۴۵ هزار بیمار خاص در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به بهره‌مندی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت، گفت: ۴۵ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت نشان دار شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، وحید مجیدی در جمع خبرنگاران گفت: راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اقدام مناسبی بود و طی آن با مصوبه مجلس شورای اسلامی پنج هزار میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت اختصاص داده شده است که با توافق وزارت بهداشت و درمان ۴۰ نوع بیماری خاص و سرطانی از خدمات این صندوق بهره مند می شوند.

وی افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ خدمت پشت نسخه الکترونیکی برای این افراد تعریف شده و تاکنون ۴۴ میلیارد ریال برای هزینه های درمانی این افراد هزینه شده است.

وی گفت: انواع سرطان ها، پیوند اعضا و اختلالات مزمن روانی و اوتیسم زیر پوشش این صندوق بوده و هزینه دارویی این افراد نزدیک به صفر می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی همچنین از اعطای وام پنج درصدی تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای بیماران خاص خبر داد و گفت: نزدیک به چهار هزار درخواست برای دریافت وام اقدام کرده‌اند.

مجیدی درباره نحوه برخورداری بیماران خاص و صعب العلاج از خدمات صندوق گفت: بیماران با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا توسط پزشک معالج با ثبت مشخصات خود در سامانه و پس از تایید معاونت درمان علوم پزشکی می توانند خدماتی از جمله ویزیت، آزمایشگاه و تصویربرداری را دریافت کنند و پرداختی آنها نزدیک به صفر خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1735416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =