اجرای نمایشنامه عروسکی “نخودی” ویژه کودکان و نوجوانان در تبریز

نمایش عروسکی «نخودی» در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹بهمن تبریز به صحنه رفت.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علی برنون کارگردان نمایشنامه عروسکی “نخودی” در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این داستان از نوشته های صمد بهرنگی اقتباس شده و یکبار در سال ۸۵ به صحنه رفت اما آن زمان به علت تازه کار بودن و نبودن امکانات نمایش دلچسبی نشد لذا برای همین بعداز ۱۴سال تصمیم گرفتیم دوباره روی صحنه برود.

وی درمورد موضوع و محوریت نمایش نخودی گفت: مقاوت در برابر ظلم از قدیم در فرهنگ ما بوده .این نمایش هم یک نمونه کوچک ازمقاومت را به تصویر کشیده است.

برنون از عدم وجود سالن مناسب و استاندارد، نبود عروسک ساز های حرفه ای، طراح صحنه و تیم حرفه ای نمایش در تبریز را از مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: ما عوامل نمایش، صفر تا صد کارها را خودمان انجام می دهیم.

این فعال نمایش های کودک و نوجوان گفت: برای اجرای نمایش ها حامی مالی شخصی داریم و کانون هیچ کمکی برای اجرا و پیشبرد اهداف ما نمی کند؛ هرچند در اوایل شروع کارمان کنارمان بود.

وی با تاکید بر لزوم خستگی ناپذیری در کار نمایش های کودک و نوجوان گفت: کار نمایش عروسکی کاری بسیار سخت است و هر که وارد این حرفه شد باید تاب و تحمل سختی هارا داشته باشد.

برنون در ادامه صحبت هایش افزود: استقبال مردم شهر مان از نمایش ها باعث دلگرمی ما شده و تلاش می کنیم هر روز بهتر و موفقتر عمل کنیم.

تنها نماینده کشور در ۱۲فستیوال بین المللی تئاتر عروسکی در ادامه تصریح کرد: ارتباط گرفتن کودکان و نوجوانان با نمایش های عروسکی به عنوان یک ژانر فانتزی انگیزه بخش است.

وی با بیان اینکه از سال ۸۵ به علت خالی بودن این حوزه و احساس نیاز شروع به فعالیت کردیم گفت: استاد منصور حمیدی مبانی نمایش عروسکی را با ما کار کرد اما بیشتر آموزش ها به صورت خودآموزبوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1830791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =