تحلیل حسین مرعشی از رأی ندادن سیدمحمد خاتمی در انتخابات ۱۱ اسفندماه/ می دانم او به نهاد انتخابات بی توجه نیست

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: سیاستمدار باید بداند که بله امکان دارد در یک انتخاباتی آدم رأی ندهد و حتی حرف منفی بزند اما به نظر بنده آقای خاتمی حتماً از جمله کسانی نیست که به نهاد انتخاباتی بی‌توجه باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در بخشی از گفتگوی نوروزی خود در «کافه خبر» خبرآنلاین درباره اینکه رأی ندادن حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی برای شما قابل پیش بینی بود یا نه؟ گفت: بله، چراکه آقای خاتمی از قبل گفته بود که رأی نمی‌دهد و اساساً به این نقدی وارد نمی‌دانم. سوالی که بعد از این افکار عمومی باید از همه سیاسیونی که رأی ندادند، بپرسند این است که آیا رأی ندادن یک تصمیم دفعی و موردی است یا یک حلقه‌ای از یک زنجیره‌ای است؟

وی ادامه داد: یعنی قدم بعدی شما این است که در هر انتخاباتی می‌خواهید این کنشگری را داشته باشید و رأی ندهید یا اینکه می‌خواهید این را به سرمایه‌ای برای کار بعدی تبدیل کنید؟ چراکه فرض بر این است اصلاح‌طلبان و دیگرانی که رأی ندادند، به سرمایه اجتماعی اضافه می‌شود و حالا می‌خواهند از این سرمایه اجتماعی خود استفاده کنند، آیا برنامه‌ای دارند یا ندارند؟

مرعشی افزود: البته بنده پاسخ این سوال را نمی‌دانم و خود آنها باید جواب بدهند. بنابراین این رأی ندادن حلقه‌ای از یک زنجیر است یا یک تک‌برگ است؟ اگر تک‌برگ باشد، بازی تک‌برگ برای هیچ سیاستمداری شایسته نیست. سیاستمدار باید بداند که بله امکان دارد در یک انتخاباتی آدم رأی ندهد و حتی حرف منفی بزند اما به نظر بنده آقای خاتمی حتماً از جمله کسانی نیست که به نهاد انتخاباتی بی‌توجه باشد.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این رأی ندادن به منزله رأی اعتراضی جریان اصلاحات است یا می‌خواستند پیامی به حاکمیت بدهند؟، گفت: هر دو مورد می‌تواند باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1887387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =