هیچ مدیری بدون کمک از اهالی رسانه به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد

نشست مطبوعاتی حجت الاسلام والمسلیمن دکتر رضا کلاه کج ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی خوزستان در سالن اجتماعات این اداره با حضور جمع کثیری از اهالی رسانه استان برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین خوزستان از اهواز  - در این نشست مطبوعاتی ، حجت الاسلام والمسلیمن دکتر رضا کلاه کج گفت : هدف ما از برگزاری این نشست ارائه برنامه نبوده و انتظار داریم بجای ناطق، مخاطب دوستان رسانه ای قرارگیریم تا شنونده مسائل و مشکلات ریز درشت رسانه ، فرهنگ و هنر  از دید رسانه های استان باشیم تا از آنها برای برنامه کاری خود در آینده استفاده کنیم.
در این نشست که با حضور اکثر جامعه رسانه ای استان خوزستان برگزار گردید مسائل و مشکلات  مرتبط با رسانه ها از زبان حاضرین در جلسه مطرح گردید. مسائلی همچون شکایت از خبرنگار یا رسانه ، توسط مدیران یا دستگاه های دولتی ، آموزش خبرنگاران ،موزه هنرهای معاصر، ساماندهی پایگاه های خبری و خبرنگاران ، مطالبات اهالی رسانه از دستگاه های دولتی ، ساخت یا اختصاص یک مکان جهت تجمیع رسانه های مرکز استان ، استفاده از ظرفیت فرهنگ سراها و مساجد ، شرایط صدور مجوز و ... از جمله مواردی بودند که در این جلسه به آنها اشاره گردید.

حجت الاسلام والمسلمین کلاه کج در پایان گفت : قطعا رسانه برای ما داری جایگاه ویژه ای بوده اند که در چهارمین روز کاری خود این نشست را برگزار کرده ایم و تا این لحظه بنده بیش از ۱۴۹ پیشنهاد از دوستان را جهت رسیدگی یادداشت نموده ام .
وی افزود : ما در مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را برای ارتقای رابطه رسانه ها با دستگاه های مختلف برای انعکاس خدمات رسانی به مردم و ایجاد نشاط و امید در جامعه خواهیم کرد.
مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان در ادامه افزود : با آغاز سال جدید این نوید را می دهیم تا به صورت فصلی و با حضور مدیران سایر دستگاه ها ، جلساتی در قالب پرسشگری و مطالبه گری برگزار کنیم و انشالله در تلاش خواهیم بود تا رسانه به جایگاه واقعی خود در استان برسد.
حجت الاسلام کلاه کج افزود : ما بعد از تهران بیشترین تعداد مجوز را داریم اما باز هم تعداد رسانه های دارای مجوز کم است و لذا اگر این رسانه ها شناسنامه دار شوند قطعا حمایت و دفاع از حقوق رسانه نیز کار آسانتری خواهد بود.
وی از دیگر اهداف این جلسه را الگو قراردادن آن  برای سایر مدیران برشمرد و افزود : مدیران باید گوش شنوا باشند و رسانه ها نمایندگان و زبان مردم هستند. وی همچنین درباره موارد مطرح شده گفت : این موارد با توجه به الویت دسته بندی خواهند شد و به تمام آنها رسیدگی  ونتایج نیز اعلام خواهد شد.
وی تاکید کرد: ما تلاش خود را برای بوجود آوردن خبرنگاران ، رسانه ها و مطبوعات تخصصی در حوزه های مختلف انرژی ،صنعت وکشاورزی و ... خواهیم کرد و در کنار آن آموزش عزیزان خبرنگار نیز در صدر توجه ما قرار خواهد داشت.
کلاه کج درارتباط با مدیر کل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود : جناب آقای جورند از کنار ما نرفته و از این به بعد به عنوان یک مشاور و چراغ راه در کنار ما حضور خواهند داشت و ما از حضور وی استفاده مضاعف خواهیم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی خوزستان به مشکلات عدیده ای که تاکنون هنرمندان با آنها دست به گریبان بوده اند اشاره کرد و گفت :این نوید را می دهیم که با آغاز سال آینده خانه هنرمندان با مساحت ۶۰۰۰ هزار متر ، بسیار باشکوه افتتاح خواهد شد تا بار بزرگی که سالها بر روی دوش آنها سنگینی می کرد برداشته شود. هم چنین  به پیشنهاد معاونت مطبوعاتی بخشی از خانه هنرمندان به خانه مطبوعات اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه افزود : همچنین در سال ۱۴۰۱ جشنواره های ملی و محلی  بسیار خوبی را در زمینه نمایش ، موسیقی و .. و موضوعات مختلف برنامه ریزی خواهیم کرد و انشالله سال جدید سالی پرنشاط برای مردم خوزستان خواهد شد.
کلاه کج گفت : از تمام گروه ها و تفکرها دعوت می کنیم تا پیشنهادات و ایده های خود را درجهت ارتقا و  اختیار ما بگذارند.
وی افرود : هیچ مدیری بدون کمک از اهالی رسانه به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد. ما در چارچوب قانون از کلیه اهالی رسانه پشتیبانی همه جانبه خواهیم کرد و همانگونه که پزشکان نظام پزشکی دارند تلاش خواهیم کرد تا خانه مطبوعات به نظام خبرنگاری تبدیل شود و بتواند از حقوق خبرنگاران دفاع کند.
وی در پایان با اشاره به فرهنگ بسیار غنی خوزستان گفت : با همراهی شما در بخش هویت سازی ها مانند شعر، سینما،تئاتر،مفاخر،موسیقی و... در کشور زبانزد هستیم اما از المان های فرهنگی و مرتبط در استان کمتر در جهت زیبایی فضاهای شهری استفاده شده است و البته باید با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و خدماتی به این امر مهم اقدامات لازم را برنامه ریزی و اجرا نماییم.

هیچ مدیری بدون کمک از اهالی رسانه به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد

هیچ مدیری بدون کمک از اهالی رسانه به موفقیت دست پیدا نخواهد کرد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1613345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =