چند درصد از 75 هزار مسجد و چند هزار حسینیه و دارالقرآن در سطح کشور فعال هستند؟ / مهمترین مشکل طلبه ها چیست؟

ایسنا نوشت:یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی مهمترین مشکل طلبه ها را معیشت آنها و خانواده‌شان دانست و گفت: اگر بخواهیم پاسخگوی مکاتب انحرافی مختلف باشیم باید طلبه‌ها را در مساجد استخدام کنیم تا آنها احکام و فلسفه احکام حجاب و نماز را برای مردم تشریح کنند.

سید سلمان ذاکر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: امروز بیشتر از هر زمان به تقویت مساجد، حسینیه ها و دارالقرآن ها نیاز داریم. با توجه به وجود بیش از ۷۵ هزار مسجد و چند هزار حسینیه و دارالقرآن در سطح کشور، باید بررسی شود چند درصد این اماکن فعال هستند. آیا حتما باید منتظر فرا رسیدن دهه محرم باشیم تا این مساجد در خدمت مردم باشند؟ آیا نباید محصولات فاخر مبتنی بر فکر و ایده نو را برای جوانان آماده کرد و براساس اقتضائات زمان، نقشه شوم دشمن را خنثی کنیم؟ باید به فکر ظرفیت عظیم چندصدهزار نفری طلبه ها در کشور باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه به فکر نظام اداری فرهنگی در کشور نیستیم، گفت: جمعیت میلیونی برای حل مشکلات نظام اداری کشور استخدام شد اما برای نظام اداری در امور فرهنگی چه کار کرده ایم؟ در برنامه هفتم توسعه چه فکری برای طلبه‌ها شده است؟

ذاکر مهمترین مشکل طلبه ها را معیشت آنها و خانواده‌شان دانست و افزود: اگر بخواهیم پاسخگوی مکاتب انحرافی مختلف باشیم باید طلبه‌ها را در مساجد استخدام کنیم تا آنها احکام و فلسفه احکام حجاب و نماز را برای مردم تشریح کنند.

۲۱۶۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1792920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =