گرفتن پروانه وکالت را هم مانند ورود به دانشکده حقوق بدون آزمون اعلام کنید!

به موازات مطرح شدن طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار،قاطبه جامعه حقوقی کشور اعم از استادان بزرگوار، وکلای پیشکسوت کانون وکلا و دانشجویان عزیز راجع به تالی فساد این طرح اظهار نظر کرده اند اما گویی حکایت گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من کماکان ادامه دارد.

طی چندروز گذشته که طرح تسهیل کسب و کار توسط نمایندگان محترم مجلس مورد بررسی واقع شده،اظهار نظر برخی نمایندگان حاوی نکات قابل توجهی بوده، فارغ  از اشتباهات لوپی(لپی) نمایندگان در تلفظ برخی کلمات ساده فارسی مثلاً موکول را مونوکول خواندن، سوالاتی ذهنم را درگیر کرده،به راستی منافع چه کسانی در گرو تصویب این طرح است؟

با وجود مخالفت دانشجویان و استادان دانشگاه با این طرح،چه کسانی قرار است از این طرح منفعت ببرند؟ آیا با تصویب این طرح تمامی رانت های موجود در کشور از بین می رود؟اگر چنین است چرا به موازات بررسی این طرح کماکان درثبت نام خودرو رانت و رانت بازی بسان اسب رستم ترک ‌تازی می کند ؟ دلالان و رانت خواران در صدم ثانیه با ثبت نام خودرو میلیون‌ها بلکه چند صد میلیون تومان به جیب می زنند؟ شما  که  مدعی حذف انحصار هستید چرا تاکنون راجع به دو شرکت سازنده خودرو داخلی هیچ اقدام موثری انجام نداده اید؟ هیچ می دانید با بررسی و شناسایی انحصار و رانت خودرو چه کمکی به همین جوانانی که مثلاً نگران آنها هستید می کنید؟آیا بر شیوه اعطای مجوز پلیس +10دفاتر دولت الکترونیک،خدمات قضایی وغیره نظارتی دارید؟چرا قانون منع اشتغال بازنشستگان را عملیاتی نمی کنید؟ 
چرا علیرغم اصرار کانون های وکلا ماده8لایحه استقلال را که کانون را ملزم به صدور پروانه برای قضات بازنشسته می کند اصلاح نمی کنید؟ چگونه طرفدار اشتغال جوانان هستید اما اکثریت کارکنان شوراهای حل اختلاف کارمندان ادارات و بازنشستگان هستند؟مگر از وضعیت معیشتی وکلای جوان خبر دارید که قصد دارید با دادن یک دفترچه چند صفحه ای به خیل وکلای بیکار بیافزایید؟
هیچ می دانید چه تعداد وکیل از تامین هزینه های تمدید پروانه خویش عاجز هستند؟هیچ می دانید چند درصد از  وکلا درپرونده های خاص دستگاه قضایی دخالت دارند؟می دانید این اشخاص چطور موفق به اخذ پروانه وکالت شده اند؟اساسا به آمار و ارقام باور دارید؟ اگر زحمت کشیده آماری از تعداد قراردادهای الکترونیکی وکلا در همین یکسال گذشته بگیرید پاسخ خیلی از ابهامات داده می شود و می بینید که تعداد قابل توجهی از پرونده ها در انحصار چه کسانی است!اصلا بفرمایید؛

بنابر کدام معیار قانون نویسی و بنابر کدام ضرورت سنجی در بررسی طرح تسهیل کسب و کار به نهاد وکالت صرفاً و مطلقا نگاه اقتصادی دارید؟ شما که مدعی مقابله با انحصار هستید چرا تنها به وکالت نگاه اقتصادی دارید؟ آیا تنها مسیر اشتغال دانش آموخته ی حقوق وکالت است؟این دستگاه قضایی کارمند وقاضی نیاز ندارد؟شما که مدعی هستید فلان دانشجو با معدل ۱۷ و ۱۸ کارشناسی ارشدش را گرفته است اما در آزمون پذیرفته نمی شود و این عدم توفیق را بهانه ی طرح موصوف می دانید چرا سراغ دانشگاه و ارزیابی سیستم آموزشی آن دانشگاه نمی روید؟ کدام دانشجوی  دانشگاه های شناخته شده کشور را سراغ دارید که با معدل الف در آزمون وکالت قبول نشده‌؟ آیا صرف داشتن معدل بالا در دوره کارشناسی ملاک ورود به  کسوت وکالت است؟چرا به شیوه جذب دانشجوی حقوق و شیوه ی تدریس و اخذ نمره ی آن داوطلب ایراد وارد نمی کنید؟

هیچ از خودتان پرسیده اید چطور ممکن است شخصی مبتنی بر شایستگی سواد و تلاش خودش به مدارج عالیه تحصیلی برسد اما در آزمون وکالت چندین مرتبه مردود شود اما فلان داوطلب ساعی در همان سال اول در آزمون پذیرفته می شود؟ اگر چنین است به خودتان زحمت تصویب طرح نداده در یک کلام اعلام کنید صرف داشتن مدرک کارشناسی حقوق مجوزی است برای تصدی  حرفه وکالت، حتی بدون شرط معدل!چرا که انچه از فحوای طرح به نظر می رسد تنها چیزی که نزد طراحان طرح ارزشی نداشته سواد داوطلبان است.

هیچ فکر کرده اید مشکل فارغ التحصیلی که به قول شما با معدل17و18درآزمون قبول نمی شود کجاست؟ بد نیست  به سیستم آموزشی دانشگاه ها نگاه کنید؟هیچ دیده اید پذیرش در دانشکده حقوق به چه روزی افتاده؟  روزگاری برای قبول شدن در رشته حقوق لازم بود تمام دروس کنکور را حداقل بالای ۷۰ درصد پاسخ می دادیم اما امروز ورود به این رشته بدون آزمون شده است!! و دوران دانشجویی نیز با چند صفحه جزوه سر و ته درس را به هم می آورند! کاش از پذیرفته شدگان آزمون وکالت می پرسیدید که مثلا برای درس مدنی3چند منبع درسی را خوانده اند؟ قواعد عمومی قراردادها دکتر کاتوزیان/ تعهدات و سقوط تعهدات دکتر شهیدی/کمترین منبع درسی بود که ما برای قبولی در یک درس 3واحدی باید می خواندیم اما...
شما را به خدا قسم برای یکبار هم که شده سوابق علمی و حرفه‌ای آنان که مدعی هستند در آزمون وکالت حقشان ضایع شده را بررسی کنید.
شما را به خدا قسم برای یکبار هم که شده از وکلای دادگستری (هر عزیزی که خودتان قبول دارید) دعوت کنید تا مسائل و مشکلات معیشتی همکارانشان را به شما گوشزد کنند.
با توجه به اینکه غالب جامعه حقوقی، اکثریت دانشجویان واستادان حقوق مخالف این طرح هستند از منظر شما ابواب جمعی ماده6 طرح تسهیل کسب و کار چه کسانی  هستند  وشما این طرح را برای کدام فارغ التحصیل وبه چه منظوری مطرح کرده اید؟
آن نماینده محترمی که پروانه وکالت را با پروانه کسب و حرفه وکالت را چیزی شبیه اداره کردن سوپر مارکت و کفاشی می داند لطفا به این سوال پاسخ دهد آیا کالا و خدماتی که در کفاشی و سوپرمارکت ارائه می دهند با موضوع فعالیت وکیل دادگستری یکی است؟

* وکیل دادگستری

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 123
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    86 41
    وکلا باید از برجسته ترین حقوق دانان باشندچون جان و مال و زندگی مردم در گرو دفاع آنان هست، اگر هر کسی که از دانشگاه لیسانس حقوق ولو با نمره پایین فارغ التحصیل بشه وکیل بشه اتفاقات خیلی بدی میافته
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 6
      وکلا مال بازن و بان جان و روح ملت کاری ندارند. این رانت باید از بین بره و ملت بتوانند حق انتخاب بیشتری با اگاهی داشتە باشن
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      5 0
      بیشتر جاهای دنیا وکالت آزمون داره و بهترین حقوق دانان برای وکالت انتخاب میشوند
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 7
      سلام مطابق قوانین موضوعه حفظ جان ومال وآبروی افراد رسالت ذاتی قاضی دادگاه است نه وکیل وکیل در پرونده باید براساس مواد قانونی ومستندات ابرازی از سوی موکل دفاع نماید واین موضوع در تعریف حرفه وکالت مستتره
  • محمد IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    68 96
    اتفاقا اگه بدون آزمون بشه خیلی خوب میشه اونیکه سواد و توانایی داره گلیم خودشو از آب بیرون میکشه و موفق میشه کسی هم که توانایی نداره مجبوره بره پروانه اشو تودیع کنه از حرفه پزشکی که بالاتر نیست الان تو هر شهر چندتا متخصص از یه تخصص داریم ولی آیا همه مریض دارند معلومه اونیکه تشخیص و درمان قوی تری داره موفق تره
    • ناشناس IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      5 8
      درود بر درک و سوادت
    • سهیل IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      8 1
      نظرت کاملا نسنجیده است چرا همه رو پزشک نمیکنن هرکی خوب جراحی کرد بمونه هرکی بد جراحی کرد بره کنار میدونی تو این آزمون چند نفر کشته میشن تا پزشک خوب پیدا بشه واقعا جای تاسف بابت این تفکر تو از اونایی هستی که حتی آزمون رو بردارن به جایی نخواهی رسید
    • شهروند IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      6 1
      شما فقط از منظر وکیل موضوع رو مد نظر دارید. چرا به این موضوع فکر نمی کنید که اون‌موکل بیچاره ای که پرونده ش به هر دلیل به دست یک وکیل بی سواد افتاده و باخته، چه بلایی سرش میاد؟ گاهی غیر قابل جبران. حالا شما بعدش دیگه به اون وکیل پرونده نده، اونی که سوخته چی؟؟
    • اسیه IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      1 13
      بنده بانظر شما کاملا مخالف هستم، در حیطه وکالت حرف اول را رابطه میزنه نه سواد، وکلای باسواد بسیار کمتر از دیگران دیده می‌شوند. تا وارد این حرفه نشوید نمیتوانید قضاوت کنید
    • محمد IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      1 5
      اونوقت یکی مث من که هیچ وکیلی رو نمیشناسم باید پیش صدتا نابلد برم و صد بار حقم ضایع بشه. اگه زنده موندم شاید بتونم یکیو پیدا کنم که سواد نداره اما میتونه با دغل بازی گلیم خودشو از آب بکشه!!
    • محمد امین IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      7 1
      رفع انحصار جز به اشباع شدن و از بین رفتن حرفه به چیز دیگه ای منجر نمیشه. اگر رفع انحصار خوب بود الان اینهمه پزشک بی سواد نداشتیم. زیاد شدن افراد در یک رشته باعث نابودی اون میشه
  • حسن IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    83 53
    سلام. اگر نگرانی شما سواد و سطح علمی هست . باید بگویم که قبولی در آزمون وکالت دلیل بر باسواد بودن نیست. تست کار کردن و آشنایی با نحوه تست زنی باعث قبولی می شود نه سواد.
    • رضا IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      1 6
      باسلام دوست عزیز وکالت با پزشکی فرق داره چراکه در وکالت تنها سواد شخص وکیل موجب نتیجه در پرونده نیست و اگر خودتان در وادی باشید دلایل متنوعی موجب اخذ نتیجه است که کمترین اثر را سواد وکیل دارد
    • رضا GB ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      6 0
      به چه قیمتی عزیز، افراد مراجعه کننده اولیه که به اعتبار پروانه به ایشان مراجعه می‌کنند چه؟؟؟!!!
  • فرشته علیخانی IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    77 83
    بنده دانشجوی دکتری حقوق در شهر تهران می باشم چطور در کنکور و مصاحبه حقوق پذیرفته شدم. ولی وکالت را خیر؟ کسی که دانشجو دکتری حداقل در دانشگاههای تهران هست. آیا سواد حقوقی ندارد؟ چرا به دانشجو دکتری که کنکور و مصاحبه را پست سر گذاشته پروانه وکالت نمیدهند. ولی پزشک می تواند طبابت کند
    • رضا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      18 1
      خانم دکتر مگه سوالات آزمون وکالت چیزی جز منابع درسی شما هست؟و شما تا الان حداقل باید ۴ تا آرمون کارشناسی و ارشد و دکتری و ...داده باشید و سوالم اینه که اون آزمونارو چطور قبول شدید؟و مگه آزمون قضاوت و سردفتری و..برگزار نمیشه؟؟چرا فقط به آزمون وکالت گیر دادید؟
    • شهروند IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      9 1
      سلام خانم. دکتری حقوق خصوصی دارم و البته وکیل دادگستری هستم. منصفانه عرض می کنم اطلاعات علمی برلی وکالت لازم است ولی کافی نیست. در وکالت، قدرت تجزیه و تحلیل و استنباط حرف اول رو میزنه که ذاتی ست، اگرچه تمرین و ممارست هم دخیل هست؛ بنده ابتدا وکالت قبول شدم و سپس دکتری و جالب و قابل توجه اینجاست که دکتری رو با اطلاعات مطالعات وکالت اون هم بعد از فاصله ای یکساله، قبول شدم. عرض من اینه که روش مطالعه و سپس قبولی در آزمون وکالت( کانون وکلا) به مراتب پیچیده تر و سنگین تر از آزمون دکتراست. به نظر من ، صرف ورود و تحصیل در مقطع دکتری، محک خوبی برای سنجش علم و استعداد ذاتیِ یک حقوقدان برلی کسب ردای مقدس وکالت نیست، اگرچه انتقاد به نحوه ی آزمون و سپس تربیت کاراموزان به گونه ی حال حاضر هم وارد است
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 4
      احسنت
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      6 1
      ایراد از خودتونه، مطالعه درست و عمیقی برای آزمون ندارید، من با فوق لیسانس دانشگاه آزاد، وکالت رو همون سال اول با رتبه خوب تهران قبول شدم، سهمیه هم ندارم، داوطلب عادی هستم، دکترا گرفتن که کاری نداره. در همین حد که نمیدونی این کار چه عواقبی برای جامعه داره، سوادت مشخصه.
    • مرتضی US ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      6 2
      مطالعه نداری عزیز! نمی گم سواد نداری، برفرض شما داری مثلا حقوق بین الملل می خونی، سالهاست کتب حقوق) آیین دادرسی کیفری، مدنی، تجارت و ....( مطالعه نفرمودیده اید، توقع داری چون دکتری می خوانید در آزمون وکالت هم قبول شوید، مطمئنا درصد نمرات شما بسیار پایین بوده، در یک مقایسه، یک وکیل با ۱۰ سال سابقه بیشتر میتونه سوالات حقوقی رو پاسخ بده یا شما؟ یک وکیل باسابقه!
    • امید IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 4
      شما احتمالا کندذهن هستید...
    • رئیس IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 6
      دقیقا. اینها فک کردن وکلا از آسمون افتادن. تمومه انحصارشون
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 6
      باسلام وعرض ادب واحترام بنده هم فارق التحصیل رشته حقوق هستم و باطرح تسهیل اعطای پروانه وکالت موافقم،این معدوداشخاصی که بااین طرح مخالفندهیچ کس نیستندجزوکلا
    • علی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      8 0
      کدام گرایش حقوق و کدام دانشگاه؟
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    53 35
    این نشان از غیر تخصصی بودن مجلس دارد
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 11
      با سلام سهمیه کدام منطقه قبول شدی یک لیسانس قبول میشه تو ق ول نمیشی پس سوادش ا نداشتی پس چ ا پزشکی را بدون ‌‌نو نمیکنندک
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      5 1
      برادر عزیز شما پس خوب درس نخوندی لیسانس بگیری. بنده با مدرک لیسانس رتبه تک رقمی درهمه آزمونهای حقوقی کسب کردم. معلومه که مدرکت الکیه گل
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      9 1
      تصویب این طرح لکه ننگی خواهد بود بر پیشانی این مجلس ونمایندگان کم دانشش
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      1 8
      این نشان ازغرب پرستی وضدمجلس بودن شماداره. بهترین کارممکن هم انجام بده شمابازسازمخالف میزنید. تقصیرندارید. ارباب غربیتون این کینه راگذاشته توافکارتون.این وکیله راست میگه زیر30میلیون تومن پرونده تحویل بگیره اگه مرده.. کی میادبخاَطرپول باد اورده موافقت کنه باطرح مجلس؟ انحصارچشماش رااوارگی تحصیل کردگان بسته وعاری ازوجدان شدن
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 5
      عزیزم من دست به هیچ کتابی نزدم رتبه ۱ هم شدم به خودت شک کن
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      0 8
      سلام واقعا وکالت باید از انحصار در بیاد من خودم معدل ارشدم ۱۹ هست ولی نمیتونم کار کنم تو رشته مورد علاقم چرا چون کانون اجازه نمیده که حتی در عمرم یک پرونده رو قبول کنم کانون واقعا دیکتتتورانه نسبت به موضوع نگاه داره کی گفته هر کی قبول میشه سواد بالایی داره چندین نفر و دیدم که بعد از قبولی کلا رفتن سر کار دیگه ای چون اصلا بعدش فهمیدن علاقه ای ندارن .اگه مجلس یه کار درست انجام بده همینه که باعث بشه علاقه مندان بتونن ادامه بدن اتفاقا اون موقع که ازمون برداشته بشه ادم با سواد از بی سواد مشخص میشه نه الان امیدواریم مجلس هر چه سریع تر تصمیم درستی بگیره
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      5 0
      خب بنظر خودتون شما که سواد دارید چرا نمی تونید قبول بشی چرا یک لیسانسه می‌تونه قبول بشه؟
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    89 53
    بله باید از انحصار در بیاد
    • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      3 5
      امتحان بده قبول شو مگه بقیه چیکار کردن..عادت کردین به زتدگی پشمکی...مدارک دانشگاهی پشمکی..الانم پروانه پشمکی...خسته نشین یه وقت...موکلاتم در خونت صف کشیدن...
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
      1 8
      بله باید جلو انحصار وکالت گرفته بشع
  • نظر IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 3
    انحصار هرجا وبهر شکل آسیب راست هرکس مدرک حقوقدارد بیاید اگر توانست مورد استقبال قرار میگیرد وگرنه خود بخود کنار میکشد
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 5
    توروبه همون خدایی که این اقاناحق قسم میخوره.ازمون بردارید.هرکسی سواد داشته باشه خودشومیکشه بالا.
  • داوطلب وکالت IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    7 1
    کسی می گوید دکتری حقوق دانشگاه تهران قبول شدم ولی وکالت نه دروغ می گویی؟؟؟؟ کسی که دکتری دانشگاه تهران قبول می شود اصلا نیازی به قبولی در ازمون وکالت ندارد بورسیه شرکت نفت، عضو هیت علمی و بورسیه قضاوت خواهد لود.
  • انسانیت IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    7 1
    متاسفانه با هین طرح میخوان مثلا بیکاری و ازبین ببرن وبگن دیگه اصلا بیکار نداریم دیگه نمی دونن نه تنها مشگل حل نمیشه بلکه تعداد وکلای سالهای قبل هم به جمع بیکاران اضاقه میشه وقتی تخصص وجود نداره سواد هم جایی نداره
  • سردفتر IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    3 0
    من چند سال مدرس حق تدریسی یک دانشگاه پیام نور بودم به دانشجویانی که کلاس نمی امدن میان ترم نمی دادم چندین بار از من درخواست کردند که به همه نمره بدهم ولی من قبول نکردم بعد ه ان تمامی کلاس های من حذف شد.‌..
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 6
    اقای وکیل انحصار باید برچیده شود در بیرون مردم به دنبال افراد کار بلد هستند با تست زدن سواد معلوم نمی شود انحصار در وکالت باید برچیده شود زیاد نگران نباشید افراد بیسواد به طور اتو ماتیک از وکالت حذف خواهند شد
  • عبدالهی JP ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 4
    آزمون وکالت چیزی جز رانت و فساد داخلش نیست، صرفا با چند تا تست نمیشه علم کسی رو تست کرد، از همین به اصطلاح وکلا که عده شون هم کم نیست آمار بگیرین کلی پرونده هایی میتونین پیدا کنین که مبانی اولیه طرح دعوی یا دفاع حتی ماهوی را رعایت نکردن و منجر به شکست دایمی موکلشون شده آمد. الزاما قبولی حتی با در صد صد ملاک تشخیص بهتر بودن نسبت به نفر آخر نیست، چه بسا آخری خیلی بهتر می‌دونه حقوق رو!!! گارد ایراد از طرحهای این چنینی فقط مافیای حوزه قضا رو تهدید می‌کنه و الا غالب همونه که همه خواهانشن.
  • امین DE ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    4 0
    باسلام.درخصوص اعطای مجوز وکالت وسر دفتری میخواهم عرض کنم اگر مجلس این طرح راکسب کند فقط به اشتغال زایی به معنی مشغو ل سازی اقدام خواهد کردنه درآمدزایی.بنده درقضاییه شاغل هستم.خیل وکلا وسردفتران بیکار که با اسنپ .ذران زندگی میکنند هرروز به فتربنده مراجعه دارند کم نیستن.نمایندگان به فکر دیگری باشندبهتراست چراکه اینطورباشند باید مثل بنگاههای معاملات ملکی درهرکوچه وبرزنی یک دفتراسنادرسمی ووکالت تاسیس شود .
  • فارغ التحصیل حقوق IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 2
    درود بر مجلس انقلابی . جلو این وکلای کلاس و میلیاردر ایستاده . باید جلو این کثافت ها ایستاد . درود بر مجلس انقلابی درود .
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    8 0
    هیچ چیز اینجا سرجاش نیست قاضی ۲۵ ساله استخدام میکنن که ی وکیل ۶۰ ساله قدر و توانا جلوش ایستاده و دفاع میکنه در کشورهای پیشرفته فرد اول وکیل میشه بعد از چند سال وکالت که خوب راههای گریز متهمان رو یاد گرفت میره قاضی میشه اینجا اول قاضی میشه کسب قدرت میکنه بازخرید میکنه یا بازنشسته و میره وکیل میشه و میره تو دادگاه مقابل دوستای قدیم یا قاضی بیست و پنج ساله بی تجربه دفاع میکنه و راحت کسب ثروت فراوان میکنه و همه میگن قبلا قاضی بوده بریم پیش ایشون برا وکالت
  • قاسم IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 12
    چه ربطی به معدل دارد کسی که علاقمند است و می‌تواند این حرفه را ادامه دهد سهل گیری شود و آزمون ورودی را حذف کرد.
  • اسب رستم IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 6
    اسب رستم و ترک تازی هیچ ربطی بهم ندارند نویسنده بی سواد!
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 6
    فقط نفع خودتون درخطرهست
  • جاسم اکبری IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 7
    حالا که یک کار خوب داره انجام میشه چرا شماها ناراحتین؟ خودتون را بذارین جای اونایی که مثل شما درس خواندند و مدرک دارند ولی بیکارند، اگه راست میگین جاتونو با اونا عوض کنید
  • رضا IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 4
    با سلام بلاخره باید اصلاح قوانین از یک جایی شروع بشه معلومه که از هر قسمتی شروع بشه افرادی که مثل این آقا منافع خاصی دارند صداشون دربیاد واقعا براشون متاسفم
  • قوامی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    7 0
    نتیجه سالها سوء مدیریت در برنامه ریزی و جذب صحیح جوانان در رشته های دانشگاهی بر اساس نیاز جامعه این می شود که میبینیم. وقتی مجلس به دس عده ای بی سواد باشد قوانین صرفا بر اساس هیجانات تصویب خواهد شد. وای بحال آینده ما
  • من IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 13
    معلومه این بنده خدا خیلی ترسیده .عزیز من روزی رو خدا میده تاکی میخوای مردم رو بچاپی
  • صانع IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 8
    بنظرم وکیل بودن به آزمون دادن مقبولی نیست چون خیلی از وکلا متاسفانه فقط حفظ میکنن مطالب رو و صرف اون وارد حوزه وکالت میشد و به عینه دیدم که 70درصد وکلا هیچ علمی در خصوص امر وکالت ندارن در این خصوص باید بسیار سختگیرانه تر عمل کنم تا کیفیت عمل بره بالا نه تئوری و تنها راه حل سنجیدن از لحاظ فن بیان ،قدرت تجزیه و تحلیل مسائل حقوقی،حل کردن مشکلات مردم بجای افزودن مشکلاتشون و خیلی چیزهای دیگه که اصلا توجه نمیشه و فقط صرف آزمون 120سوالی وکیل وارد جامعه وکلا میشه و این اسف بار هست.باید کسی که واقعا لایق وکالت هست وارد این حوزه بشه.
  • محسن IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    7 0
    با سلام این طرح رو کسانی که چندین دوره در آزمون وکالت شرکت کرده اند و قبول نشدن و با سهمیه هم نتونستن بجایی برسن مطرح کردن خدا عاقبت این طرح نسنجیده رو بخیر کنه با این نمایندگان بی سواد
  • حامد IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 6
    ایجاد انحصار به هر بهانه ای غلط است، هیچ ایرادی ندارد به هر فارغ‌التحصیل حقوقی اجازه وکالت داد. در کنار آن کانون وکلا می تواند با برگزاری آزمون یا هر شیوه مناسب دیگری صلاحیت‌های حرفه ای یک وکیل را تایید کرده و تا حدی عملکرد او را تضمین کند (مثلا با ایجاد مکانیزم ثبت و پیگیری شکایت از وکلا و احیانا لغو عضویت آنها). مردم خودشان می توانند انتخاب کنند که سراغ چه وکیلی بروند. فقط هر کس وارد این حرفه می شود باید بداند که امکان شکایت از او بابت وکالتش نیز برای مردم بازتر است و حمایت قانونی بابت نتایج عملکردش وجود ندارد. لذا مردم می توانند پرداخت حق الوکاله را منوط به حصول نتیجه مطلوب کنند‌. اگر رقابت کاملا آزاد باشد صد البته مثبت است.
  • ازاده IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 7
    باید از انحصار در بیاد
  • Omsoheil IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 8
    من نمیدونم چرا هر چی میشه اسم ورود بدون. کنکور میارن .خیلی از دانشجو های پیام نور ذو ازاد ک بدون کنکور رفتن رشته حقوق ازدولتی ها با سواد ترن و در مقطع ارشد با رتبه خوب قبول میشن..بنده خودم یه لیسانس رو دولتی گرفتم لیسانس دومم همین بدون کنکور ک مورد تمسخر شماست و خدمتون عرض کنم با لیسانس اولم بیشتر نصف کتاب یا یه قسمتی استاد مشخص میکردن ک بخونیم اما درررشته دومم کل کتاب رو میخوندم و در ارشد هم رتبه خوبی با همون رشته دوم قبول شدم ...
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    8 0
    اگر از انحصار در میارید باید پرونده هم‌ برای وکلا تامین کنید پروانه وکالت رو با پروانه نانوایی یکی میدونید برای اون خانم متاسفم که این طور فکر میکنه معلوم نیست کدام دانشگاه قبول شدید برای دکترا شما نتوانی تو آزمون وکالت فقط سوال های حقوقی هست نتونید قبول بشید چطور دکتری قبول شدید باید به این دانشگاه ها ورود کرد ن پروانه وکاات
  • رزیتا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 8
    آقای محترم ، بیشتر روسای کانون وکلا ها از اساتید دانشگاهها و هیئت علمی هستنداگر توانایی انتقال دروس پایه دانشگاهی را ندارند استعفا بدهند تا افراد توانمند جای آن ها بیایند درضمن این روسای مدافع حقوق وکلا در خواب به سر می برند که ۹۰ درصد وکلا از دانشگاههای درپیت فارغ التحصیل شدندو پروانه وکالت خود را خریداری کردند. اگر خیلی به فکر جان ،مال و ناموس مردم هستند پروانه وکالت این افراد را باطل کنند .
  • سعید IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 7
    انحصاری بودن باعث فسادمی شود و وکالت هم مستثنی نیست لطفا به قانون مجلس احترام بگذارید شما فکر میکنید رقیبهای زیادی برای شما پیداخواهد شد ودیگر سرکیسه کردن مردم سخت میشه؟؟
  • فاطمه IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    لطفاً حرفو نپیچونین اون زمان ک این آقا آزمون وکالت داده ازمون قانون محور بود فقط کافی بود متن قانونو بخونی و اینا همه آسون.الان بخاطر کلاس های آموزشی برای آزمون وکالت و کتاب های مختلف ک هر لحظه قیمت‌ها می‌ره بالاتر دارید خودتونو میکشید مثل آزمون کنکور همه رو مافیا کردید جیب خودتون پر بشه
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    بسیار عالی از نمایندگان محترم مجلس مخصوصا از افرادی که سواد دارند تقاضا داریم بی سواد ها رو هم روشن کنند..جان و مال و ناموس مردم دست هر فرد نالایق سپرده نشود.
  • علی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    عجیب است،جهت پرستاران،اپتومتریست،ماماها و،،،،باگرفتن کارشناسی،شماره نظام میدهند اماکارشناسان حقوق،کارشناسی میگیرند،بدون هیچ استفاده ای،چون وکالت راانحصاری کردتد ،سردفتری راانحصاری کردند،دفاترازدواج وطلاق راانحصاری کردند،وبسیاری ازعزیزان علیرغم داشتن سوادحقوق ازکارمحرومند،وظلم آشکار
  • محمدرضا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    از همه جا گفت، ولی نگفت چرا انحصار باید باشه؟ اونی که سواد داره، مشتریشو پیدا میکنه و اونی که نداره، بیکار میمونه. مثل همه شغلها. شما نگران اینجور چیزا نیستید. نگران انحصارتون هستید
  • علی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    استاد گرامی . امتحان کانون وکالت امتحان نیست . بلکه ماراتن طراحی سوال است که شما غلط بزنید . در امتحانی که وکلای ده ساله هم در آن رد می‌شوند پس امتحان و سوالات را باید غیر قانونی اعلام کرد و مهمتر وقتی شما فقط باید ۳ هزار نفر یعنی یک درصد شرکت کننده را ثبت نام و قبول کنید هر چقدر هم بخونید و نمرات بالا بزنید باز فقط یک درصد و برای نفر دوم جایی نیست . و این یعنی تا امیدی که به سراغ دانشجو و آموزش و فراگیری کمتر اما اگر بداند فردا باید در دادگاه حاضر شود با علم بهتر یاد میگیرد . و سند اینجانب همین دانشجو رد شده در کانون است که با جذب در ادارات دولتی به عنوان وکیل و نماینده حقوقی در دادگاه حاضر شده و هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید . و هر چقدر وکیل بیشتر داشته باشیم بازار هم ایجاد میشود و فکر میکنم مردم ایران چه روستایی و چه فقیر و غنی حق دارند در مناقشات خود بگویند باید با وکیلم صحبت کنید . الان حقوق یک کارگر ماهانه ۵ میلیون تومان است یه وکیل نشونم بدید برای چک دو میلیون تومانی یا برای احقاق حقوق یک ماه و تلاش کارگری وکالت این موارد را بگیرد . پس مشکل از سیستم رانت است که کانون به بهانه سواد
  • علی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    استاد گرامی . امتحان کانون وکالت امتحان نیست . بلکه ماراتن طراحی سوال است که شما غلط بزنید . در امتحانی که وکلای ده ساله هم در آن رد می‌شوند پس امتحان و سوالات را باید غیر قانونی اعلام کرد و مهمتر وقتی شما فقط باید ۳ هزار نفر یعنی یک درصد شرکت کننده را ثبت نام و قبول کنید هر چقدر هم بخونید و نمرات بالا بزنید باز فقط یک درصد و برای نفر دوم جایی نیست . و این یعنی تا امیدی که به سراغ دانشجو و آموزش و فراگیری کمتر اما اگر بداند فردا باید در دادگاه حاضر شود با علم بهتر یاد میگیرد . و سند اینجانب همین دانشجو رد شده در کانون است که با جذب در ادارات دولتی به عنوان وکیل و نماینده حقوقی در دادگاه حاضر شده و هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید . و هر چقدر وکیل بیشتر داشته باشیم بازار هم ایجاد میشود و فکر میکنم مردم ایران چه روستایی و چه فقیر و غنی حق دارند در مناقشات خود بگویند باید با وکیلم صحبت کنید . الان حقوق یک کارگر ماهانه ۵ میلیون تومان است یه وکیل نشونم بدید برای چک دو میلیون تومانی یا برای احقاق حقوق یک ماه و تلاش کارگری وکالت این موارد را بگیرد . پس مشکل از سیستم رانت است که کانون به بهانه سواد
  • عقاب منقار شکسته US ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    باسلام واحترام اجازه بدهید کنکوری باشد به نظر شما که مدعی هستید دانشمندید اگر دوستان ریاضی وتجربی وارد کنکور بشوند آیا فرصتی برای شما برای ورودبه دانشکده حقوق یا حرفه وکالت باقی می ماند ؟پس اجازه دهید برابرقانون پروانه صلدر شود و مردم از بیکاری نجات پیداکنند
  • رضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    در کشور ما از اول می خواهند فرزندان کودن وبی شعور نماینده و مسئول کاره ای بشوند مانع نان نخبه ها می شوند آیا من که با زور در کارشناسی دادگستری قبول شدم حق است که لمپن جوان مانع شود و کاری کرده اند تا نخبه ها از کشور رفته و کار دست لمپن های بی سواد افتد عین ادارات ما که بدون آزمون است و عدالت استخدامی نیست
  • بهنام IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    جناب آقای وکیل دادگستری فرمایش شما متین اما نظر من بعنوان دانشجو و فارغ التحصیل حقوق این هست که قدرت هرکس بنا بر توانایی و تلاشی هست که میکند و کسی که تلاش میکند قطعا نتیجه آن را خواهد یافت . هستند حقوق خوانده هایی که آزمون وکالت ندادند اما از یک وکیل پایه یک دادگستری تواناتر و با اعتمادبنفس تر هستند . قطعا گواهی نامه رانندگی از شما یک راننده خوب نمیسازد چنانچه رانندگانی هستند که ۲۰ سال است راننده اند بدون گواهینامه!! چرا باید عرصه تنگ باشد؟ چرا باید دانشجوی حقوقی که تلاش میکند بخاطر یک استرس ناچیز از آینده ی خود دور شود ؟ چرا یک آزمون چند سوالی باید تعیین کند چه کسی توانا تر است؟ با تمام احترام با شما مخالفم همیشه داشتن یک برگه کاغذ دلیل بر توانایی نیست چنانچه یک دندان پزشک تجربی به یک متخصص دندان مشاوره میدهد!
  • علی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    بنظر من سیستم وکالتذهم باید مثل پزشکی باشه یعنی معنی نداره چهارسال شش سال حقوق بخونیدولی نزارن وکالت کنی درست تموم شد باید پروانه وکالت بدن بهت بری سر کار حالا یا مجازی یا دفتر کار بگیری کسی که کار بلد نیست از پرونده های سبک شروع میکنه میتونند طرح وکالت بزارن برای وکیل تازه کار که در دادگاهها مشغول بشه از پرونده های سبک و کارورزی بزارن طرف راه بیفته نه اینکه آزمون بزارن چند سال یک بار این یعنی انحصار وکلای قبلی که جون و عمر جوونی جوانان تحصیل کرده را میگیرند
  • مائده IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    از نظر من بیایند براساس معدل کنند اینگونه بهتر است،تو را خدا رسیدگی کنید ممنون میشم
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    لعنت بر مافیا،مرگ برانحصار
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    دانشجویان حقوق و هر شغل دیگر کوتاه نیایید،مجلس انقلابی در آزمون سختی هستی ثابت کن،نذار حرف رهبر عزیز رو زمین بمونه
  • مرتضي IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    خب چكار كنند بندگان با اخلاص خدا كه انقدر ما ناراضي نباشيم؟؟!!ديدند مركز وكلاي قوه قضاييه و طرح جامع ادغام كانون و …جواب نداد براي نابودي نهاد وكالت اين نظريه علمي رو ارايه دادند
  • محمد حیدری US ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    تجربه ثابت کرده هر جیزی رو ک این مسئولین خاسن ب نحوی درست کنن جواب عکس داده شک نکنید وکالت هم مثل رشته حسابداری میشه با این طرحی ک دارن ارائه میدن یادم نمیره تو برنامه احسان علیخانی از هر ده نفر نه تاشون حسابدار بودن...وکالت هم میشه مثل این رشته ها اونوقت هم اعتبار مون تو مجامع حقوقی بین المللی دنیا زیر سوال میره ب خاطر حکومتی شدن امر وکالت هم اینکه وکلا ازین ب بعد باید برن اسنب و تبسی کار کنن...متاسفم برای طراحای این جریان...
  • رضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 2
    تو رو خدا بس کنید. از بی سر و سامان ترین، کم انصاف ترین، پر اجحاف ترین مشاغل بعد از برخی پزشکان و گاهی قبل از همان برخی پزشکان، برخی وکلایند. که این برخی بخاطر حفظ حرمت است، وگرنه غیر آن "برخی" را ما که ندیده ایم، اگر شما دیده اید، سلام و ارادت ما را برسانید که از الماس کمیاب ترند! خیلی چیزها مثل خودرو و ... البته جریان وکالت و حق الوکاله در این کشور باید بازنگری جدی شود.
  • دلسوزوطن وهم وطن IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    چرا هر دکتری می تونه کار کنه..نمی گن دوباره گزینش شو...رشته حقوق هم باید همینطور بشه...عمرووقت وهزینه های گزاف کتاب کلاس جزوه هدرمیشه...بچه های مردم پشت دربسته ای به نام ازمون وکالت موندن...که یه عده براشون سود داره...الهی کوفتشون بشه
  • سمیرا IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    یعنی شرط معدل میشه ؟پس اونایی که قبلاآزمون دادن ومعدلشون چنگی به دل نمیزنه بایدچیکارکنن؟
  • یوسف IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    چرا وقتی پروانه وکالت به بازنشسته هاو.... زیر زیرکی میدادن لال شده بودین
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    بدون آزمون مال شما بوده عزیز من ،شما غصه جیبت و میخوری نه حق مردم
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    اخه یکی نیست بهش بگه خودت رفتی دفتر همین وکلایی که مجوز از کانون شما گرفتند ۹۹درصد بیسواد هستند ۱۰درصد دراصل دلال هستند با رابط ها پرونده هارو موفق میشن و بازار تودستشونه که خوب هم گوش موکلا رو میبرن اخه نادون چرا ملت وکیل نمی گیرند چون پشت پرده برای انجام کار گوش موکل را میبرن اکثر مردم حاضرند مالشان ازبین برود تا اینکه چندرغازبا استرس نصیبشان شود من حقوقدان دارم اینو میگم
  • احمد IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    نفر رفته کلاس آمادگی آزمون وکالت سپس روی چند دوره آزمون و تست کار کرده حالا قبول شده حال بقیه این مسیر رو نرفتند نباید قبول بشن؟؟؟؟این چه آزومون و ملاکی هست؟!!!
