اجرای طرح جهش دیم زارها در بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال وبختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت :با برنامه ریزیهای انجام شده واستقبال خوب کشاورزان وموفقیت این طرح در سال زراعی جدید در بیش از ۶۰ هزار هکتار اراضی استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، در نشست توسعه طرح جهش دیم زارها که با حضوراعضای ستاد فرمان امام خمینی (ره) کشور، برگزارشد، گفت: طرح جهش تولید در دیم زارها در بیش از ۳۲ هزار هکتار اجرا شد که با برنامه ریزیهای انجام شده واستقبال خوب کشاورزان وموفقیت در این طرح در سال زراعی جدید در بیش از ۶۰ هزار هکتار اجرا خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه، در طرح جهش تولید در دیم‌زارها، کارشناسان سازمان وکارشناسان بسیجی با حضور در مناطق مختلف استان به کشاورزانی که اراضی دیم در اختیار داشتند مشاوره و خدمات آموزشی به آنها ارائه دادند افزود: همچنین مبارزه با علف‌های هرز و آفات‌کشی و محلول‌پاشی در این اراضی اجرا شد.

خرید ۶۰ دستگاه ماشین کارنده کشت مستقیم جهت مکانیزه کردن اراضی کشاورزی استان

وی، با اشاره به، ارائه تسهیلات جهت خرید ۶۰ دستگاه ماشین کارنده کشت مستقیم جهت مکانیزه کردن اراضی کشاورزی استان افزود:استان چهارمحال وبختیاری رتبه اول کشوری جذب تسهیلات مربوط به دستگاههای کشت مستقیم را در این طرح از آن خود کرد.

در سال زراعی جاری شرایط دیم زارها نسبت به سنوات گذشته بسیار بهتر بود

وی، با اشاره به اینکه، در طرح جهش تولید در دیم‌زارها شاخص‌هایی از جمله میزان کشت مستقیم، میزان کشت عمود برجهت شیب، میزان سطح بقایای ۳۰ درصدی، میزان سطح تبدیل آیش زرد به سبز، تعداد ادوات جذب شده، محصولات تناوبی و برگزاری دوره‌های آموزشی مورد سنجش قرار گرفت که چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های موفق در این زمینه معرفی شد افزود:در سال زراعی جاری شرایط دیم زارها نسبت به سنوات گذشته بسیار بهتر بود.

راه اندازی مراکز بیو کمپوست کاهش هزینه های کشاورزان وسلامت محصولات تولیدی را در پی خواهد داشت


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: در استان چهارمحال وبختیاری سالیانه ۲۰۰ هزار تن ضایعات باغی داریم که برای تامین مواد آلی مزارع وباغات وکاهش هزینه کشاورزان باید مراکز بیو کمپوست راه اندازی گردد واز ظرفیت های موجود در استانها در خصوص ضایعات مختلف استفاده گردد که اجرای این طرح علاوه بر کاهش ضایعات، اشتغالزایی وکاهش هزینه های کشاورزان، سلامت محصولات تولیدی وکاهش استفاده از سموم را پی خواهد داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1787609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =