اواخر تیرماه ماه ۱۴۰۲، دکتر حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر و مشاور رئیس‌جمهور پیشین کشورمان، مهمان کافه خبر خبرآنلاین بود تا به سوالات متعدد ما در حوزه سیاست خارجی پاسخ دهد.

ابوطالبی در این گفتگو که بیش از یک و نیم ساعت به طول انجامید به صراحت درباره بحران هایی که دامن گیر سیاست خارجی کشورمان شده است سخن گفت که متن کامل این مصاحبه پیشتر منتشر و از این لینک قابل مطالعه است.

همچنین کلیپ های کوتاهی از مصاحبه مشاور سیاسی رئیس جمهور سابق در وب سایت، کانال تلگرامی، صفحه اینستاگرام و ایکس خبرآنلاین منتشر شده است که لینک آنها در انتهای این خبر برای مراجعه مجدد ارائه شده است.

ارتباط مشکلات سیاست داخلی با سرگشتگی استراتژیک در سیاست خارجی، پنج بحرانی که دامن سیاست خارجی کشور را گرفته است، بررسی غلبه ایدئولوژی بر منافع ملی در سیاست خارجی، محدود شدن سیاست خارجی به سیاست همسایگی که بیشتر ایدئولوژیک است، انتقاد از روابط ناموزون و یک طرف کشور با چین و روسیه، بررسی سیاست نگاه به شرق که به عشق به شرق و خصوصا روسیه تبدیل شده است، از دست رفتن فرصت های توسعه و ظرفیت های ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک کشور در اثر سیاست خارجی نا مناسب و ... از جمله موضوعات مهمی بود که در این کافه خبر با دکتر ابوطالبی در میان گذاشته و درباره آنها بحث شد.

آنچه می بینید ویدیوی کامل این مصاحبه است که در یک بخش، خدمت شما خوانندگان عزیز خبرآنلاین ارائه می کنیم. امیدواریم ما را با نظرات همیشه راهگشای خود یاری دهید.
همچنین نسخه کامل این ویدیو در یک قسمت روی صفحات آپارات و یوتیوب خبرآنلاین نیز منتشر شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1806923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =