جوجه‌ریزی ماهانه ۴.۴ میلیون قطعه مرغ گوشتی در مرغداری های آذربایجان‌غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از تولید ماهانه به طور میانگین ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مرغ گوشتی در سطح مرغداری‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: نیاز روزانه استان برای تامین گوشت مرغ گرم در حدود ۲۴۰ تن است که بیش از این مقدار در استان روزانه گوشت مرغ تولید و روانه باز مصرف می شود.

وی اضافه کرد : طی آبان ماه سالجاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان چهار میلیون و ۴۲۹ هزار قطعه بود که متاسفانه در مهرماه امسال به دلیل بروز برخی بیماری ها در واحدهای مرغداری و افزایش فاصله جوجه ریزی و کاهش ۲۰  درصدی ظرفیت جوجه ریزی در مرغداریها  میزان جوجه ریزی کاهش یافته و موجب کمبود گوشت مرغ در نیمه دوم آبان و نیمه اول آذرماه سالجاری شده بود.

وی ادامه داد: با رایزنی های انجام گرفته سه هزار و ۵۰۰ تن برای استان سهمیه  گوشت منجمد مرغ پیگیری و اخذ شد که از ۱۵ آبان تا کنون در سطح استان در حال توزیع است که باعث تثبیت قیمتها و ایجاد تعادل در سطح بازار برای جبران کمبود مرغ گرم شد.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با ۲۰ آذرماه، مقدار ۲۶۱ تن گوشت مرغ گرم در سطح بازار استان توزیع شد.

کرامتی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت و برنامه‌های اجرایی قرارگاه تامین امنیت غذایی استان ،مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شده است، اضافه کرد: تثبیت قیمت ها و عرضه  گوشت مرغ با قیمت مصوب در سطح  بازار و فروشگاه های توزیع استان آذربایجان غربی محقق شده و آرامش در سطح بازار عرضه گوشت مرغ استان حاکم شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1582023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =