ایسنا نوشت:

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا مدعی شدند که این اتحادیه در ادامه سیاست‌هایش در قبال ایران و به دنبال گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است تحریم‌های جدیدی را در چند هفته آینده علیه ایران اعمال کند.

 دیپلمات‌ها در بروکسل گفتند که گفت‌وگوهای مقدماتی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره اقدامات جدید آغاز شده است و طرح آن ممکن است برای تصویب در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در اول ماه دسامبر (10 آذر ماه) آماده باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات اتحادیه اروپا گفت: کارشناسان در حال گفت‌وگو درباره گزینه‌هایی هستند که روی میز قرار دارد، اما مشکل بتوان نتیجه این مناظرات را پیش‌بینی کرد.

یک دیپلمات دیگر گفت که انتظار دارد که تصمیم رسمی در اول دسامبر گرفته شود.

دولت‌های غربی ترجیح می‌دهند شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌هایی را علیه ایران اتخاذ کنند، اما روسیه و چین که هر دو عضو دائم شورای امنیت هستند و قدرت وتو دارند با انجام این کار مخالفند.

دیپلمات‌های روسیه و چین روز پنج‌شنبه در مسکو با یکدیگر دیدار کردند و طبق بیانیه وزارت امور خارجه روسیه "اعتقاد متقابل خود مبنی بر اینکه اعمال تحریم‌های جدید و اضافی علیه ایران به گرفتن نتیجه دلخواه نخواهد انجامید" را تکرار کردند.

دیپلمات‌های غربی مدعی‌ند که تنها تحریم‌ها علیه بخش انرژی ایران می‌تواند فشار جدی علیه تهران را افزایش دهد، اما چنین اقداماتی به اقتصاد جهان که تحت بحران وام اروپا قرار گرفته است آسیب خواهد رساند.

برخی کشورهای اروپایی نگران اعمال فشار اقتصادی علیه مردم ایران یا بستن کانال‌های احتمالی ارتباطی در نتیجه هدف قرار دادن مقامات ایرانی هستند و برخی نیز نگران آسیب‌هایی هستند که تحریم نفت می‌تواند به منافع اقتصادی خودشان بزند.

/212212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184408

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hossein DE ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    6 0
    ما که از تحریم نگران نیستیم ولی از سقوط هواپیما ها نگرانیم!!