ماجرای تحریم خودروسازان فرانسوی توسط ایران چیست؟

رییس اتاق بازرگانی ایران و فرانسه گفت: قبلا پژو، سیتروئن و رنو در ایران سرمایه‌گذاری داشتند و اگر برجام امضا شود، دوباره می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

مریم فکری: روز پنج‌شنبه  هفته گذشته خبری  از زبان سخنگوی وزارت صنعت داغ شد که دلالت بر ممنوعیت واردات خودروهای فرانسوی به ایران داشت. 

امید قالیباف اعلام کرد که وزارت صمت و دولت ایران خودروسازان فرانسوی را به خاطر رفتارشان تحریم کرده است و دیگر نمی‌گذارد تا آن‌ها بتوانند با ابزار تحریم صنعت و بازار خودروی ایران را تحت فشار بگذارند.

به گفته او، به خاطر رفتار غیرحرفه‌ای که فرانسوی‌ها در سال‌های گذشته داشته‌اند، دیگر اجازه ثبت سفارش و واردات محصولات رنو، پژو، سیتروئن و سایر خودروسازان فرانسوی را نمی‌دهیم.

وی متذکر شد: در این چند وقته هم هیچ مجوزی برای ورود خودروهای فرانسوی صادر نکرده ایم و تمرکزمان برای واردات، صرفا بر روی خودروهای ژاپنی، کره ای، چینی و اروپایی غیر فرانسوی است.

تحریم فقط برای خودروهای وارداتی فرانسوی

در همین رابطه، محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و فرانسه در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: این اظهارنظری که آقای قالیباف داشتند، فقط مربوط به واردات است.

وی توضیح داد: طبق صحبتی که من داشته‌ام، متوجه شدم که این تصمیم فقط مربوط به خودروهای وارداتی فرانسوی است و در صورتی که خودروسازان فرانسوی تمایل به تولید خودرو در ایران داشته باشند، مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که این سیاستی است که دولت و وزارت صنعت داشته است، تصریح می‌کند: این تصمیم از طریق وزارت صنعت اعلام شده است.

مهدی میرعمادی، رییس اتاق بازرگانی ایران و فرانسه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: قبلا پژو، سیتروئن و رنو در ایران سرمایه‌گذاری داشتند و اگر برجام امضا شود، دوباره می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1697176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =