تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش رکن اساسی توسعه کشور است، گفت: کمک به تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش ضروری است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این نشست محسن حسین میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار استان، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش رکن اساسی توسعه کشور است، گفت: کمک به تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش ضروری است و در توسعه زیرساخت‌های آموزشی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن، زیر ساخت های آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید برای تقویت زیرساخت‌ها در آموزش و پرورش کمک کنند تا این خدمات در جامعه نمایان شود، افزود: بی‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش آسیب‌هایی را در پی خواهد داشت و تا زمانی که آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود نرسد، مشکلات این حوزه ادامه خواهد داشت.

محسن حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه خروجی تولیدات و محصول وزارت آموزش و پرورش انسان و فرهنگ است، افزود: در توزیع امکانات، تجهیزات، اعتبارات باید آموزش و پرورش در اولویت قرار داده شود.

وی از مسوولان متولی به خصوص اداره کل راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی ایجاد مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن خواست تا براساس قانون و با توجه به نیاز مناطقی که جدید احداث می‌شود در زمینه ساخت امکان فرهنگی و آموزشی نیز توجه ویژه داشته باشند.

مکان‌های جدید برای احداث دانشگاه فرهنگیان در استان شناسایی شود


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توجه به آموزش و توسعه دانشگاه فرهنگیان گفت:مکان‌های جدید برای احداث دانشگاه فرهنگیان در استان شناسایی شود تا سهمیه اختصاص داده شده به استان جذب شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای درست این طرح استفاده کرد و از همپوشانی برنامه‌ها جلوگیری کرد و براساس یک برنامه مدون با همکاری همه ارگانهای متولی غنی‌سازی اوقات فراغت برنامه مشخصی را اجرا کرد.

لباس فرم مدارس باید بر این اساس و با شرایط بومی استان طراحی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در طراحی لباس فرم دانش‌آموزان باید مساله آب و هوای استان مورد نظر قرار گرفته شود و لباس فرم مدارس باید بر این اساس و با شرایط بومی استان طراحی شود.

پیش بینی تعداد ۸۶۵پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی درچهارمحال وبختیاری

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت طرح اوقات فراغت دانش آموزان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط روز و مطالبات اولیاء محترم دانش آموزان، پیش بینی تعداد ۸۶۵ پایگاه اوقات فراغت در استان شده است که میزبان بیش از ۱۰۰ هزار از دانش آموزان خوب ما در استان می باشد

افشین امیریان از خانواده ها خواست تا با تشویق و ترغیب دانش آموزان خود، نسبت به ثبت نام و همکاری با دانش آموزان برای شرکت در دور های آموزشی اقدام نمایند ...

ساخت فضای آموزشی درشهرک منظریه شهرکرد ضروری است


وی با توجه به طرح نهضت ملی مسکن و افزایش چشمگیر خانواده های ساکن در شهرک منظریه شهرکرد، نیاز به ساخت فضای آموزشی در این شهرک را بسیار ضروری دانست و گفت: با توجه به سفر دوم ریاست جمهور به استان، برنامه ریزی لازم به منظور تامین اعتبار لازم برای ساخت آموزشگاه جدید با همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی صورت پذیرد.

مهرماه امسال یک‌هزار و ۸۶۰ معلم بازنشسته می‌شوند

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در دراین نشست گفت، مهرماه امسال یک‌هزار و ۸۶۰ معلم بازنشسته می‌شوند و استان با کمبود شدید نیرو مواجه خواهد شد.

وی به ظرفیت و سهمیه جدید جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی و همچنین دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: باید با وحدت و همدلی در استان این سهمیه‌ها جذب شود تا مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش رفع شود.

احداث ۱۶ مدرسه جدید درشهرک منظریه نیاز است

امین سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه طرح توسعه شهرک منظریه در دست اقدام است و هم اکنون چهار مدرسه ابتدایی و متوسطه اول در این منطقه فعال است، گفت: احداث ۱۶ مدرسه جدید در این منطقه نیاز است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: پایگاه‌های اوقات فراغت شامل کانون فرهنگی و تربیتی، اردوگاه‌ها، دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز طرح اوقات فراغت آموزش استثنایی، مدرسه و سالن ورزشی به همراه مرکز مشاوره با آموزش و پرورش استان همکاری دارند.

وی اظهار داشت:طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در رشته‌های هنری، تربیتی، آموزشی، علمی و مهارت‌آموزی است که دانش‌آموزان بنا به سلیقه و استعدادهای خود در این رشته‌ها شرکت می‌کنند.

غلامعلی خدیبی گفت: برگزاری اردوهای یک روزه دانش‌آموزی، اجرای برنامه‌های عمومی و همگانی مانند جشن عمومی ولایت و امامت، عفاف و حجاب، آیین‌های حسینی، پیاده‌روی همگانی، اردوی راهیان نور، اردوی راهیان پیشرفت، اجرای طرح دانا، اردوهای تخصصی ویژه دانش‌آموزان مستعد، اجرای پویش ایران فردا، اجرای طرح مزرعه تابستانی من، اجرای طرح پیوند، اجرای طرح ماهرانه، پیاده‌روی و برپایی موکب‌های اربعین حسینی و اردوهای زیارت اولی را از مهمترین برنامه‌های تابستانه آموزش و پرورش استان در تابستان امسال است.

وی گفت، امسال برای نخستین‌بار ۴۳۷ کانون‌های فرهنگی مساجد استان نیز با آموزش و پرورش برای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در مناطق روستایی همگام شدند.

در سال تحصیلی جدید الزامی برای خرید لباس فرم مدارس برای دانش‌آموزان میان پایه نیست


رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در سال تحصیلی جدید الزامی برای خرید لباس فرم مدارس برای دانش‌آموزان میان پایه نیست و تغییر در فرم مدارس باید از فرم دانش‌آموزان پایه اول هر سطح آغاز شود و دانش‌آموزان میان پایه می‌توانند از لباس‌های فرم سال گذشته استفاده کنند.
ذوالفقار علیخانی افزود: تاکنون ۶ جلسه مستمر برای تولید لباس فرم مدارس برگزار شده و نوع پارچه مورد نیاز لباس مدارس معرفی شده و قیمت لباس نیز آنالیز و به مدارس و تولیدها ابلاغ شده است.
علیخانی با اشاره به اینکه برای تهیه لباس فرم انجمن اولیا و مربیان مدارس با تولیدی‌ها قرارداد منعقد می‌کنند، گفت: قیمت لباس و نمونه لباس به مدارس ابلاغ شده است.
علیخانی افزود: سرویس مدرسه دانش‌آموزان یک کار چند سازمانی است که به همکاری آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان و شهرداری و بخشداری‌ها نیاز است.
به گفته وی، برای سرویس مدارس دانش آموزان درسال تحصیلی جدید ۱۹ شرکت به آموزش و پرورش معرفی شده است.
وی با اشاره به اینکه مدارس با شرکت‌ها برای سرویس مدرسه قرار داد منعقد می‌کنند، افزود:در صورتی که افراد به صورت شخصی قراداد منعقدکنند آموزش و پرورش و مدرسه پاسخگویی هیچ کدام از مشکلات نخواهند بود.
گفتنی است در این نشست شهردار شهرکرد، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون اداره کل مسکن و شهرسازی به بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص موارد مطرح شده پرداختند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1780200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =