۰ نفر
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
اسکوچیچ مدت‌ها پیش رفته بود!

دراگان اسکوچیچ عصر روز دوشنبه بیستم تیرماه سرانجام پس از مدت ها سردر گمی و بلاتکلیفی، از هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان کنار گذاشته شد.

البته این موضوع آنچنان هم برای اسکو دور از انتظار نبود. روند شروع و پایان رفتار او درتیم ملی به ویژه اتفاقاتی که در برگزاری اردوی آخر و دعوت مجدد از بازیکنان خط خورده استقلال صورت گرفت، دعوت «حسین کنعانی زادگان» به اردوی تیم ملی به رغم محرومیتی که فدراسیون برایش در نظر گرفته بود، کوتاه آمدن مقابل اعتراض «مهدی طارمی» و موارد دیگر مرتبط مهر تاییدی است بر این ادعا که او خود را برای این شرایط آماده کرده بود.
اما آنچه که تکانه های نیمکت متزلزل تیم ملی برای دراگان را شدید تر کرد تا امروز سقوط آزاد او را به چشم مان ببینیم، دیدار پر اشتباه برابر الجزایر بود بازی که کارشناسان و خبرگان ورزشی فوتبال بسیار از ترکیب تا شیوه بازی، ضعف در شاخص های مهم بازی از جمله شوت به سمت دروازه حریف، عدم توانایی بازیکنان در تکرار پاس ها و تشکیل مثلث های مرسوم در فوتبال روز دنیا، حرکت رو به جلو و اشتباهات جبران ناپذیر خط دفاع و دروازه بان به آن انتقاد داشته و این ها را دست آویز حملات متعدد به سرمربی کروات قرار دادند.


عملکرد اسکو در تیم ملی

سرمربی سابق تیم ملی ایران این تیم را در هجده بازی راهبری کرد که حاصل آن 15 پیروزی، یک تساوی و 2 شکست بود. نتایج اسکو با این تیم مطلوب و قابل تامل بود و توانست رکورد قابل توجهی از خود به جای بگذارد.
اما آن روی سکه چیز دیگری است استراتژی و برنامه آقای مربی برابر تیم هایی نظیر عمان، عراق، لبنان، امارات و سوریه کارآمد اما برابر کره جنوبی یکی ازتیم های خوب آسیا که اتفاقا درآن زمان حال و روز همیشگی را نداشت شکست خورده و عقب مانده بود. از شکست برابر تیم چندم الجزایر هم نباید چیزی نگوییم بازی که محلی برای دفاع از آقای مربی باقی نگذاشت و دانش اسکو در فوتبال را بر باد داد.

چرا اسکو باید می رفت؟

تمامی تیم هایی که در مرحله نهایی جام جهانی 2022 قطر شرکت دارند ده ها برابر از رقبایی که دراگان در مدت حضورش درتیم ملی با آنان دیدار کرده معتبرتر، سرشناس تر، توانمند تر و قدرتمند ترند.
پس درباره برکناری اسکو از هدایت تیم ملی در جام جهانی باید گفت حذف او از مسوولیتی که بر عهده داشت هرچند دیر هنگام است اما تصمیم درستی بود دلیل این امر هم کاملا مشخص است ما در جام جهانی قرار نیست با تیم هایی همانند عراق و یا در این سطح بازی کنیم برابر کره جنوبی و الجزایر هم که شکست خوردیم از این رو او که مرد روزهای بزرگ نیست باید زودتر از این ها می رفت.
با این همه امیدواریم نه به اسکو. آری به مربی با دانش و دارای تجربه کافی باشد مربی که توانایی یک صدا کردن بازیکنان تیم ملی را داشته باشد و به درستی از توانمندی شان برابر رقبا استفاده کند.
فرصت باقی مانده تا شروع رقابت های جام جهانی 2022 قطر کم و کمتر از کم است.
تیم ملی فوتبال کشورمان درگروه Bبا تیم های انگلیس، آمریکا و ولز که از اعتبار جهانی بسیار بالایی در سطح اول و دوم جهان برخوردارند هم گروه است.
با این تفاسیر،کارشناسان و مردم از این تیم که جمعی از بهترین بازیکنان تاریخ ایران زمین را در خود جای داده است توقع صعود به مرحله حذفی این رقابت ها را دارند موضوعی که مدیران فدراسیون فوتبال مناسب است هنگام تعیین سرمربی جدید به آن توجه جدی داشته باشند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1650246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =