۱۰۰ هزار نفر از محلات کم برخوردار تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان گفت : بیش از ۱۰۰ هزار نفر از محلات کم برخوردار ، حاشیه نشین ها و دهک های پایین جامعه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، شاهدخت فتحی بیرانوند با اعلام این خبر به خبرگزاری خبرآنلاین گفت : این تعداد تحت پوشش در طول یکسال گذشته صورت گرفته و از خدمات سازمان بهره مند شدند.

وی افزود: هزینه بستری بیمه شدگان سه دهک پایین جامعه و بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی و کمیته امداد امام رایگان است و جامعه هدف می توانند در زمان ضرورت از این خدمات استفاده نمایند .

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان با بیان اینکه طرح پزشک خانواده نیز در یکسال گذشته اجرایی شد اظهار داشت : این طرح از طریق عقد قرارداد با ۱۱۰ پزشک مطب دار بخش خصوصی جهت استفاده ۳۵۰ هزار نفر بیمه شده بیمه سلامت اجرا گردید و مردم نیز در حال استفاده از خدمات مطلوب این طرح هستند.

فتحی بیرانوند با اشاره به خدمات سازمان در حوزه ناباروری تصریح کرد: در این حوزه مادران باردار تا ۲ سال و فرزندان آنها تا ۵ سال بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند همچنین پرداخت هزینه خدمات ناباروری در قالب خسارت متفرقه به بیمه شدگان از شهریور ۱۴۰۰ آغاز شده است .

مدیر کل بیمه سلامت استان در تعهد قرار گرفتن ۱۹۹ قلم داروی بیماری مزمن خدمت مهم دیگری از بیمه سلامت عنوان کرد و افزود : این مقدار دارو تحت پوشش خدمات سازمان قرار گرفته و البته ۱۰۰ درصد نسخه پیچی و نسخه نویسی داروها بصورت الکترونیکی می باشند.

شاهدخت فتحی بیرانوند در ادامه به طرحهای عمرانی پرداخت و بیان کرد: پس از رایزنی های فراوان با سازمان موافقت ساخت ۳ ساختمان اداری را اخذ و با خرید و تملک ۳ قطعه زمین در شهرستانهای ازنا، نورآباد و چگنی کار ساخت ساختمانهای اداری در این شهرستانها آغاز گردید.

وی ادامه داد : اعتبار مورد نیاز این طرحها از سازمان بیمه سلامت کشور مصوب و تخصیص یافته و مراحل جذب پیمانکار و اجرای آنها هم اکنون در دست اجراست .

وی در پایان اظهار داشت : در مجموع ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات مطلوب این سازمان برخوردار هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1668797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =