ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی از گویش‌ها در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: برخی از زیرساخت‌های فرهنگی استان دچار مشکل شده است بر همین اساس باید اعتماد عمومی را به عنوان سرمایه اجتماعی بازسازی کنیم.

به گزارش خبرآنلاین از خوزستان صادق خلیلیان با سید مجید امامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج‌، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دیدار و گفت و گو کرد.

وی در ابتدای این نشست با اشاره به حضور اقوام مختلف در خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان دارای فرهنگی چند قومیتی و متنوع است.

استاندار خوزستان در رابطه با وضعیت فرهنگی استان بیان داشت: مقوله فرهنگ در خوزستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در این زمینه فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

خلیلیان عنوان داشت: برخی از زیرساخت‌های فرهنگی استان دچار مشکل شده است بر همین اساس باید اعتماد عمومی را به عنوان سرمایه اجتماعی بازسازی کنیم.

وی تصریح کرد: دولت باید نگاه مردم را در زمینه‌های فرهنگی تغییر دهد.

استاندار خوزستان افزود: باید بر روی دستورالعمل های فرهنگ عمومی کار شود و سازوکاری نظام‌مند متناسب با وضعیت استان طراحی کرد.

خلیلیان ادامه داد: اگر بتوانیم بر بروی مقوله فرهنگ سرمایه‌گذاری کنیم، موفق خواهیم بود.

وی ابراز داشت: ابعاد سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید در شورای فرهنگ عمومی شناخته شود تا بتوانیم بر روی این مسئله برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار خوزستان گفت: هویت ایرانی، اسلامی و اقوام کشور در هم تنیده شده است، فرهنگ ایرانی و اسلامی گنجینه‌ای ارزشمند به شمار می‌رود از این رو نباید بگذاریم که گویش‌ها از بین برود.

خلیلیان با تأکید بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی از گویش‌های مختلف جهت جلوگیری از تحریف عنوان داشت: از گویش ها باید به عنوان یک بانک اطلاعاتی بهره برد تا اگر در جایی صدمه‌ای وارد شد؛ بتوانیم آن را اصلاح کنیم.

استاندار خوزستان در پایان بیان داشت: دولت سیزدهم در بحث فرهنگ عمومی فعالیت‌های ارزنده‌ای داشته است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =