خدمات‌دهی ایران به پناهندگان بی‌نظیر است

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه خدمات دهی به پناهندگان و مهاجرین خارجی یک نمونه است و شاید در این زمینه نمونه‌ای شبیه ایران وجود نداشته باشد.

یومیکو تاکاشیما، سه شنبه در دیدار با استاندار فارس در شیراز افزود: بسیار علاقمند هستیم که بتوانیم سطح تخصیص منابع نهادها و مجموعه ها برای حمایت از اتباع و مهاجرین را افزایش و ارتقا دهیم و بتوانیم نشان دهیم که کشور ایران چقدر خوب به مهاجرین خدمات مختلف از جمله در حوزه بهداشتی و آموزشی ارائه می دهد.

وی ادامه داد: بین سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ کمیسارا مبلغ ۶۰ میلیون دلار به بحث سلامت پناهندگان در دنیا اختصاص داد که این کمک به ساخت مراکز بهداشتی و بیمارستانی و تامین تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.

او اظهار کرد: البته قبول داریم که این میزان کمک در مقایسه با هزینه پزشکی که جامعه مهاجر دارد عدد بسیار ناچیزی است.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: در زمینه بیمه نیز هم اینک طرح بیمه سلامت جهت پناهندگان را داریم که کمیساریا طی سال ها به عنوان یک اولویت با آن برخورد کرده و سال گذشته نیز پرداخت هزینه درمان حدود ۲۵۰ هزار نفر از اقشار آسیب پذیر توسط کمیساریا تقبل شد که البته به خاطر تورمی که وجود دارد این تعداد ممکن است کم شود.

خانم تاکاشیما افزود: در زمینه بیمه فعلا توانسته ایم بیمه پایه را حمایت کنیم اما اگر بتوانیم نشان دهیم که کشور ایران چه کارهای کاملی انجام می دهد و از طرفی بتوانیم از کشورهای حمایت کنند، جذب سرمایه داشته باشیم شاید بتوانیم در جهت بیمه تکمیلی گام برداریم چرا که برخی پناهندگان هزینه خاص و ویژه دارند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1881072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =