حضور علی رهبری در یکی از معروف‌ترین سالن‌های کنسرت جهان

مهر نوشت: «علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده کشورمان در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود رهبری ارکستر یک کنسرت را در یکی از معتبرترین سالن‌های اجرای موسیقی دنیا به عهده گرفت.»

علی رهبری، آهنگساز و رهبر کنسرت شناخته‌شده کشورمان در سالن مارینسکی سن پترزبورگ روسیه که در آن موسیقی‌دانانی مانند کورساکف، چایکفسکی، موسورسکی، راخمانینوف و شوستاکوویچ اجرا داشته‌اند، چوب رهبری را در دست گرفت. در این کنسرت آثاری از کورساکف و شوستاکوویچ اجرا شد.

برگزاری این کنسرت در شرایطی بود که «والری گرگیف» از سرشناس‌ترین رهبران ارکستر دنیا که از علی رهبری برای این اجرا دعوت کرده‌بود در مورد این کنسرت و همکاری‌های آینده سخن گفت.

علی رهبری با پیروزی در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه با کسب مدال طلا و سپس مدال نقره در سوییس برای ایران، توجه محافل هنری جهانی را به خود جلب کرد؛ او سپس به دعوت مایسترو «هربرت فون کارایان» رهبر ارکستر آلمانی به آلمان رفت و در آن‌جا به عنوان دستیار در ارکستر فیلارمونیک برلین انتخاب شد.

علی رهبری سپس به عنوان مدیر هنری و رهبر مهمان ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، زاگرب، پراگ، مالاگا و بلگراد به فعالیت پرداخت. این هنرمند تا کنون بیش ۱۲۰ ارکستر را در جهان رهبری کرده و ۲۵۰ آلبوم در مارکت جهانی عرضه کرده‌است که ۵ آلبوم از آن در حوزه موسیقی ایرانی است.

۵۷۲۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1649487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =