اعتدالیون منتظر چراغ سبز شورای نگهبان برای ارائه لیست انتخاباتی

یک عضو حزب اعتدال و توسعه تاکید می کند: تا نتایج تایید صلاحیت‌ها از سوی هیات های نظارت مشخص نشود، نمی‌توان تصمیم بعدی را گرفت که لیست مستقل داده شود یا لیست ائتلافی.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتخابات مجلس دوازدهم نزدیک است و چشم اصلاح‌طلبان و اعتدالیون به شورای نگهبان دوخته شده تا ببیند کدام کاندیدا از فیلتر این نهاد نظارتی عبور می‌کند. در این میان، محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در گفتگویی با فارس، با اشاره به انتخابات مجلس دوازدهم و احتمال ائتلاف بین اعتدالیون و اصلاح طلبان بیان کرده بود؛«ما سرنوشت مجلس آتی را فقط در انتخابات شهر تهران و حوزه انتخاباتی تهران نمی‌بینیم، این افراد ۳۰ نفر هستند اما تعداد زیادی در اقصی نقاط کشور وجود دارند. ما با هر جریان دیگری مثل جریان اصلاح طلبان معتدل می‌توانیم روی استان‌های دیگر و حوزه‌های متعدد یک تشکیک مساعی بکنیم ولی تا اینجا واقعیت را به شما بگویم هیچ توافقی با هیچ یک از این دو مجموعه صورت نگرفته است.»

لیست ۱۶ نفره روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان به روایت نوبخت /اتاق فکری بین اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون تشکیل نشده است

کواکبیان: خاتمی نمی خواهد در انتخابات فعال باشد /فردی که الان سمتی در مجلس دارد، گفت مشارکت ۵ درصدی هم بس است!

جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه هم در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین تاکید کرده بود؛«اگر فضا فراهم شود، حزب اعتدال و توسعه در انتخابات فعال است»

بعد از تایید صلاحیت‌ها درباره لیست دهی تصمیم خواهیم گرفت

در همین راستا، رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو حزب اعتدال و توسعه، درباره برنامه ریزی این حزب برای انتخابات پیش رو به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: دوستان ما اعتقاد داشتند که در انتخابات ثبت‌نام کرده و حضوری فعال داشته باشند. طبیعتا در مرحله اول ثبت‌نام برای انتخابات انجام شد. مقام معظم رهبری هم بر مشارکت حداکثری، ایجاد رقابت و امنیت و سلامت انتخابات تاکید داشتند، در همین راستا ما دوستان خود را به ثبت‌نام در انتخابات تشویق کردیم تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اما نکته‌ی بعدی این است که ما منتظر نتایج هیئت های نظارت هستیم تا ببینیم چه تعدادی از افراد را که داخل حزب و نزدیک به حزب هستند را تایید می‌کند، آیا می‌توان لیست ارائه کرد یا خیر و این از مباحثی است که بعد از تایید صلاحیت‌ها درباره آن تصمیم خواهیم گرفت.

اتاق فکر میانه‌روها تشکیل نشده است

این نماینده سابق مجلس با اشاره به ریزنی این حزب با چهره‌ها و عقلای سیاسی مثل علی لاریجانی، سیدحسن خمینی و سیدمحمد خاتمی گفت: تا نتایج تایید صلاحیت‌ها مشخص نشود، نمی‌توان تصمیم بعدی را گرفت که لیست مستقل داده شود یا لیست ائتلافی، یا رایزی صورت گیرد، بعد از اعلام نتایج این تصمیمات گرفته می‌شود.

وی درباره گمانه زنی های اخیر رسانه های اصولگرا مبنی بر تشکیل اتاق فکر میانه روها نیز، تاکید کرد: خیر اتاق فکری تشکیل نشده است.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850883

برچسب‌ها