مهر نوشت:

در حالی که چند روز به انتشار گزارش به اصطلاح محرمانه "یوکیا آمانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران باقی مانده، رسانه های غربی از قول منابع آگاه به افشای بخشهایی از پروژه ضدایرانی غرب با وسیله قرار دادن این گزارش پرداخته اند.
هفته نامه آلمانی اشپیگل در گزارشی که امروز شنبه در سایت اینترنتی خود منتشر کرده مدعی شده مدارک جدیدی در مورد برنامه هسته ای ایران به دست آمده که قرار است در گزارش آمانو ارائه شود.
اشپیگل به نقل از منابعی که خواسته اند نامشان فاش نشود، ادعای تکراری و نخ نما شده دستیابی ایران به بمب اتمی طی آینده نزدیک را مطرح کرده است. در این گزارش خیالپردازانه ادعا شده که ایران ظرف شش ماه آینده توانایی ساخت بمب اتمی را به دست خواهد آورد.
این مسئله به ویژه با دقت در اظهارات اخیر سران آمریکایی و اسرائیلی در مورد برنامه هسته ای صلح آمیز ایران نمود می یابد. با تکیه بر همین به اصطلاح مدارک و شواهد است که "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی دم از خطرناک بودن ایران برای منطقه زده و مدعی می شود که در مورد این کشور باید گزینه نظامی مورد توجه قرار گیرد.
گفتنی است آمریکا در حال وارد کردن فشار بر "یوکیو آمانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی است تا وی گزارش محرمانه خود درباره برنامه هسته ای ایران را منتشر کند، اما چین و روسیه معتقدند که آمریکا و آژانس باید انتشار این گزارش را به تاخیر انداخته و در زمان دیگری اقدام به انتشار آن کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182217

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    4 0
    اي كاش همينطور بود كه اينها مي گفتند وايران در شرف ساخت بمب اتم بود .ديگه اين ياوه گوها جرئت نمي كردن ياوه گويي كنند .هر چند همين الان هم هر چيزي ميگن از ترسشونه.