۱۲ نفر
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

خون‌هایی که ریخته می‌شود

میرزاعلی آیت‌اللهی
خون‌هایی که ریخته می‌شود

نسل جوان عصیان کرده است. این نسل با مناسبات و رفتار ها و الگو های جهانی بیشتر آشنا است و با دیدگاه های سنتی و روش های قدیمی سازگار نیست.

نوجوانان ما خداباور و پای بند به مذهب و عاشق امام حسین ع و اهل بیت علیهم السلام هستند ولی در عین حال الگو و منسک و روشهای مسلکی و راههای کسب و آموختن روش زندگی و عبادات را متفاوت از قدیمی ها می پذیرند.

کار گره خورده است.

خون هایی از طرفین بر زمین ریخته می شود که هر قطره آن ارزشی وصف ناپذیر دارد.

با هر قتل شکاف بین طرفین درگیر عمیق تر می شود و پل های پشت سر تخریب می شود.

این خون ها نظام را از یک سو و اعتراضات را از سوی دیگر در دید طرف مقابل خدشه دار می کند.

طرفین خود را بر حق می پندارند و حاضر نیستند برای خود اشتباهی را بپذیرند.

نه کسی پدرانه بر خورد می کند و نه مصلحی اجازه می یابد که پا در میانی کند.

مملکت به سوی ویرانی جامعه پیش می رود و درد آور است.

در این میانه قدرتمندان حاکم به نحوی خود را آسیب ناپذیر میدانند و در تریبون ها گرد و خاک می کنند و بر آتش می دمند " به خطبه های آقایان سید احمد خاتمی و علم الهدی و...مقالات کیهان و تسنیم و... نگاه کنید " و ببینید خواسته و نا خواسته در تشدید فضای اختلاف و درگیری می کوشند و گره ها را کور تر می کنند.

از طرف دیگر بخشی از جناح های مختلف اپوزیسیون هم نفاثات فی العقد شده و در کار گره می اندازند .

اینک قدم اول را باید بزرگتر ها بر دارند. فضا را آرام کنند و تند روهای دولتی و حکومتی و سایبری و صدا و سیمایی و بوق های تبلیغاتی و مطبوعاتی و سخنرانان متوهم را آرام کنند . حرف جوانان مملکت را بشنوند . و در مرحله بعد تغییرات منطقی را بپذیرند و به افراد وجیه المله اجازه پادرمیانی با اختیارات بدهند.

بدانیم فقر و بعضا تبعیض ساختاری و تفاوت های فرهنگی فضایی را به وجود آورده که قبل از اصلاح با نصیحت و تهدید از اعتراض جلوگیری نمی کند.

جمله آخر این که "خدا را باور داشته باشیم و بدانیم که خونریزی خونریزی به دنبال دارد.دستگیری و احکام سنگین اثری پایدار ندارد. و مرغ فقط یک پا ندارد. جوانان اداره کنندگان آینده این مملکت هستند با آن ها درست رفتار کنیم"

۶۵۶۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1697518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    9 20
    با آهنها که توحش می کنن و می کشن و غارت می کنن چه کنیم.در بوسه غرقشون کنیم ؟
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    24 9
    آقای آیت اللهی انگار هنوز باور ندارند که از چند روز پیش کشور وارد مرحله بازگشت ناپذیر شده و فکر میکنند حرف درمانی فایده ای داره . از الان به بعد دیگه ما مردم ایران قبل از مهرماه ۱۴۰۱ نیستیم .
  • امیر مدنی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    5 0
    شما دلسوز ایران هستی این چیزی است که عاقبت بخیری شما وملت را دارد
  • مشهود IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    1 11
    چرا شما بیان نمیکنید که عربستان سعود و امریکا و اسرائیل مقصر اصلی هستند که کومله را در اقلیم کردستان تحرک تعلم و اموزش می دهد که مردم را بکشد و ترور کند چرا شما واقعیت را بیان نمی کنید
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    5 0
    خدا خیرتان بدهد که در این زمانه به اصلاح تشویق می کنید که توصیه قرآن است که وقتی بین ما اختلاف افتاد کسانی باید باشند که امر به صلاح کنند
  • دهقان IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 1
    نفرمودی با ارازل شمشیر بدست و قداره کشان وحشی چه جور باید برخورد شود اینهایی که بیان فرمودیدهمه میدانند حرف تازه ای نیست ولی این جور سحبت ها ظلم به مامورین هست که خدایی کتک خوردند کشته شدند مجروح و صدمه دیدند ولی از عکس العمل خوداری کردند جای تعجب هست از کدامین کشتار سخن میگویید هرچیم صدمه دیده و کشته مجروح بوده مامورین هستند این سخنان شما ظلم وجور و دور از شرف و اخلاق یه ادم بالغ و عاقل میباشد