۴۰ نقطه هدف توسعه مناطق محروم  درکشور شناسایی شد

مشاور رئیس بنیاد مستضعفان در امور ایثارگران از شناسایی ۴۰ نقطه هدف در کشور مبنی بر توسعه مناطق محروم خبر داد وگفت در این نقاط فعالیت‌های مختلف عمرانی، زیرساختی، احداث مراکز درمانی، اشتغالزایی و مسائل فرهنگی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی استانداری، وحید کمر روستا در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مجموعه قرارگاه جهادی صاحب‌الامر از سال ۸۴ در استان‌های مختلف کشور فعال بوده و از سال ۹۶ تحت عنوان بنیاد جهادی مشکات ثبت رسمی شده است وبه عنوان سازمان مردم‌نهاد ملی با مجوز وزیر کشور فعالیت دارد.

مشاور رئیس بنیاد مستضعفان در امور ایثارگران در ادامه افزود: سال ۸۹ بازدیدی از منطقه موگویی داشتیم که باتوجه به سفر مقام معظم رهبری، آن منطقه به عنوان منطقه پایلوت برای کار جهادی انتخاب شد، شاید حدود ۴۰ برنامه جهادی در بازه‌های مختلف زمانی تعریف و انجام شد.

وی به احداث مسجد در روستای چین و بیراهگان، ایجاد خانه عالم و مسکن مددجویی اشاره کرد و گفت: اکنون پروژه احداث مسجد در روستای صالح‌کوتاه را داریم که به صورت مشارکتی از سوی مردم بوده و لازم است متولیان امر همکاری کنند تا این مسجد هر چه سریع‌تر احداث شود.

کمر روستا گفت: هفته گذشته با همکاری بنیاد مستضعفان یک میلیارد تومان تجهیزات آموزشی به آموزش و پرورش کوهرنگ اهدا شد.

وی از آغاز ساخت ۵۰ خانه روستایی با کمک‌های بلاعوض در منطقه با همکاری کمیته امداد خبر داد و گفت: همچنین در ایام کرونا ۶۰۰۰ بسته از سوی بنیاد مستضعفان روانه چهارمحال و بختیاری شد، همچنین بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از خدمات پزشکی و دندانپزشکی بهره بردند.

مشاور رئیس بنیاد مستضعفان در امور ایثارگران در ادامه از شناسایی ۴۰ نقطه هدف در کشور مبنی بر توسعه مناطق محروم خبر داد و گفت: در این نقاط فعالیت‌های مختلف عمرانی، زیرساختی، احداث مراکز درمانی، اشتغالزایی و مسائل فرهنگی انجام شده است، درخواست می‌شود با عزم و اراده قوی این موضوع به صورت ویژه پیگیری شود که منطقه موگویی شهرستان کوهرنگ به عنوان منطقه هدف برای توسعه انتخاب شود.

وی یادآور شد: نگاه ما این است که استانی همچون چهارمحال و بختیاری مظلوم واقع شده و باید بیشتر مورد توجه واقع شود، از طرفی توجه ویژه‌ای در بحث محرومیت‌زدایی صورت گرفته و کارهایی در حال انجام است که لازم است حمایت ویژه‌ای از سوی استان صورت گیرد تا بتوان در منطقه موگویی با سرعت بیشتری کار انجام شود.

کمر روستا با اشاره به اختصاص چهار زمین چمن مصنوعی ازسوی بنیاد به شهرستان کوهرنگ، تصریح کرد: یکی از آنها در کوهرنگ افتتاح شده و سه مورد دیگر که در بازفت، صمصمامی و خویه هستند نیاز به فراهم شدن زیرساخت دارند که لازم است زمین موردنیاز تهیه تا نصب چمن هر چه سریع‌تر انجام شود، هزینه نصب و اجرای آن‌ها یک میلیارد تومان است و نباید تعللی در آن انجام شود.

مشاور رئیس بنیاد مستضعفان در امور ایثارگران در خصوص ساخت راه در گردنه عسل‌کشان، خاطرنشان کرد: منابع ما برای ایجاد راه به دلیل هزینه‌های بالا جوابگو نیست، اما می‌توان بهسازی را در بخش‌هایی از این مسیر انجام داد تا حداقل بتوان بخشی از مسیر را اصلاح کرد، زیرا بعد از گذشت سال‌ها وجود این‌گونه مسائل و مشکلات زیبنده نظام جمهوری اسلامی و کشور نیست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =