فرهنگ، دغدغه مقام معظم رهبری و از سیاست های دولت آیت الله رئیسی است

حجت الاسلام والمسلمین کلاه کج دغدغه فرهنگ را جزو الویت های مقاوم معظم رهبری و یکی از مهمترین سیاست های دولت آیت الله رییسی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج در ابتدای صحبت های خود گفت : فرهنگ دغدغه مقام معظم رهبری و جزو سیاست های مهم دولت مردمی آیت الله رییسی است .

وی با اشاره به برنامه آینده خود گفت : اجرای قانون در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسائلی است که به آن توجه ویژه ای خواهم کرد و اعتقاد دارم هرجا قانون حاکم باشد میتوان کارهای بزرگی انجام داد.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود : بهبود و ارتقا جایگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،استفاده راه اندازی بانک ایده ها و نظام پیشنهادات ، تربیت و تقویت نیروهای انقلابی و تقویت نیروهای فرهنگی استان ، توجه جدی به فرهنگ ایثار و شهادت ، از دیگر برنامه های است که در دستور کار من قرار خواهد داشت.

وی با اشاره به جامعه هنر و فرهنگ در خوزستان گفت : احیای ظرفیت های نهفته هنرمندان ، افزایش کارهای مشارکتی با سازمانها و نهادهای مختلف( که البته به دلیل جزیره ای عمل‌کردن تاکنون آن طور که شایسته استان می باشد عمل نشده است لذا امید داریم با همدلی یکدیگر بتوانیم کارهای بزرگتری را انجام دهیم ) ، برون سپاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه هنر وفرهنگ ،استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، تقویت رابطه مدیران با رسانه ها و معرفی ظرفیت های فرهنگی استان خوزستان به دیگر نقاط کشور، توجه ویژه به نشاط مردم و حقوق شهروندی ، بخش دیگر از برنامه های است که تلاش داریم به آنها جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام والمسلمین کلاه کج به اشاره به سرمایه‌گذاری در عرصه هنر و فرهنگ گفت : تلاش ما در اداره کل تشکیل یک تیم حرفه ای در بخش سرمایه گذاری هنری و فرهنگی است تا بتوانیم سرمایه‌گذاری حرفه ای روی جوانان هنرمند استان خوزستان انجام دهیم 

وی تاکید کرد : ما جوانان هنرمندی داریم که آثار هنری برخی از آنها در خارج از کشور به قیمت های بسیار بالا فروخته می‌شوند و باید از این فضا و فرصت استفاده کرد و در این بخش سرمایه‌گذاری حرفه ای انجام داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اصلاح وضعیت موجود در بخش معیشت اهالی رسانه ، فرهنگ و هنر و نیز پرسنل اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی را امری بسیار. مهم و ارجح دانست و افزود : ما معتقدیم کارهای این عزیزان در حوزه های مختلف انجام می دهند بسیار ارزشمند است لذا باید سطح معیشتشان هم ارتقا یابد.

جت الاسلام والمسلمین کلاه کج استفاده از ظرفیت گران‌سنگ مساجد را فرصتی دانست که کمتر از آن استفاده شده است .

وی افزود : ما جزو استان هایی هستیم که بیشترین تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد را دارا هستیم و مققر است تا در آینده نزدیک و با یک برنامه ریزی صحیح و دقیق و با استفاده از ظرفیت سایر نهادها مثل بسیج، اوقاف،سازمان تبلیغات و ... این پتانسیل مهم در مساجد احیا شود.

وی در ادامه گفت : به اعتقاد من کاری که می بایست قبل از همه کارها آن را انجام داد و زیربنای انجام همه امور و هماهنگی بین دستگاه ها خواهد بود و نیز تجربه موفق من در مجموعه قبلی نیز بوده است ، راه اندازی شورای هماهنگی دستگاه های فرهنگی است که اتفاق مبارکی خواهد بود.

وی از جوروند , مدیر کل قبلی و تلاشهای وی در یک دوره پنج ساله تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان از استاندار خوزستان خواست : تا حمایت خود را در مورد معوقاتی که در حوزه فرهنگ و ارشاد وجود دارد داشته باشد تا انشالله این موارد به مسیر خود بازگردد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1611274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =