در صورت تایید در صحن مجلس، دو نماینده به استان اضافه می‌شود

نماینده یزد با بیان این‌که بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون به اتمام رسیده و در صحن علنی به رای گذاشته خواهد شد، گفت: یک یا دو نماینده به استان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس اظهارکرد: بحث افزایش تعداد نمایندگان مجلس چندین شاخص از لحاظ پراکندگی جمعیت، مسائل امنیتی، جمعیت و محرومیت دارد که در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که برخی از استانها از نظر تعداد نمایندگان مجلس مشکلی ندارند، افزود: برخی از استان ها نیاز به بررسی مجدد داشت که کارگروه با حضور مجمع نمایندگان آن استان نشستی برگزار خواهد کرد و در صورت امکان تا پایان هفته آینده این موضوع به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: طبق شاخص‌های تدوین شده به استان‌ها یک یا دو نماینده اضافه خواهد شد و برخی استان‌ها هم بر اساس این شاخص‌ها شاید مشمول این طرح نشود.

جوکار با بیان این‌که استان یزد با توجه به شاخص ها، جزء این طرح خواهد بود، اذعان داشت: بر اساس شاخص‌های تعریف شده دو نماینده در این طرح به تعداد نمایندگان استان یزد اضافه خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس خاطرنشان کرد: نهایتا پس از به اتمام رسیدن این طرح در کمیسیون، در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد و اگر رأی بیاورد، مشکل حوزه‌های انتخابیه حل خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1690253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =