جمع‌آوری آنتی‌بیوتیک‌های غیراستاندارد هندی از داروخانه‌های یزد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: شربت های آنتی بیوتیک هندی که مشکل داشتند جمع آوری شده و از داروخانه های سطح استان خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، دکتر حیدری اظهار کرد: شربت های آنتی بیوتیک هندی که دارای مشکل در بسته بندی و پَچ بودند جمع آوری شده و از داروخانه های سطح استان خارج شدند و داروهای موجود در بازار مورد تایید هستند.

وی افزود: مسئله قیمت گذاری دارو با شرکت های دارویی برطرف شد و در حال حاضر فرایند تولید و عرضه دارو در حال پیگیری است.

دکتر حیدری تصریح کرد: در زمینه داروهای خاص وارداتی مانند داروهای بیهوشی بر اساس سهمیه بندی کشوری عمل می شود و در این زمینه خوشبختانه از بخش زیادی از مشکلات عبور کردیم.

،وی اضافه کرد: در برخی از داروها مانند اسپری های تنفسی، داروهای آنتی بیوتیک و داروهای اعصاب و روان تنها در تعدادی از داروها کسری وجود دارد اما هنوز به صورت قابل قبولی این مشکل برطرف نشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فرایند تولید زمانبر است و مشکلاتی در این مسیر وجود دارد، فرایند واردات دارو انجام شد و آنتی بیوتیک های هندی به همین دلیل وارد بازار شد.

بررسی و بازبینی داروها همچنان ادامه دارد تا هم کسری باقی مانده جبران شود و هم کیفیت داروها بررسی شود تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

گفتنی است در پی کمبود آنتی بیوتیک های تولید داخل، این داروها توسط هلال احمر و شرکت های بخش خصوصی از هند وارد کشور شد. اما براساس نامه منتشر شده، بخشی از آنتی بیوتیک‌های وارداتی دارای مقدار ماده موثر نبوده و به همین دلیل صلاحیت کافی برای عرضه در بازار را نداشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1706086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =