در وصیت نامه ۱۶۰ هزار نفر از شهدای جنگ تحمیلی به موضوع عمل به واجبات تاکید شده است

امام جمعه موقت همدان گفت: ۲۱۹ هزار نفر از فرزندان این کشور در هشت سال دفاع مقدس به مقام والای شهادت نائل آمدند و در وصیت نامه ۱۶۰ هزار نفر از آنها به سه موضوع عمل به واجبات، پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ حجاب تاکید شده بود.



به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان با اعلام مطلب فوق افزود: همه مردم و قوای سه گانه در باره موضوع حجاب مسئولیت دارند و برای رفع بدحجابی باید همه افراد تلاش کنند.

وی مسئله مهم حجاب را به عنوان یک واجب الهی و شرعی و قانونی اعلام کرد و اظهار داشت: ۲۵ آیه قرآن مربوط به حجاب است بنابراین بی حجابی بیانگر بی توجهی به این آیات الهی است.

حجت‌الاسلام فاضلیان تاکید کرد: حجاب حافظ وقار، شخصیت، کرامت، اصالت، بزرگی، عصمت، عفت و زیبایی بانوان است.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: زندگی شهیدان باهنر و رجایی برای همه مسئولان در هر رده و جایگاهی درس و الگو است چرا که این دو شهید با تشریفات و بریز و بپاش به شدت مخالف بودند.

فاضلیان، اربعین حسینی را به عنوان نماد و مانور بزرگ شیعیان دانست و خاطرنشان کرد: حضور ملیت‌های مختلف و شیعیان جهان در پیاده روی بزرگ اربعین در دنیا بی نظیر است.

امام جمعه موقت همدان یادآور شد: زمانی کسی نمی‌توانست از مرز به سمت عراق برود و زیارت کربلا آرزو بود اما امروز ۲۰ میلیون زائر در اربعین راهی کربلا شدند.

خطیب موقت جمعه همدان با اشاره به برپایی موکب‌های مردم مؤمن و خدا جوی همدان در خدمات رسانی به زائران اربعین نیز گفت: مردم همدان ۱۸ موکب در کشور عراق و ۱۵۰ ایستگاه صلواتی در داخل استان برای پذیرایی از زائران امام حسین دایر کردند و کمک‌های مردمی برای فعالیت این موکب‌ها همچنان ادامه دارد.


46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1808646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =