داداندیش: مردم رأی نارضایتی خود را به لیست صدای ملت بدهند/ فرصت‌سوزی یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم است

عضو لیست صدای ملت درباره برنامه‌های خود در مجلس آینده، گفت: با توجه به فضای سرد انتخاباتی که حاصل اتفاقاتی است که در انتخابات گذشته افتاده، ما می‌توانیم رای اقلیت را داشته باشیم. حتی اگر ما رای اقلیت قوی را هم داشته باشیم، می‌توانیم تغییراتی را ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شمارش معکوس برای برگزاری مهم‌ترین ماراتن سیاسی سال ۱۴۰۲، یعنی انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شده است. در این میان، گروه‌های سیاسی مختلف با ارائه لیست‌های انتخاباتی و بیان برنامه‌های خود تلاش می‌کنند تا آرای مردم را از آن خود کنند.

در همین راستا، پروین داداندیش، کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم و عضو لیست صدای ملت، درباره شاخصه‌های مجلس مطلوب به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: یک مجلس مطلوب باید پشتوانه مردمی قوی داشته باشد و تک تک نمایندگان با یک رای بالا به پارلمان ورود پیدا کنند. نمایندگان نیز باید دارای یک سری شاخصه‌های مانند شجاعت، تخصص، دانش و تجربه باشند. گاهی نمایندگانی که تجربه ندارند با تفکرات آرمانی وارد مجلس می‌شوند و بعد آن تفکرات آرمانی به عمل نزدیک هم نمی‌شود.

مجلسی قوی است که رای اکثریت را داشته باشد

وی ادامه داد: همچنین نمایندگان باید مستقل و پشتیبان مردم و آن قشری که به آنان رای داده باشند. مطالبات مردم را درک کرده باشند و به دنبال راه حل قانونی برای مشکلات مردم باشند. افراد باید مشورت‌پذیر باشند و از نظرات کارشناسان فارغ از گرایش آنان استفاده کنند. متاسفانه ما شاهد این هستیم که مرکز پژوهش‌های مجلس که قرار است نظرات کارشناسی ارائه کند و از نظرات همه کارشناسان بدون در نظر گرفتن گرایش آنان استفاده کند، فقط از نظرات کارشناسی همفکر خود استفاده کرده و ظرفیت استفاده از همه نظرات صاحب‌نظران را ندارند. مجلسی قوی است که رای اکثریت را داشته باشد.

ما می‌توانیم رای اقلیت را داشته باشیم

این کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم درباره برنامه‌های خود در مجلس آینده، بیان کرد: با توجه به فضای سرد انتخاباتی که حاصل اتفاقاتی است که در انتخابات گذشته افتاده، ما می‌توانیم رای اقلیت را داشته باشیم. حتی اگر ما رای اقلیت قوی را هم داشته باشیم، می‌توانیم تغییراتی را ایجاد کنیم. اولا باید یک فراکسیون قوی که همسو، همگرا و اعتدالی باشد تشکیل بدهیم که راه‌حل‌ها بر اساس نگاه میانه‌رو ارائه کرده و از هر نوع تندروی پرهیز کند. دوما باید صدای مردم باشیم. اگر بتوانیم یک اقلیت قوی با همین لیست صدای ملت را وارد مجلس کنیم، می‌توانیم تاثیرگذار باشیم.

وی افزود: اگر می‌توانستیم اکثریت صندلی‌های مجلس را داشته باشیم و کاندیداهای ما ردصلاحیت نمی‌شدند شرایط بهتر بود و افراد متخصص، کاردان و فارغ از هر گونه تندروی مطالبات مردم و خواسته‌های آنان را پیگیری می‌کردند. ما می‌توانیم قول بدهیم که با گرفتن نظرات اکثریت کارشناسان مشکلات را حل کنیم و حتی با اقلیت قوی نیز می‌توانیم تاثیرگذار باشیم. اولین تاثیر ما این است که در مقابل بعضی از قوانین، لوایح و طرح‌هایی که ضد مردم و منافی حقوق اجتماعی مردم است و جوانان، کسب و کارها و ... محدود می‌کند مانند فیلترینگ را بگیریم.

داداندیش: مردم رأی نارضایتی خود را به لیست صدای ملت بدهند/ فرصت‌سوزی یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم است

مردم رای نارضایتی خود را به لیست صدای ملت بدهند

عضو حزب اعتدال و توسعه درباره شانس رای آوری در انتخابات گفت: در کنفرانس مطبوعاتی که آقای مطهری برگزار کردند، این بحث مطرح شد؛ ما امیدواریم همه افرادی که منتقد و ناراضی بوده و تصمیم گرفتند در این دوره در پای صندوق آرا شرکت نکنندو با این روش نارضایتی خود را به مسئولان نشان بدهند؛ این کار را نکنند. به جای عدم رای نارضایتی، رای نارضایتی به لیست صدای ملت بدهند و اجازه بدهند ما این روزنه را نگه داریم تا در انتخابات بعدی کارهای بزرگتری انجام بدهیم.

داداندیش با اشاره به انتقادات خود از عملکرد دولت سیزدهم و مجلس یازدهم گفت: با توجه به انتخابات مجلس دوست دارم بار دیگر تاکید کنم که یک مجلس کارآمد و قوی، مجلسی است که از پشتوانه مردم برخوردار باشد. زمانی که یک مجلس ضعیف باشد یعنی از پشتوانه مردمی برخوردار نباشد حاصل آن روی کار آمدن دولتمردان ضعیف است. نشانه تایید دولتمردان ضعیف این است که هیچ کدام از مشکلات مانند تورم، نوشتن بودجه و ... را حل کرده و سیاست ورزی کند.

فرصت سوزی یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم است

وی افزود: افزایش سهم مالیات و لایحه بودجه‌ ۱۴۰۳ یکی از نقاط ضعف دولت است؛ آن هم در شرایطی که رکود اقتصادی به دلیل کرونا، تحریم و ... ایجاد شد و روی همه مردم و کسب و کارها تاثیر گذاشته است. همچنین دولت نتوانست مذاکرات را ادامه دهد و تحریم‌های ظالمانه را بردارد. فرصت سوزی یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم بوده و این آثار در دولت‌های ضعیف وجود دارد. مجلس نیز چند طرح و قانون مانند فیلترینگ، جوانی جمعیت و حجاب داشت که مشکل ساز بوده و به نظرات مردم توجهی نداشت؛ یک سیاست ورزی اجباری بود.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =