رقابت ۲۳۱نفر در قزوین برای انتخابات مجلس شورای اسلامی

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: براساس اعلام شورای نگهبان تعداد تأیید شدگان قزوین برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۳۱ نفر است که براساس قانون نامزدهای انتخاباتی تا ۷۲ ساعت قبل از برگزاری انتخابات امکان انصراف دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عباس کاظمی در نشست خبری ستاد انتخابات استان قزوین که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، تصریح کرد: اصحاب رسانه در برگزاری باشکوه انتخابات نقش مهمی برعهده دارند، خبرنگاران از آغاز فعالیت ستاد انتخابات همراه ما بودند و این امر تا آغاز مجلس جدید شورای اسلامی ادامه دارد که قابل تقدیر است.

وی افزود: بر اساس فرآیندهای قانونی انتخابات، فرمانداران مراکز اصلی حوزه انتخابیه آخرین آگهی نامزدهای مجلس اسلامی را منتشر کردند و از ساعت 00:00 روز سوم اسفند ماه تبلیغات نامزدهای مجلس به صورت رسمی آغاز و تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اظهار کرد: در سطح استان قزوین، جمعیت کل واجدین شرایط رای دادن ۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر است که از این تعداد ۴۸۸ هزار و ۴۱ نفر مرد و ۴۷۰ هزار و ۳۵ نفر زن هستند، تعداد واجدین شرایط رای دادن در شهرستان ها نیز به تفکیک در آبیک ۷۳ هزار و ۹۴۲ نفر، آوج ۳۳ هزار و ۱۵۲ نفر، البرز ۱۶۰ هزار و 114 نفر، بویین زهرا 96 هزار و 391 نفر، تاکستان ۱۳۹ هزار و ۹۶۸ و قزوین ۴۵۴ هزار و ۵۰۹ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد رای اولی‌ها در سطح استان قزوین ۴۸ هزار و ۴۶۰ نفر است که از این میان ۲۴ هزار و 899 نفر پسر و 23 هزار و ۵۶۱ نفر دختر هستند.

کاظمی با اشاره به تعداد کاندیدای استان قزوین بیان کرد: تا این لحظه براساس اعلام شورای نگهبان تعداد تأیید شدگان قزوین ۲۳۱ نفر است که براساس قانون با توجه به اینکه نامزدهای انتخاباتی تا ۷۲ ساعت قبل از برگزاری انتخابات امکان انصراف دارد بنابراین ممکن است این تعداد تغییر پیدا کند؛ کل ثبت نام شدگان بعد از پیش‌ثبت نام در استان قزوین برای سه حوزه ۳۴۹ نفر بودند که ۵۱ نفر آن‌ها عدم تایید صلاحیت و 8 نفر نیز عدم احراز شدند، همچنین تاکنون ۲۳ نفر انصراف دادند.

وی افزود: در حوزه قزوین البرز و آبیک ۱۵۰ نفر برای دو کرسی، در حوزه تاکستان ۲۵ نفر برای یک کرسی و در حوزه بویین زهرا و آوج ۵۶ نفر برای یک کرسی رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به تعداد شعب اخذ رای در استان، یادآور شد: در مجموع روز یازدهم اسفند ۱۰۹۶ شعبه اخذ رای داریم که ۸۳۹شعبه ثابت و ۲۵۷ شعبه سیار هستند، از مجموع شعب ۷٠۳ شعبه شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی هستند.

کاظمی تاکید کرد: در حوزه اجرا، امنیت و برگزاری انتخابات همه شرایط مهیا است و آماده برگزاری انتخابات با شکوه با ظرفیت های بالایی هستیم، از فردا فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌ها منتشر می شود که این ویدیو را خود نامزدها تهیه کردند و در شبکه های اختصاصی مربوط به صدا و سیما پخش می شود، مردم برای دسترسی به این شبکه ها باید یک بار دیگر کانال های تلویزیونی را جستجو کنند.

وی در ادامه با اشاره به مصادیق تخلفات انتخاباتی، خاطرنشان کرد: قانون تبلیغات انتخابات، جرائم و نحوه رسیدگی به آن را به طور شفاف چهارچوب را روشن اعلام کرده است، این روزها در فضای مجازی و غیرمجازی برخی رفتارها را میبینیم که خلاف قانون است، کسی که به کرسی قانون تکیه می‌زند خودش باید پایبند قانون باشد.

وی افزود: در زمینه تخلفات و عدم رعایت قانون با کسی تعارف نداریم، در بخش قانون انتخابات چارچوب‌های تبلیغاتی مشخص است، در شهر قزوین ۹٠٠ نقطه برای نصب پوستر انتخاباتی در نظر گرفته شده است و اگر تبلیغات غیرقانونی باشد در هر سطحی که باشد امحا می شود.

گفتنی است در این نشست که با حضور دبیر و برخی از مسئولین کمیته های ستاد انتخابات برگزار شد از پوستر جشنواره مسیر آینده ویژه تولیدات رسانه ای انتخابات و اقدامات مدیران روابط عمومی ها در این زمینه رونمایی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =