۰ نفر
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
تعبیر گویای «ضربه فنی» برای شکست های اسرائیل

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی معمولا با توجه به نوع مخاطبان و جغرافیای سخن، از کلمات و تعابیر تازه و بدیعی بهره می‌گیرند که در انتقال پیام مدنظر، بسیار موثراست.

ایشان اول آذر، در دیدار با ورزشکاران، با توجه به تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی و با استفاده از یک تعبیر ورزشی، عنوان کردند:«حماس، نه به عنوان یک دولت و کشور با امکانات زیاد بلکه به عنوان یک گروه مبارز توانست دولت غاصب صهونیست را با آن همه امکانات ضربه فنی کند.» اینکه ایشان می گویند رژیم‌صهیونیستی در تحولات اخیر ازسوی رزمندگان مقاومت فلسطینی «ضربه فنی» شده، به معنی این است که این رژیم با بدترین شرایط، شکست را پذیرفته‌است.تعبیر «ضربه فنی رژیم‌صهیونیستی ازسوی حماس» دربرگیرنده نکات مهم و نشان‌دهنده سیر تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی است و ثابت می‌کند با افزایش آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها، تل‌آویو ناگزیر به پذیرش آتش‌بس موقت شده‌است.
در ورزش کُشتی، «ضربه فنی» بدترین نوع شکست برای ورزشکار است و بررسی تحولات میدانی نبرد در غزه و همچنین آتش‌بس اخیر، گواهی براین مدعاست که اسرائیل پس‌از بیش‌از ۴۶ روز نبرد «سنگین»، «نابرابر» و «بی‌امان» با رزمندگان حماس و جهاداسلامی، در جبهه های زیر ناکام شد و ناچار به پذیرش آتش‌بس گردید.

۱.اگرچه رژیم‌صهیونیستی در همه عرصه‌ها با بدترین وضعیت شکست خورد اما ناکامی بزرگ این رژیم در جبهه نظامی بود که سنگین‌ترین ضربات را متحمل شد.ارتش اسرائیل در شرایطی متحمل شکستی سنگین شد که گروه حماس فاقد ارتش «سازمان یافته» بود و طی سال‌های اخیر در محاصره سخت و تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی قرار داشته‌است. درمقابل، ارتش رژیم اشغالگر ادعا می‌کرد که سومین ارتش قدرتمند جهان را با سامانه «گنبد آهنین» دارد که چتر امنی برای این رژیم فراهم می کند. با این وجود، درجریان نبرد در هفته‌های اخیر، رزمندگان مقاومت فلسطینی ضربات سنگینی به پیکره ارتش صهیونیستی در داخل و خارج غزه وارد آوردند و در واقع این رژیم را «ضربه فنی» کردند.

۲.ابراز انزجار افکار عمومی در جهان از اسرائیل، وجه دیگری از «ضربه فنی» تل‌آویو است.امروز اکثریت مردم دنیا در کشورهای مختلف، از غرب تا شرق، خواهان محکوم کردن جنایات رژیم‌صهیونیستی ازسوی دولت‌هایشان و همچنین مجامع بین‌المللی هستند. مهم‌تر، آنکه روند تحولات درمسیری قرار گرفته است که مردم جهان یک‌صدا آرمان «آزادی فلسطین» را سر داده اند. در واقع جنایات نتانیاهو سبب شد در شرایط کنونی آرمان آزادی فلسطین به مطالبه‌ای جهانی تبدیل شود و گستره‌ای بین‌المللی پیدا کند.

۳.یکی دیگر از مصادیق «ضربه فنی» رژیم‌صهیونیستی، صدماتی است که این رژیم به‌دلیل بی‌اعتبار کردن مفاهیمی مانند «دفاع از یهودیان»، «دموکراسی» و «حقوق‌بشر» دریافت کرده‌است. اکنون همه جهانیان دریافته‌اند تل‌آویو و حامیانش همچون آمریکا و چند کشور اروپائی، برخلاف همه ادعاهایی که درباره دموکراسی و حقوق‌بشر مطرح دارند، ارزشی برای این مفاهیم قائل نیستند، چراکه نه به رای و نظر مردم غزه احترام می‌گذارند و نه ارزشی برای حقوق‌بشر قائل هستند.یهودیان جهان هم مکررا اعلام می کنند که جنایات اسرائیل مغایر با تعالیم تورات و مبتنی بر نژادپرستی است. اینکه اسرائیل ، ارزشی برای اعتقادات یهود و مطالبه جهانیان برای پذیرش آتش‌بس دائم و توقف جنایات قائل نیست، سبب نفرت افکارعمومی جهان از این رژیم شده‌است.

۴.مصداق دیگر «ضربه فنی» رژیم‌صهیونیستی، تعمیق شکاف‌ها در ساختار سیاسی این رژیم است. در روزهای اخیر شاهد برگزاری تظاهرات کم‌نظیری علیه نتانیاهو بوده‌ایم که نشان می‌دهد دولت جعلی این رژیم با بحران‌های عمیقی مواجه ‌است.نظر غالب کارشناسان این است که با پایان جنگ غزه،نه تنها عمر سیاسی نتانیاهو خاتمه می یابد بلکه امکان محاکمه در دادگاه های بین المللی و داخلی و اعدام وی نیز وجود دارد.

۵.وجود بحران در عرصه اقتصادی این رژیم از جمله کسری بودجه ۴۷ میلیارد دلاری و دریافت وام ۶ میلیارد دلاری از نهادهای بین المللی برای اداره جنگ، شاهدی براین مدعاست.بنا به گزارش رسانه ای اسرئیلی با بیکار شدن ۶۷۰ هزار نفر از کارکنان هتلها،رستورانها و اماکن توریستی،صنعت گردشگری این رژیم‌ آسیب‌های جبران‌ناپذیری متحمل شده‌است. مناطق نفتی و گازی در شهرکهای اشغالی از جمله «عسقلان» تعطیل شده،کارخانه های صنایع خُرد، فلج شده و شهرک‌نشینانی که با صرف هزینه‌های کلان، از نقاط مختلف جهان برای سکونت به این مناطق آورده شده بودند، با بحران امنیت مواجه هستند و تعداد قابل‌توجهی از نخبگان و سرمایه‌گذاران از سرزمین‌های اشغالی فرار کرده‌اند.

این دلایل که گوشه ای از صدمات وارده به رژیم صهیونیستی در جنگ و جنایت ۴۷ روزه علیه مردم فلسطین است،حکایت از مقاومت جانانه مردم فلسطین و نویدبخش تسریع در فروپاشی اسرائیل و ایجاد یک نظام عاری از نژادپرستی و صهیونیسم و مبتنی بر آرای مردم،در این سرزمین است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1839928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =