استفاده از ظرفیت نخبگان موسیقی برای توسعه برنامه‌های موسیقی اثرگذار است

ایرنا نوشت :دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اشاره به اهمیت شناسایی ظرفیت ها و نخبگان موسیقی در کشور گفت: در شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، نخبگان موسیقی اقوام شناسایی می‌شود.

محمدعلی مراتی روز شنبه در آیین افتتاح شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در فرهنگسرای شهرکرد افزود: مرحله منطقه ای این جشنواره از ابتدای تیر ماه با هدف تعالی و بهینه‌تر شدن و همچنین استفاده‌ از ظرفیت سایر استان‌ها و فراگیری آن در پنج منطقه آغاز شده است.

به گفته وی، منطقه دوم این جشنواره در استان چهارمحال وبختیاری و با حضور هنرمندان استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و اصفهان از ۱۰ تا ۱۲ تیر ماه در فرهنگسرای شهرکرد در حال اجراست.

وی اظهار داشت: جشنواره امسال در یک گستره ملی به‌ همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانهای سراسر کشور به‌صورت غیررقابتی اجرا می‌شود.

مراتی افزود: انتخاب بزرگان و پشکسوتان موسیقی در مناطق مختلف یکی از برنامه‌های این جشنواره است که این افراد از طریق فراخوان اعلام شده، شناسایی شدند که برخی از این بزرگان در مناطق مختلف به دلیل کهولت سن در جشنواره حاضر نمی‌شوند.

وی به حضور پنج نخبه موسیقی اقوام در استان چهارمحال وبختیاری اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت این نخبگان موسیقی برای توسعه برنامه‌های موسیقی اثرگذار است.

دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران افزود: در جشنواره‌ی موسیقی نواحی امسال به ویژگی‌هایی مثل اجرا، اصالت، نخبه بودن و ویژگی‌های هنری هر منطقه هم توجه شده است.

وی با تا کید بر اینکه تبلور موسیقی اقوام یک ماجرا بسیار شگرف است و از جنبه موسیقی شناسی حائز اهمیت است، گفت: در قوم بختیاری و مردم چهارمحال و بختیاری آواها و موضوعات آنها حماسی هستند و ریشه در رنج و درد مردم دارند و ویژگی عاشقانه دارد.

مراتی ادامه داد: برای شکل گیری یک موسیقی، محتوای انسان شناسانه دارای اهمیت است و در اجراهای انتخاب شده برای جشنواره این محتوای انسان شناسانه به زیبای مشاهده می‌شود.بخش منطقه‌ای شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، در دو بخش «نشست‌های پژوهشی» و «اجراهای صحنه‌ای» به دبیری محمدعلی مرآتی و در یک گستره ملی به‌ همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور به‌صورت غیررقابتی، از ششم تا بیست وسوم تیر ماه به میزبانی استان های گلستان(۶ الی ۸ تیر)، چهارمحال و بختیاری(۱۰ تا ۱۲ تیر)، آذربایجان شرقی(۱۴ تا ۱۶ تیر)، کرمانشاه(۱۷ تا ۱۹ تیر) و کرمان (۲۱ تا ۲۳ تیر) در حال برگزاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1784429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =