پیشنهاد خاتمی برای حل مشکل فلسطین/ هواپیمای ربوده شده روسی به اسراییل برده شد

در خاطرات آیت الله هاشمی در تاریخ ۲۲ آبان ۷۹ آمده است: انتخابات آمریکا در بن‌بست است و هر روز مسائل جدیدی پیش می‌آید و باعث استهزای دنیا نسبت به آمریکای پُرمدعا شده است.

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی بیست و دوم آبان در مورد نشست سازمان کنفرانس اسلامی و پیشنهادات محمد خاتمی در مورد فلسطین نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

آقای رئیس صداوسیما! با یک «شبه کودتا» برنامه افق فلسطین هوا شد، شما مطلع نشدید؟ /اگر می خواهید باز هم شکایت کنید، بسم‌الله

نیمه شعبان در خانه بودم. عصر و شب، جمعی از بستگان برای دیدار عید آمدند. سازمان کنفرانس اسلامی، امروز در دوحه قطر، جلسه رسمی با حضور سران را آغاز کرد. آقای [سیدمحمد] خاتمی، ریاست را تحویل امیر قطر داد. سخنران‌ها در مورد فلسطین، خیلی محکم صحبت کرده‌اند. آقای خاتمی، همان مسئله بازگشت آوارگان و رفراندوم را که من سال‌ها پیش پیشنهاد داده بودم و چند روز پیش رهبری مطرح کردند، در چهار بند پیشنهاد داده و اسرائیلی‌ها، آن را به نابودی اسرائیل تعبیر کرده‌اند که همین است؛ چون اگر فلسطینی‌ها برگردند، اکثریت خواهند داشت و حکومت عربی و اسلامی خواهد شد. امیر عبدالله [ولیعهد عربستان سعودی] هم تُند صحبت کرده و گفته است، اگر دولتی سفارت خود در اسرائیل را به بیت‌المقدس منتقل کند، اعراب و مسلمین، باید با آن قطع رابطه کنند که اشاره به آمریکا است. [یاسر] عرفات [رئیس دولت خودگردان فلسطین] هم گفته، انتفاضه ادامه دارد. درگیری هم مثل روزهای گذشته با شهادت و جراحت جمعی از مردم فلسطین، ادامه داشته.

در اتریش، قطاری در تونلی آتش گرفته و ۱۷۲ تن مُرده‌اند. هواپیمای روسی ربوده‌شده، به اسرائیل برده شده و کشتی سه هزار تُنی روسی در خزر، در سه مایلی بندر انزلی غرق شده است. انتخابات آمریکا در بن‌بست است و هر روز مسائل جدیدی پیش می‌آید و باعث استهزای دنیا نسبت به آمریکای پُرمدعا شده است.

۲۱۹۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1836528

برچسب‌ها