۶ نفر
۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
بُرده یا جامه ضریح مطهر حضرت عباس (ع)

همزمان با آغاز ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا سلام الله علیها ، و برای نخستین بار بُرده و یا جامه گرانبهای ضریح مطهر حضرت أبو الفضل العباس ( ع ) که در طول سه سال در کشور کویت در کارگاه ویژه جامه بافی ضریح های مطهر عتبات بافت و تزیین گردیده بود ، به کربلاء رسیده و طی مراسم ویژه ای بر روی ضریح مطهر حضرت قرار داده شد.

این مراسم که با حضور تولیت شرعی آستانه ، آیة الله حاج سید احمد صافی و رییس دیوان وقف شیعه عراق دکتر حیدر الشمری و تولیت آستانه و استاندار کربلا و تعدادی از نمایندگان مجلس اداره آستانه و نیز برخی از سرشناسان کربلاء صورت پذیرفت ، پس از قرائت زیارت نامه حضرت و غبار روبی درون ضریح مطهر ، جامه گرانبها و مزین به احجار کریمه بر روی ضریح مطهر قرار داده شد.

بُرده یا جامه ضریح مطهر حضرت عباس (ع)

در هریک از ارکان این جامه چهار نام و لقب های حضرت با طلا و لوٌلوٌ مزین گردیده است که در مجموع ١٦ نام و لقب حضرت بر روی این جامه گرانبها به چشم می خورد.

بُرده یا جامه ضریح مطهر حضرت عباس (ع)

همچنین در چهار رکن این جامه ، چهار کف از طلا و مزین به لؤ لؤ به نشانه دست و یا کفً العباس ( ع ) قرار داده شده است. اضافه بر آن در بالای سر و پایین پای مبارک حضرت و بر روی جامه یاد شده ، القاب حضرت عباس ( ع ) بر روی دُرً نجف نقش گردیده است.

بُرده یا جامه ضریح مطهر حضرت عباس (ع)

گفتنی است که بافت و تزیبن این جامه نزدیک به سه سال بطول انجامیده و سنگ های کریمه و گرانبهایی که در تزیین این جامه بکار گرفته شده است را از کشورهای فرانسه ، و مصر، و سوریه ، و کویت بهره برده اند.

تمامی هزینه این جامه از سوی خیرین کویتی در کارگاه ویژه ای در کشور کویت ساخته و بافته و تزیین گردیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1710186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =