معدوم سازی بیش از ۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال وبختیاری

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون در قالب برنامه سلامت نوروزی و سلامت رمضان، بیش از ۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد معدوم شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر صالحی فرد در تشریح گزارش فعالیت‌های مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان در برنامه "سلامت نوروزی" و "سلامت رمضان" از ۱۵ تا ۲۳ اسفنذماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: در این مدت کل بازرسی از مراکز و اماکن ۱۶ هزار و ۵۲۹ مورد بوده است.

وی افزود: در این بازرسی ها ۷۵ متصدی متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد، همچنین ۲ واحد متخلف پلمب گردید.

دکتر صالحی فرد تعداد بازرسی مشترک با سایر ادارات را ۲۷۳ مورد اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح ۴۰۶ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی و ۱۵۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده است.

وی از معدوم سازی ۵ هزار و ۴۸ کیلوگرم مقدار مواد غذایی در قالب اجرای این طرح در استان خبر داد و گفت: ۵۴ مورد بازرسی از مراکز اقامتی و پایانه‌های مسافربری، ۸۳۴ مورد بازرسی از مراکز مذهبی و اماکن بین راهی، ۱۱ هزار و ۲۸۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۴ هزار و ۸۷ مورد بازرسی از اماکن عمومی از دیگر اقدامات به همت بازرسان سلامت محیط و کار صورت گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین در این مدت، ۷ هزار و ۳۶۷ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی، ۵هزارو ۶۷۳ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و ۲۶۸ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی در استان انجام شد.

دکتر صالحی فرد گفت: تاکنون به ۲۳۷ مورد از شکایات مردمی و سامانه بهداشت ۱۹۰ در استان نیز رسیدگی شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1885091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =