۱ نفر
۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
بازگشایی کتابخانه آستان مقدس حسینی

حجة الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حضرت أبا عبدالله الحسین ع، ساختمان جدید کتابخانه آستان را افتتاح کرد.

کتابخانه آستان بارگاه حسینی که یکی از بزرگترین کتابخانه ها ومراکز علمی عراق بشمار می آید، باحضور تولیت آستان مقدس بازگشایی شده ومنابع عقیدتی، فکری، فرهنگی، پزشکی، تا منابع علمی وطبیعی خود را از جمله پایان نامه ها ونسخ خطی در اختیار شخصیتهای علمی وپژوهشی قرار دهد.

حجة الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی هنگام بازدید از بخشهای مختلف این پایگاه علمی اظهار داشت ، همه می دانند که شهر مقدس کربلا منزلگاه علما، فقها، ودارندگان تحصیلات عالیه ومرکز شکوفایی نهضت های علمی وحوزوی بوده است و کتابخانه های فراوانی در آن تأسیس شده، که کتابخانه آستان مقدس حسینی یکی از آنها بشمار می رود.
حجة الاسلام والمسلمین کربلایی افزود: حاکمان وستمگران از دیر باز تلاش کرده اند که نهضت علمی در کربلا را تضعیف کنند، اما به برکت وجود مقدس ونورانی سید الشهدا، این مرکز نورانی همچنان با شکوفایی وفعالیتهای علمی روبه رشد بوده است، وبرهمه ما لازم است که این نهضت علمی را ادامه داده وتلاش کنیم تا طراوت این نهضت علمی وتاریخی را حفظ کنیم.

بازگشایی کتابخانه آستان مقدس حسینی

از سوی دیگر علی الماجدی مسؤول کتابخانه آستان مقدس حسینی گفت: این کتابخانه پس از ١٥ روز تعطیلی جهت ترمیم وبازسازی قفسه ها، میزها، صندلی ها، وبرای آسان بودن دسترسی کاربران کتابخانه به سیستم نگه دارنده، آی پد، وامکان استفاده از موبایل نیز مجهز شده، تا عملیات بحث وبررسی آسانتر گردد. علاوه بر آن آخرین نسخه های کتابهای جدید، منابع علمی، فکری، فرهنگی وپیشرفت های علمی به کتابخانه افزوده شد.

الماجدی افزود: ما به نوبه خود از فرزندانمان ، دانشجویان، دارندگان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران دعوت می کنیم ضمن بازدید از کتابخانه با رویکرد نوین آن آشنا شده، واز گنجینه های نوین آن بهره مند شوند تا این مرکز همچون پایگاه علمی ویکی از سرچشمه های ترقی در تمامی زمینه های آموزشی جهانی وفرهنگی ماندگار بماند ، وما در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به جایگاه والای خود دست یابد.

گفتنی است که کتابخانه آستان مقدس امام حسین(ع)، در سال ۱۴۲۶ق. تأسیس شده و در شهر کربلا، حرم امام حسین(ع)، نزدیک باب القبله قرار دارد و دارای بیش از ۶۰ هزار عنوان کتاب و هزار نسخه خطی است. کتابخانه آستان مقدس امام حسین(ع)، دارای نشریه، پایان‌نامه، کتاب و نسخه خطی است. بیش از ۶۰ هزار عنوان کتاب و هزار نسخه خطی در این کتابخانه موجود است. این کتابخانه، دارای بیش از ٧٢ جلد قرآن خطی با ارزش و طلاکاری شده است، برای نمونه، می‌توان از قرآن خطی متعلق به سال ۶٩٣ق. نام برد که به خط یاقوت مستعصمی ، خطاط مشهور اسلامی نوشته شده است.

بازگشایی کتابخانه آستان مقدس حسینی

*خادم افتخاری اعتاب مقدسه در عراق و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1666172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =