افتتاح مرکز تخصصی دست‌سازه‌های خلاق کانون پرورش فکری یزد

استاندار یزد ضمن حضور در ویژه‌برنامه «کودک، نشاط و خلاقیت» مرکز تخصصی دست‌سازه‌های خلاق کانون پرورش فکری استان را افتتاح کرد.

گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، در این ویژه‌برنامه که با حضور بیش از ۵۰۰ کودک در این کارگاه‌ها در محل پارک شعر و ادب یزد همزمان با هفته ملی کودک برگزار شد، کارگاه‌های ادبی شاهنامه‌خوانی، نوشتن خلاق، حافظ‌خوانی، شعرسرایی خلاق و خوانش متون با اجرای طرح‌های ادبی خیال‌انگیز، کودکان حاضر را به انجام فعالیت ادبی دعوت کردند.

کارگاه‌های دیگر این ویژه‌برنامه شامل بازی‌های قرآنی، کارگاه کاردستی ، ماسک‌سازی، کاغذوتا و کاغذوتا ویژه بازی‌های نمایشی خلاق و غرفه‌های هنری چون نقاشی خلاق، سفال‌گری و نقاشی روی ظروف سفالی و عکاسی بود.

استاندار یزد و هیئت همراه از کارگاه‌های حاضر در این نمایشگاه بازدید کردند و مربیان هرکدام در خصوص فعالیت‌های انجام شده در غرفه‌ها به بازدیدکنندگان توضیح دادند.

در حاشیه این ویژه‌برنامه «محمد مهدی فنایی» خیّر کانونی قول خرید یک دستگاه خودرو برای کانون پرورش فکری استان را داد و استاندار نیز از اهدا مبلغی به همان میزان به کانون خبر داد.

فاطمی استاندار یزد در ادامه این مراسم مرکز تخصصی دست‌سازه‌های خلاق کانون را افتتاح کرد که طی این مراسم «عالیه قوامی» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در خصوص هدف از راه‌اندازی این مرکز گفت: مرکز تخصصی دست‌سازه‌های خلاق کانون با هدف ارتقاء سطح فعالیت‌های خلاقانه راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این مرکز تخصصی در پنج بخش شامل کاردستی‌های خلاق و آموزش براساس آن‌ها، فروش وسایل لازم برای تهیه بسته‌های کاردستی ویژه اعضا و دانش‌آموزان و کلیه علاقه‌مندان و آموزش و فروش اسباب‌بازی‌های بومی محلی فعال خواهد بود.

البته در کنار افتتاح این مرکز با مشارکت میراث فرهنگی استان، غرفه‌های مختلف صنایع دستی با حضور هنرمندان متخصص هر رشته و با هدف احیای صنایع و هنرهای دستی یزد دایر شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =