یک درصد از هزینه‌های شرکت های دولتی صرف ارتقای تولیدات فرهنگی می‌شود

خانه ملت نوشت : عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق،یک درصد از هزینه‌های شرکت های دولتی صرف ارتقای تولیدات فرهنگی می‌شود.

احمد راستینه با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره مباحث فرهنگی، گفت: کمیسیون تلفیق شب گذشته و در جریان بررسی تبصره ۱۳ لایحه بودجه، حکمی را درباره ارتقای فرهنگ اسلامی به تصویب رساند.

نماینده مردم «شهرکرد،بن و سامان» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معمولا بودجه برنامه های فرهنگی در بودجه های سنواتی نسبت به پیش بینی اعتبارات برای مولفه‌ها و شاخصه ها، دچار غفلت می شدند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: از این رو در بودجه سال ۱۴۰۳ مقرر شد تا یک درصد از هزینه‌های شرکت های دولتی، بانکها و موسسات غیر انتفاعی وابسته به دولت به ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی،ازدواج و خانواده، جوانی جمعیت، اردوهای زیارتی و راهیان نور و پیشرفت،یادواره ها،کمک به مساجد،ترویج ایثار و شهادت،حمایت از اردوهای جهادی ، سواد رسانه ای و ترویج کتابخوانی اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه عدد تعیین شده برای حمایت از این بخش ها،عدد قابل قبولی است، اظهار کرد: برنامه های فرهنگی پیرو اعتبارات تعیین شده از اعتبارات خوبی برخوردار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1857827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =