کاهش قیمت مرغ در اصفهان/تولید روزانه به بیش از یک هزار تن رسید

با توجه به اینکه با فراوانی تولید و عرضه مرغ در اصفهان روبه رو هستیم قیمت این کالا در استان کاهش یافته و ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان ارزان‌تر از نرخ کشوری تعیین شده است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حسین ایراندوست اظهار داشت: نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم در کشور ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان در کشور تعیین شده اما با توجه به اینکه با فراوانی عرضه روبه رو شدیم قیمت مرغ در استان اصفهان کاهش یافته است.

وی افزود: بر این اساس نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم نیز ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده تعیین شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به خرید تضمینی مرغ مازاد در بازار، ابراز داشت: گوشت مرغ به اندازه کافی و البته مازاد بر نیاز، موجود است و تاکنون پشتیبانی امور دام بیش از یک هزار تن مرغ مازاد بر نیاز را خریداری کرده است.

ایراندوست با بیان اینکه به همه استان‌ها برای صادرات مرغ گرم و منجمد اعلام آمادگی کردیم و حتی مرغ زنده نیز ارسال کردیم، بیان کرد:=برای صادرات مرغ به خارج از کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و افعانستان و حاشیه خلیج فارس … نیز در حال برنامه ریزی هستیم که بخشی از مرغ مازاد از طریق شرکت پشتیبانی امور دام صادر شود.

وی با اشاره به تولید روزانه بیش از یک هزار تن مرغ زنده در استان اصفهان، تولید استان در دوماهه نخست سال جاری را فوق العاده توصیف کرد و گفت: با توجه به حجم جوجه‌ریزی تلاش می‌کنیم در خرداد ماه نیز همه جوجه‌هایی را که وارد سالن می‌شود، حفظ کنیم و با تأمین نهاده و نقدینگی برای مرغداران و حمایت از آنان به این قشر برای تولید امنیت خاطر دهیم که بابت جوجه ریزی و تغییر ارز ترجیحی به نیمایی نگرانی نداشته باشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1636114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =