ابوطالبی: رئیسی با شهامت کامل مسئولیت پرونده هسته‌ای را به عهده بگیرد

حمید ابوطالبی، معاون سیاسی ریاست جمهوری در دولت روحانی با انتشار توئیتی نوشت: پیش از آن که پرونده ایران وارد فضای شورای امنیت سازمان ملل شود، باید رییس دولت مستقیما مسئولیت هسته‌ای را به عهده گرفته، و صریح و با شهامت!کامل پذیرش برجام و بازگشت دوباره ایران به تعهدات را اعلام نماید.

به گزارش خبرآنلاین حمید ابوطالبی نوشت:

این روزهادیپلماسی ایران و غرب شاهد سیری پاندولی میان «دیپلماسی التماسی»و «دیپلماسی مقاومت»است! اینکه: ایران، برعکس ماه‌های پیش، دائما میگویدکه آمریکا پنهانی پیام میدهد و برای توافق اعلام آمادگی میکند، ولی‌ آشکارا آن را تکذیب مینماید! اگرظاهر و باطن آمریکا یکی شود ما آماده هستیم!

در طرف دیگر،تمام مقامات آمریکا و مسئولین سه کشور اروپایی، درمقابل وصریحا، وفق«دیپلماسی مقاومت» هرنوع پیام‌ درموردهسته‌ای راتکذیب کرده و مذاکرات هسته‌ای را از دستورکارخارج میدانند؛ آنها میگویند پیامهای مابرای: آزادی اتباع خود؛ رابطه ایران ‌وروسیه در جنگ اوکراین؛ و مسائل منطقه؛ میباشد.

سرانجام و در نتیجه و اگر ‌آینده کشور ومردم مهم است: پیش از آن که پرونده ایران وارد فضای شورای امنیت سازمان ملل شود، باید رییس دولت مستقیما مسئولیت هسته‌ای را به عهده گرفته، و صریح و با شهامت!کامل پذیرش برجام و بازگشت دوباره ایران به تعهدات را اعلام نماید؛ شاید!!! راهگشا بوده و مذاکرات فعال شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1736766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    5 0
    ولا اومیدی به دولت انقلابی نیست
  • ایرانی با غیرت IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 4
    جناب ابوطالبی : آمریکا با اعلام رسمی در زمان ترامپ از برجام خارج شد و تعهداتش را هم انجام نداده ولی ایران در برجام باقی مانده و طبق مندرجات برجام با اعلام قبلی از انجام برخی از تعهداتش خودداری کرده. بنابراین اول بایستی تکلیف امریکا که یک طرف اصلی این ماجراست که هیچ یک از تعهداتش را انجام نداده مشخص شود که دوباره به برجام برمیگردد یا خیر؟ اگر امریکا رسما به برجام برگردد و تعهدات برجامی اش را انجام دهد ان زمان نوبت ایران فرا خواهد رسید که به تعهدات برجامی اش برگردد. شما هم بهتر است در زمین دشمنان قسم خورده ایران بازی نکنید و ادرس غلط به مردم ندهید.