۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
استودیوی خاطره ساز تلویزیون HD شد

ایسنا نوشت: معاون سیما در آیین افتتاحیه «استودیو صبا» شبکه یک، تاکید کرد: استودیو صبا ظرفیتی است که به رسانه ملی اضافه شده و موجب تقویت آنتن خواهد شد.

آیین افتتاح استودیو صبا شبکه یک با پخشHD با حضور معاون سیما، میثم مرادی بیناباج مدیر شبکه یک، فرشید بهجت محمدی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری صداوسیما، جواد اسناوندی مدیرتولید و فنی شبکه یک و جمعی دیگر از مدیران شبکه برگزار شد.

این استودیو که پیش از این سالیان متمادی با پخش SD فعالیت داشته و برنامه های قدیمی سازمان نظیر «صبح بخیر ایران» در این استودیو روی آنتن می رفت، مدتی در دست بازسازی و تبدیل به شرایط پخش HD بوده است و اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

محسن برمهانی، معاون سیما در این مراسم گفت: همکاران معاونت سیما و شبکه یک دست به دست هم داده اند تا کاری عملیاتی و جهادی شکل بگیرد که جای تقدیر دارد و البته در دوره تحول، انتظار همین است.

وی اظهار کرد: یادی می کنیم از کسانی که در استودیو صبا بودند و در عرصه فرهنگ و رسانه خدمت کردند و یادشان در اینجا باقی است. این استودیو ظرفیتی است که به رسانه ملی اضافه شده و موجب تقویت آنتن خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به پخش برنامه «ایران امروز» از این محل گفت: این برنامه فضای جذابی دارد، این نوع برنامه ها با این فرم و ریتم و بیان مسائل باید بیشتر هم شود.

استودیوی خاطره ساز تلویزیون HD شد

معاون سیما در پایان با اشاره به دکور برنامه «کاریکارتون» تصریح کرد: ان شاءالله این اقدام شبکه یک، نقطه آغازین تحول در برنامه های دیگر هم شود تا شاهد فرم های جدید برای بیان پیام ها و مسائل باشیم.

مرادی بیناباج، مدیر شبکه یک سیما هم گفت: ما از این استودیو و این فضا خاطرات بسیار داریم و یکی از دغدغه های شبکه، HD شدن این استودیو بود که با عزم مدیریت تولید وفنی شبکه یک، اینجا را به مدار تولید و برنامه سازی مجدد برگرداندیم.

وی در ادامه بیان کرد: توسعه و تکمیل استودیوی تپه صبا از ابتدای حضور بنده در شبکه مطرح شد و ما هم همراهی کردیم؛ صد البته همراهی و کمک همکاران معاونت فنی سازمان مدیریت سابق و کنونی این معاونت جناب شریفی و همکاران شان در بخش فنی، موجب به نتیجه رسیدن این پروژه سنگین شد.

مدیرشبکه یک همچنین اظهار کرد: برنامه «ایران امروز» از دو ماه گذشته در اینجا شکل گرفت؛ در رژی موقت روی آنتن رفت و آغاز تحول در شبکه یک سیما برنامه «ایران امروز» است. این برنامه ماموریت های سه گانه سازمان یعنی عدالت گستری و هویت محوری و پیشرفت را دنبال می کند.

او خاطرنشان کرد: ان شاءالله تحول شکل گرفته در توسعه زیرساخت ها در حوزه محتوایی و برنامه سازی هم ادامه پیدا کند. طرح توسعه ای برای تپه صبا پیش بینی شده که نیازمند همراهی معاونت فنی و معاونت سیماست.

در ادامه فرشید بهجت محمدی، قائم مقام معاونت توسعه و فناوری ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی همکارانش گفت: در برنامه های توسعه ای به لحاظ سیگنال رسانی و فیبرنوری دستمان بسیار باز است.

این مراسم با غرس درختان محوطه استودیو تپه صبا با نام شهیدان به پایان رسید.

۵۷۲۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1743749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =