند. واقعیت اینجاست که استفاده از پادکست و رادیو برای تبلیغات و افزایش فروش، کاربرد خیلی زیادی دارد. یک مخاطب پادکست، بارها و بارها به اپیزود موردنظر خود گوش می‌دهد و بارها نام شما را خواهد شنید. برای اثرگذاری روی مخاطب، چه چیزی بهتر از تکرار و تداوم؟!

مزایای ضبط پادکست در فروش

حالا که در مورد اهمیت پادکست در افزایش فروش صحبت کردیم، تصمیم داریم که به مزایای ضبط پادکست در فروش نیز اشاره کنیم:

  • منجر به ارتباط با قشر عظیمی از مردم می‌شود.

  • به مخاطبان جوان‌تر که این روزها بیشتر پادکست گوش می‌دهند، متصل می‌شود.

  • باتوجه به دائمی بودن پادکست، بارها و بارها گوش داده خواهد شد.

  • این جنس از تبلیغات با ناخودآگاه انسان ارتباط برقرار می‌کند؛ چرا که پادکست را همواره حین کار، رانندگی و...گوش می‌دهیم و اساساً با ذهن ناخودآگاه خود، اطلاعات را دریافت می‌کنیم.

به دلیل تمام این مزیت‌هاست که پادکست‌‎ها به بستری فوق‌العاده برای انتشار آگهی و تبلیغ تبدیل شده‌اند و حتی برندهای بزرگ و معروف دنیا نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ابزارهای تولید محتوای صوتی

تاثیر محتوای صوتی در افزایش فروش

حالا که با اهمیت و فواید تولید محتوای صوتی برای فروش آشنا شدید، باید ابزارهای تولید آن را نیز به شما معرفی کنیم. واقعیت اینجاست که برای ضبط یک محتوای صوتی به ابزار خاصی نیاز ندارید و حتی با یک گوشی ساده تلفن همراه هم می‌توانید این کار را انجام بدهید اما طبیعتاً کیفیت موردنظر را نخواهد داشت. تجهیزات و لوازم زیر را برای ضبط محتوای صوتی نیاز دارید:

  • یک استودیو حرفه ای و آکوستیک برای ضبط صدا

  • میکروفون یقه‌ای یا سه پایه دار

  • نرم افزارهای ویرایش صدا

  • یک صدای خوب و گیرا

در میان تمام ملزوماتی که برای تولید محتوای صوتی نام بردیم، اهمیت صدا و جذابیت آن خیلی بالاتر است. اگر بخواهیم ویژگی های صدای گوینده حرفه ای تبلیغاتی را بشماریم، باید نکات زیر را در ذهن داشته باشیم:

  • صدای پرقدرت و نافذی داشته باشد و بتواند روی مخاطب و مشتری اثر بگذارد.

  • لحن و استایل گوینده با کالا یا خدمات تبلیغ شونده مطابقت داشته باشد.

  • توان اثرگذاری عمیق روی مخاطب را داشته باشد.

  • قدرت تیپ سازی و شخصیت پردازی صدا را داشته باشد.

  • تسلط زیادی به فراز و فرودهای لحن داشته باشد.

  • از فن بیان و گویندگی خوبی برخوردار باشد.

هر یک از این نکات باعث می‌شوند که گوینده موردنظر، اثرگذاری بیشتری بر مخاطب تبلیغات شما داشته باشد و احتمال خرید را افزایش دهد.

تاثیر تولید محتوای صوتی روی سئو سایت

شاید این موضوع را کمتر شنیده باشید اما برای ارتقای سئو سایت، حتما باید از محتوای صوتی استفاده کنید. کارشناسان سئو سال‌هاست که تاکید می‌کنند برای دیده شدن در گوگل به محتوای صوتی هم نیاز دارید. فرض کنید که یک مقاله جذاب و گیرا نوشته‌اید و مخاطب هم تا بخش خوبی از مقاله، نوشته شما را دنبال کرده اما حالا ناچار است به کار خود مشغول شود. در چنین شرایطی، باید یک محتوای صوتی داخل سایت خود داشته باشید که خلاصه و چکیده‌ای از مطلب را بیان کند و مخاطب هم بتواند با خیال آسوده و در حین انجام کارهای خود، به آن گوش دهد. محتوای صوتی باعث می شود که:

  • جایگاه صفحات سایت ارتقا پیدا کند.

  • اهمیت و اعتبار سایت نزد مخاطب بالا برود.

  • برای سایت شخصیت سازی صورت بگیرد.

  • ارتباط مخاطب با محتوای سایت نزدیکتر شود.

هر یک از این دلایل باعث شده که بخش مهمی از کسب و کارهای آنلاین به تولید محتوای صوتی برای افزایش فروش اختصاص پیدا کند.

بهترین سازنده انواع محتواهای صوتی

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید محتوای صوتی برای افزایش فروش خود داشته باشید، هیچ کجا بهتر از چکاوا نیست. مجموعه‌ای از بهترین و معروف‌ترین دوبلورهای ایرانی در چکاوا گرد هم آمده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های صدای کشور را پدید آورده‌اند. کدام صدا را دوست دارید؟ به دنبال گوینده خانم هستید یا آقا؟ لحن صمیمانه می‌خواهید یا موقر و گیرا؟

فرقی نمی‌کند که به دنبال چه جنس صدایی برای تبلیغات خود هستید؛ چرا که سایت هایی مانند چکاوا بهترین صداها را در اختیار شما می‌گذارد.

سخن پایانی

تاثیر محتوای صوتی برای افزایش فروش ثابت شده است و کارشناسان زیادی توصیه می‌کنند که برای بازدهی بیشتر تبلیغات خود، حتما از صداهای گرم و گیرا استفاده کنید. فراموش نکنید که اصل مهم و اساسی کسب و کار، افزایش فروش است. بنابراین باید از تمام ابزارها و بسترهایی که مهیاست، در جهت افزایش فروش استفاده کنید. پس معطل چه هستید؟ همین امروز برای تولید محتوای صوتی دست به کار شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =