رئیس پلیس راهور: نمی‌دانم خودروسازان در خودرو باک بنزین می‌گذارند یا تی.ان.تی؟/ گزارشمان را منتشر کنیم خودروسازان گرفتار می‌شوند

سردار کمال هادیانفر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در گفتگو با سالنامه همشهری، باز هم نسبت به خودروسازان و کیفیت پایین خودروهای وطنی انتقاد کرد.

سردار کمال هادیانفر قطعا یکی از چهره‌های مهم حوزه اجتماعی در سال ۱۴۰۰ است. او با اظهارات تندش علیه خودروسازان داخلی یک تنه در برابر کیفیت پایین خودروهای داخلی ایستاد و حرف مردم را زد. او هیچ وقت از اظهاراتش درباره کیفیت خودروهای داخلی کوتاه نیامد.

بخشهای مهم گفتگوی سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور با ویژه نامه نوروزی روزنامه همشهری:

-وقتی تصادف اتفاق افتاد یک چیزی باید از راننده یا سرنشینان محافظت کند و آن چیز در درجه اول وسیله است؛ یعنی باید ستونها، استحکامات و پلتفرمی که دراین وسیله به کار برده شده، قطر آلیاژی که در آن به کار رفته و به گونه‌ای عمل کند که جان پناهی برای سرنشینان باشد یا کمربند ایمنی باید بموقع قفل شود که شدت برخورد سرنشینان را بتوان کنترل کرد. اما در خودروهای داخلی، خود خودرو عامل شدت تخریب یا جراحات است. مثلا ترمز وسیله‌ای برای کنترل خودرو در مواقع خطر است، اما در خودروهای داخلی وقتی راننده ترمز می‌کند خط ترمز خودرو چندین متر کشیده میشود. در این حالت دیگر خودرو در اختیار راننده نیست و خودرو به هر جایی ممکن است بخورد یا ترمز ABS درست عمل نمی‌کند یا کیسه هوایی که در زمان حادثه اگر درست عمل کند، جان پناهی برای راننده می‌شود، عملا عمل نمی‌کند. من یادم می‌آید در سال ۹۱ که ابلاغ شد خودروسازها باید کیسه هوا داخل خودرو بگذارند اول گفتند یک کیسه هوا بگذاریم، بعد کردند ۲ کیسه هوا که آن هم با این وضعیت به کار گرفته شد.

-من به آقایان گفتم که چند روز قبل پژو پارسی در اتوبان پردیس ایستاده بود. یک خودروی نیسان که راننده اش بی‌توجهی به جلو داشته با این خودرو برخورد کرده و منفجر شده است. من نمی‌دانم در خودرو باک بنزین می‌گذارند یا تی ان تی برای ما هر روز پیامک می‌آید که تصادف توأم با حریق رخ داده است. این درست نیست. خود آقایان هم پذیرفتند که مشکل ایمنی و کیفیت دارند، اما واقعیت این است که خودرو چون آزادسازی قیمت نشده است خودروسازان زیان می‌دهند. زیان انباشته دارند و از آن سو چون تفاوت قیمت در بازار با قیمت کارخانه وجود دارد، مردم درخواست خرید دارند. اگر برعکس بود این ماجرا و قیمت آزادسازی می‌شد و اختلاف قیمتی با بازار وجود نداشت، امروز من به شما می‌گفتم که چند نفر از خودروسازها خودرو می‌خرند. اگر واردات را مجلس آزاد کند که اصلا موضوع متفاوت می‌شود. من یادم هست که روزی همین خودروسازان آمدند و گفتند که سردار شما کاری کنید که مردم خودروی ما را بخرند؛ حتی اگر شده خودروی اقساطی و بدون بهره به مردم بفروشیم. من امروز تمام حرفم این است که مردم حق دارند خودرویی استفاده کنند که هم کیفیت دارد، هم زیبایی و هم ایمنی به همین دلیل به خودروسازان پیغام دادم و گفتم که این موضوع را تا آخر پیگیری خواهم کرد. این مسیری که ما داریم می‌رویم هرچه که خودروسازها مقاومت بیهوده کنند ماسند در سند اضافه می‌کنیم؛ یعنی مستند صحبت می‌کنیم. واقعیت این است همین گزارشی که در گوشی من است نتیجه ۱۱ سال تحلیل است و نشان میدهد که کجا ایربگ باز شده است، کجا عمل نکرده، کجا کمربندها قفل شده و اگر ما بخواهیم اینها را منتشر کنیم خودروسازها گرفتار خواهند شد. هر چند آن موقع هم یک گزارش کامل قبل از فرمایش حضرت آقا، برای دادستان کل کشور فرستادم به عنوان مدعی العموم و نوشتم که جنابعالی مسئول حفظ حقوق مردم هستید این تخلفات در خودروسازان در حال وقوع است و این تخلفات ضمن اینکه به تولید ناخالص داخلی زیان می‌زند به مردم هم زیان می‌زند در تصادفات عامل مرگ ومیر شده است.

--پلیس ۱۱ سال تصادفات را تحلیل کرده و براساس همین تحلیل تصادفات و فراوانی خودروها ایستادگی کردیم تا تولید پراید در اواخر سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ متوقف شود؛ هر چند که مشکل پراید سالهاست در کشور وجود دارد و پرایدها همچنان در خیابان‌ها و جاده‌ها می‌چرخند، اما جلوی تولیدش را گرفتیم.

-خیلی تقلا کردند، مکاتبات زیادی داشتند که کارخانه سایپا با تولید روزی ۴۰۰ پراید می‌چرخد و اگر تولید متوقف شود، ما چه کنیم؟ اما بالاخره برای ایمنی مردم ما محکم ایستادیم و دیگر هیچ پرایدی را پلاک نکردیم یا همین خودروی ۴۰۵ شخصی هم متوقف شد؛ همه اینها به خاطر این است که خودروی ایمن جایگزین این خودروها شود.

-ما در تصادفات هرچه بررسی و تحلیل کردیم دیدیم واقعا بحث ناایمنی خودروهاست. حادثه بهبهان هم از همین جنس بود. آن حادثه عملا نشان داد خودروهای داخلی اصلا ایمن نیستند. شما ببینید از ۴ خودروی اول که با هم برخورد کرده بودند، خودروی سمند و پراید آتش گرفتند؛ یعنی سرنشینان نتوانستند از خودرو خارج شوند. درها باز نشده بودند. آتش گرفتن خودرو خیلی بحث جدی در تصادفات است. خودرو در حالتی آتش می‌گیرد که داخلش ۱۰ کیلو تی‌ان‌تی گذاشته باشیم، اما در خودروی داخلی ماشینها آتش می‌گیرند و منفجر می‌شوند؛ چرا؟ چون باک بنزین ناایمن است. همه می‌دانند که در همه خودروهای دنیا باک وجود دارد، اما هیچ وقت عامل انفجار نمی‌شود. اما چرا در ماشین‌های داخلی ما باک منفجر می‌شود؟ چون در قطر آلیاژ باک دست برده اند و آن را کاهش داده اند یا حتی در مواردی پلتفرم را تغییر داده اند.

-استحکامات را کاهش دادند تا قیمت خودرو ارزان تر برایشان تمام شود. جالب است بدانید که ما در یکی از پارکینگ‌های خودمان ۱۰۷ خودرو با عکس و شرح و تفصیل سند داریم که ایربگ ۹۷ خودرو باز نشده است. متاسفانه بعضی‌ها حرف نادرستی می‌زنند که باز شدن ایربگ به سرعت و زاویه تصادف بستگی دارد، این اصلا درست نیست. هر خودرو که بالای ۱۵ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد در صورتی که تصادف کند 100 درصد باید ایربگ عمل کند. خودرو اگر واژگون شد ایربگ باید عمل کند. اینها «باید» است به سرعت و زاویه ربطی ندارد. اصلا نکته جالبی بگویم، تنظیمات کیسه هوای راننده تابع manual (تنظیمات دستی) نیست؛ به همین دلیل کیسه هوای سرنشینان را می‌شود بست تا فعال نشود، اما کیسه هوای راننده امکانی برای بسته شدن ندارد؛ چون راننده ضامن جان سایر افرادی است که در خودرو نشسته اند، اما در خودروهای ما کیسه هوای راننده هم عمل نمی‌کند.

-

کاری که ما می‌کنیم دشمنی با خودروساز نیست؛ چون این موضوع را خود خودروسازها می‌دانند که خودروی آنها کیفیت ندارد. امروز یکی بیاید از خودروساز بپرسد که چرا از چین قطعه وارد می‌کنند؟ چه کسی بر کیفیت قطعه چینی نظارت دارد؟ ما مادامی که نگاهمان به قطعات چینی است هیچ گاه خودروی ملی نداریم. متأسفانه نگاه خودروساز ما به خارج است؛ مگر صنایع ما نگاه به بیرون داشته اند که اکنون بزرگترین موشک‌های بالاستیک را در منطقه داریم؟ الان در دانشگاههای ما خودروی ملی تولید کرده اند، اما حمایت نشده اند. همین الان دانشمندان جوان ماسوخت آب را به جای بنزین تولید کرده اند و اکنون ۶ خودروی پلیس ما در البرز از آب برای تردد استفاده می‌کنند. حالا هر چه به خودروساز می‌گوییم از آب استفاده کن، هزار اما و اگر می‌آورد. بالاخره اینها باید بروند دنبال اینکه در کشور را ببندیم و یک خودروی ملی به طور ۱۰۰ درصد که صفر تا ۱۰۰ قطعاتش مال همین کشور است را تولید کنیم.

بیشتر بخوانید:

توقیف ۴۶۰۰ خودروی حادثه‌ساز در نوروز

خسارت نجومی تصادفات رانندگی

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1615558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 116
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    رئیس پلیس راهور: نمی‌دانم خودروسازان در خودرو باک بنزین می‌گذارند یا تی.ان.تی؟/ گزارشمان را منتشر کنیم خودروسازان گرفتار می‌شوند منتشر نکن بزار مردم تیکه تیکه بشن
  • US ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    این که خودروی داخلی ضعف و کاستی هایی دارد شکی نیست اما باتوجه به قیمت پایین قابل چشم پوشی است اما صحبت های مداوم سردار و اصرار آن به کوبیدن خودروسازان و انجام واردات نشان از یک رانتی میدهد که ایشان و یکسری از نمایندگان مجلس باواردات خودرو احتمالا به آن دسترسی پیدا می کنند
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      ساقیتو عوض کن در اسرع وقت و بدون معطلی..
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      من با اون رانتی که جون مردم رو نجات میده بیشتر موافقم تا با این رانتی که جون مردم رو میگیره
    • Aa IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      از آن دسته آدمهایی نیستی که در منطقه سوار اسب سفید میشدی و بچه های مردم را به کشتن دادی و حال خودت در حال چپاول هستی.
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      مثل این که تو خودت جز خودرو سازان رانت خواری که برات جون ادما مهم نیست و حرف چرند میزنی. یا از موتوری جنس گرفتی توهم زدی. تو بفکر رانت اینو اون نباش. به فکر خانواده هایی باش که با ارابه های مرگ داخلی پر پر میشن. پس لطفا ببند و بشین کنار نظر مفت نده.
    • رک گو IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      تو خودت یکی از اون رانت خورایی منتهی رانت خوری که از جانب لگن سازهای داخلی حمایت میشه ، جمع کنین این سناریو نخ نما رو همه جای دنیا دارند سالم رقابت میکنن و خودوسازهای مطرح دنیا اجازه واردات دارند ما هستیم که اگر چهارتا خودروساز خارجی وارد بشه ترس به جونمون می افته
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      86 5
      معرفی میکنم ۱۱:۵۴ : رییس سایپا
    • حمید IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      93 3
      مثل اینکه تو از جایی میخوری وتامین میشی یا کلا حالت خوب نیس گزارش کشتار وتیکه تیکه شدن مردم با اهن قرازه های خودروساز داخلی کوبیدن خودروساز است ؟
    • ایرانی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      140 4
      عجب تحلیلی کردی،، یه مشت لگن تحویل ملت میدن رانت نیست ،بعد خودروی مناسب با قیمت جهانی وارد کنند رانته؟؟ خودت پراید دوست داری یا تویوتا هیبرید؟؟
    • Mehdi IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      130 2
      ضعف و کاستی ?! فوق العاده ضعیف . *. ارزانتر ?! اگه واردات خودرو آزاد بشه شما با پول این آشغالهای به تمام معنا میتونی یک ماشین با کیفیت خارجی بخری . ولی چه فایده صدتا هادیانفر با هم صحبت کنند و افشا کنند اصلا ککشونم نمیگزه. به قول معاون وزارت صنعت دولتهای قبل : خودروسازهای ما وزیر تعیین میکنند . نماینده به مجلس میفرستن . اگر من هم فردا دیگر معاون نبودم تعجب نکنید. . متاسفانه فریادرسی نیست که نیست . تا نهادها و وزارتخانه های کشور در فروش خودرو سهم دارند . به بهانه های : صنعت ملی و بیکاری کارکنان و .. سر و تهشو میبندن میره. صلوات.
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      68 4
      چقدر بهت میدن این اراجیف رو بگی برای دو تومنی آنقدر دروغ گفتن ارزشی نداره هااااا
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      88 6
      واقعا ادم بیشعوری هستی نفهم
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      69 3
      آهان يعني شما حاضری یه ماشین ارزون بخری ولی اگر یه تصادفی کردی جونت در امان نباشه
  • علیرضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    ضمن تایید اظهارات رئیس پلیس محترم راهور ناجا و با توجه به سابقه، متصور است اين نوع ادبیات با نیت خیرخواهانه نبوده و بیشتر گرفتن امکانات از خودرو سازان میباشد.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      دنبال ساقی جدید بگرد.. کارمند کدوم نمایندگی خودروسازی هستی؟
  • امیر IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    چون دولت بی عرضه هست همه تو کشور به فکر پول هستن و با پول حتی می‌شود دهن منتقدین را بست مردم برای هیچکس مهم نیستن و همه چه دولت چه ملت فقط به فکر چاپیدن دیگران هستند به هر بهانه ای نه انصافی دارند نه دلشون برای کسی میسوزه حتی خودتان فقط به فکر جریمه کردن و تلخ کردن مسافرت‌ها هستید. و فقط به راننده کلید میکنید و فکر خستگی راننده نیستید
    • ت IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      22 1
      هیچ دولتی حریف رانت خودروسازان نمیشه. تا الان چند تا دولت عوض شده اما خودروسازها قدرتمند ترن
  • تورج IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    خدا قوت پهلوان
  • من بیسواد IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    آقا پورسانت همه رو بدید دیگه
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    130 7
    با سلام سیم پیچی اصلا ایمنی نیست دوم آلیاژی که بکار می رود زود پرس میشه یا زنگ می زنه سوم دست انداز وگودال. هایی که در مسیر دوطرفه اهواز به اصفهان مشاهده میشه تمام ماشین ها میخواهند از مسیر نامناسب فرار کنند و این علت وجود تصادف پیش می آید
  • زهرا US ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    318 8
    یعنی چون آدم ها اینقدر بی ارزش هست که برای گرفتار نشدن خودروسازها گزارش هاتون رو منتشر نمی کنید؟ شما تو قتل خودروسازا شریک نیستید؟
  • شهلا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    281 5
    مطمئنا مافیای خودرو اجازه نخواهد افرادی مثل سردار کمال هادیانفر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به کار خود ادامه بدهند چند مدت دیگه ایشون یا استعفا داده اند یا از کار بیکارشان خواهند کرد شک نکنید
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      49 1
      متاسفانه ناجا خواسته یا ناخواسته در تور مافیای خودرو قرار داشته و این سخنان سردار چیز جدیدی نبوده و یک فرار رو به جلو راهور ناجا است در مقابل عدم مسئولیت پذیری شماره و پلاک کردن همین خودروها که خیلی بهتر از مردم عیوب و ناامن بودن خودرو ها رو میدونستن
  • GB ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    180 7
    باور کنید اگر مجلسی ها بیشتر از دنا پلاس می گرفتند الان کیفیت خودرو افتضاحتر بود.باید بیش از همه مراقب این مجلس قانون شکن بود
  • من بیسواد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    74 45
    سردار یع دونه ای بزرگوار شما با محموتی احیانا نسبتی دارید ؟ اون خدا بیامرز هم هم اش میگفت بگم‌بگم
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    193 3
    سردار ممنون از دلسوزی هات.. شما ثابت شده ای.. خواهشا بیشتر و با فراغ بال و بطور کامل دست این دوتا شرکت فرغون ساز را برای ملت رو کن.. ممنون
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    ما مسئول حفاظت جان مردم هستید یا گرفتاری خودروسازان... یا فقط کشتن مردم معترض درخیابان بیشترین مشارکت شما با مردم است؟
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      23 4
      ایشون پلیس راهور هست ها چه ربطی به اعتراضات دارن؟؟
  • حمید حمیدی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    130 2
    هر گونه سکوت و لاپوشانی ضمن مشارکت در قتل مردم ناشی از تصادفات خودروهای درپیتی داخلی ، همین مسئولین فعلی در این خصوص حتما از طرف نسل آینده مورد قضاوت قرار خواهند گرفت یا با طلب آمرزش برای آنها یا تف و لعنت .
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    88 6
    انتشار که خب چی؟ همه می دونیم مردم تکه تکه شدند این خودروسازان با این قیمت های نجومی
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    132 2
    خداوند لعنت کنه.که جان مردم بیچاره رو چه راحت میگیرن. خودشون سوار بر ماشین شاسی بلند و ایمن خارجی میشین
  • ناشناس IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    130 3
    شما اگه وجدان دارید حقیقت را بیان کنید 3
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    68 11
    آیا سردار حرف شما درست آیا در مورد جاده ایمنی آن روشنایی آن فرایند گواهی نامه آموزش راننده گان نظری ندارید
  • Aa IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    31 1
    شما ‌و تمام کسانی که افشا نمی کنید و جلو گیری نمی کنید از تولید ماشین در ایران هر نفس شما آغشته به خون تمام کسانی است که در تصادفات فوت می کنند و اگر روز حساب باشد اگر باشد وای بحال شما .اگر باشد.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    21 3
    ممنون ازسردار دلسوز هادیانفر به خاطر خداکاری بکن
  • دانیال IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    20 2
    درود بر شرفت مراقب باش خودروسازان ببخشید مافیای خودرو زیراب رو نزنن اگه نتونن با حق السکوت کسی رو ساکت کنن حتما فتنه و توطئه می کنن برات . دست خدا بهمراهت و پیش خدا و امام زمان روسفیدی هم چون لباس سفیدت
  • Iraj IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    23 2
    ایشان یا داره بازنشست می شه و دنبال نمایندگی مجلس و شورای شهره یا دنبال گرفتن چند صد دستگاه خودرو از خود سازها برای نیرو انتظامی، شما بابت گرفتن زانتیا و سراتو و 206 و سمند آیا ریالی پرداخت کردی؟ چه کسی بجز همفکران شما واردات رو ممنوع کردند. نماز شکر برای اعمال تحریم ها رو چه کسانی می خوانند؟
  • موسی بهرامی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    17 0
    حضرت عزرائیل آخه ی شعبه هم توی ایران خودرو وسایپا داره دیگه اونا هر چی قیمت ها را بالاتر میببرن اون وظیفه داره بیشتر جان خریداره را بگیره
  • DE ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    22 1
    جناب نفرمایید کوتاهی میکنند و قاتل ملت هستند نگویی ازاد سازی پراید که گاری است را ۱۸۰ میلیون یعنی ازاد سازی بشه ۵۰۰ میلیون بدهند دزدی نمی کنند نخیر ادرس اشتباه می دهید واردات خودرو را ازاد کنید با گمدک منطقی بعد ببینید چگونه هن خودرو را ارزان می دهند هم کیفیت را بهتر می کنند بخور بخور در خودروسازان فراوان است مدیران را باید محاکمه و قساس کرد بعد ببینیم دوباره تکرار می شود کم کاریها
  • محمد IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    12 0
    با سلام آقای هادیانفر عزیز ،شما اگه واقعا نگی شریک جرمی ،و چون مشعولیتی بهتون سپرده شده باید اون رو به نحو احسن انجامش بدین ممنون
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    21 1
    خب منتشر کن. اگه واقعا طرف مردمی دیگه بگم بگم نداره.
  • یاس DK ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    13 0
    واقعا مردم چرا باید تحمل کنند؟؟؟
  • بهنام صدر IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    11 4
    سردار اولا که دستمریزاد ولی من بجای شما بودم این حرفها رو نمیزدم این ماجرا آخرش مشخصه کسی ‌که انتقاد بکنه و ایرادات تشکیلات آقایون رو بگه دیری نمی‌پایدکه یا بازنشست می‌شود ویا به پست دیگر انتقال داده...
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    9 0
    صد درصد صاحب یک نمایندگی هستی یا خواهی بود حداقلشو گفتم والسلام مماشات با ظالم خوده ظلم هست
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    8 0
    ولعنت آلله علی آلقوم الکافرین .....
  • امیر US ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    10 0
    دم سردار هادیانفر گرم، اولین کسی هست که میبینم درست و منطقی و اصولی صحبت میکنه. ایکاش چنین افرادی در حکومت بیشتر بودند
  • علی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    9 0
    سلام. سردار واقعا شیر مادرت حلالت باد... که حقیقت را میگوی
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    14 1
    گور بابا خودرو ساز ،،چقدر آخه رحم واخطار وبخشش،،،گزارشا پخش کنید تا مردم خودرو نخرن شما مدیون وخدمتگاز مردم هستید پس معطل چی هستید پوز این خودرو سازان را ب خاک بمالید
  • مهدی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    10 0
    سردار از درجه روی دوشت استفاده کن چهار تا شونو اردنگی بزن بنداز بیرون درست میشه همه چیز، اون درجه های روی دوشت مسیولت جان مردم هست که روی دوشته
  • علی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    8 0
    هر چند فایده برای مردم نداره ومافیای خودروسازان خیلی قوی تره ، با این همه یه مسئول حلال خور پیدا شده خدا رو هزار بارشکر ، خدا پدرتو بیامرزه سردار
  • Mehdi IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 0
    واقعاسردارهادیان مردشریفیه وهمیشه به نفع جان ومال مردم حرف میزنه خداقوت شیرمرد.
  • حاج اقا IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 1
    پلیس عزیز زمانی تو خودت حامی خودرو سازان بودی تو هم بعدن بیدار شدی این فایده ندارد
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    9 2
    جان مردم عزیزتر است افشا کن وگرنه خون هزاران نفر به گردن شماست.
  • محمد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    14 0
    درود بر شرفت سردار حرف دل ماها رو زدی
  • پیش بین IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 19
    اون خودرو آب سوز رو خوب اومدی. مطمئن شدم رفیق محمود هستی. دروغ به این بزرگی؟ اگه شما خودرو آب سوز داشته باشید دنیای خودروسازی رو متحول می کنید. در بنابراین می‌گیریم که بقیه سخنان شما هم حرف های قابل اعتنایی نیست
  • مرضیه IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 20
    آقایان چرا اینقدر خودرو ملی را حقیر میکنید نه تنها خودروی ملی ما مشکلی ندارد بلکه روز به روز در حال پیشرفت است کسانی که در تصادف کشته میشوند ببینید در خیابان چگونه رانندگی میکنند با چه سرعتی می رانند چرا از شهرداری که جاده ها را پر از چاله درست کرده ایراد نمیگیرید چرا از کسانی که قوانین راهنمایی را رعایت نمی‌کنند ایراد نمیگیرید و اشتباهات را به گردن خودرو ساز می اندازید
  • مرضیه IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 16
    انسانهایی که در چهارشنبه سوری بیشتر از جنگ اکراین کشته میدهند و زخمی و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند حتما جواب اعمال خود را می‌بینند چرا گناه را گردن خودروی ملی می اندازید برید جایی که پراید صادر میکنید ببینید به اندازه ایران کشته میدهند
  • میر شجاع IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    9 0
    سلام سردار حق با شما هست اما وقتی خود رو ساز بمحض ورود نماینده مجلس یک خودروی لوکس خود را سفارشی تولید کرده وبه نماینده به قیپت ارزان و‌مفت می دهد یعنی برای خود حاشیه امن ایجاد کرده شما همین مونتاژ کاران خود روی چینی را ببین چون کرمان خود رو و دیگران چگونه آشغالهای چینی را به چند برابر قیمت به ملت می فروشند خود رو سازی یا ارابه سازی در ایرلن مافیای خود را دارد و شما به تنهایی حریفشان نخواهی شد
  • اسد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 0
    حیف یست
  • علی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    13 0
    یه درد مشترک هست بین پلیس راهور و اورژانس 115 وقتی که تصادفات رو می بینیم متاسفانه نود درصد تلفات متعلق به خودروهای ایرانیه به جرات میگم حتی خودروهای چینی خیلی بهتر عمل کردن
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    24 0
    درود بر شما که اعلام میکنید و معلومه از پس خودرو ساز بر نمیاد پلاک نکنید و لعنت بر کسانی که میدونن چی تولید میشه و جلوی خودرو ساز ها رو نمی‌گیرند و تنها کاری که مردم میتونن بکنن خودروی ایرانی که معروف به ارابه مرگ نخرن
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    22 0
    نه جناب سرهنگ ، منتشر نکنید !!! بدبخت خودرو سازان تعطیل میشن ، عیبی نداره مردم بمیرند . البته اونهائی که میدونن یا از اونها باج میگیرن یا خودشون زدن به ...یت . در هر دوصورت شریک جرم قاتلند .
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    13 1
    چقدرباید ادم کشته بشه . خانواده بی سر پرست بشه تا یک حرف به عمل برسه؟
  • حسین ارومیه IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    13 0
    هرچی بگن الکی است چون هیچکس به فکرمردم نیست ازبالاگرفته تاپاینترین والا خودروهای داخلی قابل مصرف نیست
  • محمد IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 2
    درود بر شرفت سردار
  • سمیرا IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    11 0
    سردار ماشین خودت و حاج خانم چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟?
  • سیروس IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    8 3
    با عرض سلام این گزارش رو به رهبری انتقال دادید
  • سمیرا IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 9
    سردار برا پلیس راهور ماشین مفتی میخواستین بهتون ندادن اومدی حرف کیفیت میزنی 🧐🧐
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    3 0
    درود بر سردار هادیانفر که حرف دل مردم را زده است. در حالیکه این وظیفه رسانه ها می باشد که مشکلات مردم را انعکاس دهند.
  • علیرضا US ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 1
    جناب سرهنگ دمتون گرم ما تا آخر ش کنارشماییم.سپاسگزاریم
  • محمد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 0
    همین ک مسئول باشی وشجاعت انتقادداری احسنت داری.ولی مافیا خودرو با خیلیا ک بزرگتراز تو هستن بسته وهمینا بزودی خانه نشین ت میکنن.بازم دمت گرم ایولله داری
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 1
    خلایق هرچه لایق!؟ این ماشین ها از سر ملت هم زیاده!؟ ناراحتین نخرین!
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 0
    اولین نفری که باید فکرکنم بره سراغ خودروسازها به عنوان نماینده مدعی العموم واردشود دادستان هست
  • عذرا IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    2 0
    خدا قوت سردار... خدا حفظ تان کند.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    10 2
    اگر واقعا ایرادی باشد و گزارش نکنید نه خیر دنیا را خواهید دید نه خیر آخرت را چرا مماشات میکنید .من بودم فوری گزارش میکردم ولو اینکه کنار گذاشته میشدم .
  • الناز IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    12 0
    ما مردم وقتی ازبین برویم میمون ازبین رفته خلایق هرچه لایق وقتی صف می‌کشند برای خرید بعد چه انتظاری دارند
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    6 1
    سردار جان لگن سازان فقط به فکر چپاول هستن و با باج دادن کسی نه روشون نظارت داره و نه بازرسی میشن
  • علی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 0
    درود بر شرفت
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 1
    اقای رئیی پلیس راهور اگر گزارشتون رو اعلام نکنید خون مردم بیگناه رو پایمال کردید و به ملت خیانت کردید
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    9 0
    سردار یک بار برای همیشه درش و گل بگیر تا ملت بیشتر قتل و عام نشده
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    11 1
    سردار عزیز یکی از عوامل بسیار مهم تصادفات جاده های پر ازدست انداز است۰
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    7 3
    پراید هم پلیس راهورشما نایستادید جلوش تولیدش قطع بشه دیگه انقضاش تمام شده بود
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    11 0
    خوب‌‌چراشماکه‌خبرداری‌ومدرک‌داری‌منتشرنمی‌کنی!منتظرچی‌هستیدبقول‌خودتان‌الان‌گزارش‌مستند۱۰ساله‌داریدپس‌تاکی‌وبخاطرکی‌وچی‌تعلل نی‌کنییدمگرچیزی‌ازجان‌ومال‌مردم‌مهمترهم‌است‌البته‌که‌اهمیت‌چی‌‌برای شماازجان‌مردم‌مهمتراست‌که‌مماشات‌می‌کنید!!!
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    10 0
    واقعا اگر کسی شرف ووجدان داشته باشه باید از سردار دفاع کته نه اینکه حرفهای بی ربط بزنه اما خلایق هرچه لایق
  • سلام IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    8 0
    سردار شما مسئولید و باید اون دنیا پاسخگو باشید اخرت خودتون به مصلحت این دنیا نفروشید یا همه مسائل را شفا و قاطعانه بگوید و اگر نگذاشتند استعفا دهید و اطلاعات را در فضای مجازی به همه مردم بگوید مسامحه نکنید
  • LU ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 0
    آقای هادیان فر انشاالله همینجور ادامه بده و از مافیای خودروسازی نترسه
  • حسن زاده IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    9 0
    دادستان کل کشور در این 30سال اخیر در قضیه خودرو اصلا حافظ حقوق مردم نبوده است و خیل کثیری از جان عزیزان مردم به بهای منفعت یه عده در خودروسازان از دست رفته است... در ثانی تولید موتور پراید هنوز ادامه داره و خیلی کم تغییر یافته و فقط بدنه پراید کنار گذاشته شده...
  • ناشناس IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    9 0
    تا زمانی که جان انسان در ایران ارزان است و سودجویی مقدم بر ایمنی و حفظ جان انسان ها است. و تا زمانی که در کشور پست و مقام ها را در بین اقوام و نزدیکان بی سواد خود تقسیم می کنند و تخصص یافتگی و استفاده از نخبگان جایی در ایران ندارد. هیچ امیدی به درست شدن اوضاع مملکت پیست
  • یک ایرانی GB ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    8 1
    اسامی این خودرو ساز های داخلی را باید در تاریخ ثبت و در کنار افرادی مثل هیتلر و صدام و استالین نوشت اینها با تولید خودروی بی کیفیت در همین سال گزشته باعث فوت ۲۵۹۶ نفر شدن ........
  • هموطن IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    6 0
    همتون باید اون دنیا سخت جواب پس بدید
  • امیر IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    8 0
    عمده گرفتاری ما به دلیل عدم بازگویی حقایق و پنهانکاری ها میباشد. ما سالهاست کشته ها یمان در حوادث رانندگی از جنگ بین کشورها بیشتر می باشد.
  • محمد بحرانی پور IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    7 0
    درود بر شما سردار که حرف دل مردم را می زنید
  • رضا IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    7 0
    نظرات سردار کاملا درسته.واونایی که مخالف واردات خودرو هستند صددرصد منافعشون در فروختن خودروهای بی‌کیفیت داخلی هستش.خودروی وارداتی داخل مملکت بیاد دیگه هیچکس این ماشینای بی‌کیفیت داخلی رو نمیخره.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    14 0
    اگر گزارش تان را درمورد نواقص خوروها منتشر نکنید عین خیانت و چشم پوشی از جرائم خودرو سازان بی کفایت است.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    5 3
    همین سردار دارد پلاک میدهد
  • احمد IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    10 1
    چون جون مردم برا مسئولان ارزش ندارد فقط و فقط سود بیشتر براشون ارزش دارد چون بویی از انسانیت نبرده اند و نخواهند برد
  • US ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    16 1
    نه سردار منتشر نکنید مبادا یک عده خاص گرفتار شوند. جان مردم چه ارزشی دارد. این گزارش پیش خودتان بماند برای خودتان هم بصرفه تر است.!! هر جای دنیا پنهان کردن چنین گزارشی جرم است اینجا علنا اعلام میکنند که می دانیم و نمی گوییم!
  • محمد قاسم محمد گنجی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    9 0
    چرا پاک کردی حرف حقیقت را من پول دادم ایران خودرو ۳۵۰ میلیون پول دادم بگو آقای محترم جمع کن این دو شرکت را خود پلیس دارد تایید می کند
  • ناشناس IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    6 0
    سمند هم پلاک نکن
  • US ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 1
    پرایدتولیدمیشه ..فقط اتاق عوض شده واسمش مثل تییا .کوئیک باقیمت بالاتر
  • Sasha IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    درود به شرفت سردار..سالهاست دلمون لک زده برای یک ماشین استاندارد و قیمت عادلانه...افسوس
  • اشکان IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    5 1
    با سلام هیچ وقت خودروسازان داخلی اجازه نخواهند داد واردات خودرو ازاد شود متاسفانه قدرت دولت هم به انها نمی رسد همچنان ظلم به ملت ایران ادامه خواهد یافت مگر اینکه انحصار شکسته شود و واردات خودرو ازاد شود
  • دکتر یوسف سعادتی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 0
    کاش وقتی جوان تر بودی،به درجه فعلی میرسیدی،کاش دستت باز بود،کاش جای اشتری بودی،ای کاش...
  • ممصادق IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    سردار سالهاست که همه این مسائل رو می دانند. اما چه سود که هیچ کس بخاطر فساد سازمان یافته موجود نتوانسته کاری کند.
  • وحید IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    منتشر نکن یه موقع جایگاه خودتو از دست ندی ،مردم که مهم نیستند جای شما مهمتره..........افسوس
  • حمید IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    باز خدا پدر خودروساز رو بیامرزه،بعضی از این تعمیرگاه ها که علنی به خودرو اسیب میرسونند که دیگه خودرو غیرقابل استفاده میشه،میریم سیم کلاچ عوض کنیم،موتور ماشینو میارن پایین.
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    راهور عزیز ،اگر با لغو تولید شما این تولید قطع میشود و اقدام نکنید شما هم شریک جُرم هستید.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    هر کی نلراحته نخره
  • فرزند ایران IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    خوروهای ایرانی فقط با هدف قتل عام مردم ساخته شدن بی کیفیت وفقط قیمتهای نجومی دارند.
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    یکنفر باوجدان کاری م آرزوست !!!؟
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    عه سردار راجب قطعات ضعیف چینی یه موقع حرف نزنی به سینه چاکان چین برمیخوره
  • GB ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    شاسی خودروهای ایرانی خیلی ضعیف ورق قوطی رانی گزاشتن که خود به خود ترک میخورد
  • یوسف IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    البته باید سازمان استاندارد را نیز به دادگاه بکشانند
  • غلام IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    حالا خوبه همین بنده خدا همین قدر جرات به خرج داد و حرفی زد. اگر چند مثل همین هم یه جمله میگفتند الان وضع فرغون سازی ما اینطوری نبود.
  • ت IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    واقعیت رو گفتن باهرنیتی که باشه کاردرستی است سردارواقعیت رو گفت