  • مسعود IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    هر چیزی که انحصار داشته باشه یعنی مافیا پشتشه . حالا هر موردی میخواد باشه و حکومت باید اونو برداره و برخورد کنه .
  • پیمان۰۰۶۵۶ IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    بنظر این طرح بقدری داغ روی سینه امثال این اقایون گذاشته که بعد از ۴۰سال از غار رانت خواری حرفه وکالت بیرون اومدن جانب دفاع گرفتن...حق الناس این هستش که همه ما باید بهره مند بشیم نه اینکه عده ای از امثال این اقایون دم از جانب حق و حقوق میزنن..‌فساد و رانت خواری بقدری در این حرفه زیاد هستش که فقط خدا و افراد با وجدان ازش خبر دارن‌.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    ترس ازبریده شدن نان رانت وانحصارطلبی.. اخه بزاریددوتاجوان تحصیل کرده وبیکاربرن سرکار. وکلا دلشون نمیادبازنشسته بشن تاابددلشون میخواد پول پاروکنن برای انحصاری ک کردن. این یاروخودش یپرونده 30 ملیون میگیره میخواهیدطرفدار شکست انحصارباشه؟؟ وجدان هم خوب چیزه وشرافت
  • نازنین IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    حداقل رشته حقوق رو بدون آزمون اعلام نکنند.رشته پزشکی ورودی بسیار سختی داره.برای این طرح بهتره معدل برای کارشناسی تعیین کنند و یا تحصیلکرده های دانشگاه مطرح بتونن بدون آزمون وکالت پروانه اخذ کنند.
  • ستار حافظی IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    کدوم گوش شنوا؟ متاسفانه تمام تار و پود کشور فساد هست.در هر اداره و نهادی اگر برسی بشه میبینیم هیچ چیزی رو اصول نیست کارمندان و کارشناسانی که در ان اداره کار میکنند اصلا تخصص کاری ندارند اکثرا یه بار اضافی هستند در اداره و فقط بدون زحمت سرمایه جمع میکنند. خدا سر شاهده برادرم به عنوان امریه در اداره ای کار میکند قسم و قران میخورد که رئیس و کارمندان رسمی اداره اینقد بی سواد هستند که نمیتوانند یه کپی پیس کنند .برادرم میگه این ۱ سال خورده که تو اداره هستم کل کارهای اداره را من و رفیق سربازم انجام میدهیم .و نیازی به هیچ کارمندی نیست. میگه ۴۰ نفر کارمند پول ماهی ۸ تا ۱۵ میلیون پول الکی می گیرند و من و رفیقم با حقوق ۴۰۰ هزارتوماتی سربازی کل کار اداره انجام می دهیم . حالا این طرح مسخره ای که دارند هم مثل همه کاراشون فقط قراره یه عده پول مفت بخورند و کاری برای انجام ندند.
  • مرتضی US ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    به عنوان یک قاضی که دانش آموخته دانشکده حقوق شهید بهشتی بودم، حذف آزمون و رقابتی بودن رو مضر برای جامعه حقوقی میدونم، بنده در آزمون وکالت هم شرکت کردم و مدتی کارآموز وکالت ، کانون وکلا مرکز، بودم، فردی که اهل مطالعه نیست نباید وارد مشاغل قضایی بشه، چه وکالت، چه قضاوت، سردفتری و ... فقط هم باید از رشته حقوق باید وارد بشود نه سایر رشته ها، فقط حقوق! لیسانس بیکار بهتر از وکیل بیکار هست.
  • مرادی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام،ده سال است که وکالت مدنی و اداری انجام میدهم، فارغ التحصیل رشته ی حقوق هستم، دوبار در آزمون وکالت شرکت کرده ام ،منابع و قوانین را هم خوانده ام، اما در هیچ آموزشگاهی شرکت نکرده ام و قبول هم نشده ام، دوستم فرق بین وکیل و موکل را نمیدانست ، بدون خواندن صفحه ای از قانون در آزمون وکالت قبول شد !دلیل دارای سهمیه بود، دیگر دوستم با وجود فوق لیسانس بودن در رشته ی حقوق عقب مانده بود، در دادآفرین ثبت نام کرد ،قبول شد! وکیل کانون و مشاوران سراغ دارم، که با وجود پروانه بی سواد به تمام معنی ست، وکیل با سواد سراغ دارم بیکار است ، وکیل قضایی سراغ دارم پروانه وکالتش را ابطال کرد رفت شهرداری دامداری راه انداخت. در واقع مشکل فقط آزمون نیست ، بدون آزمون هم می شود وکیل شد، من اعتقاد دارم باید مجوزها را کنار گذاشت و روی کارآموزی بیشتر سخت گیری کرد و همچنین سطح آموزش در دوره های کارآموزی رو ارتقاء داد.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    وکالت ارث باباشونه ول کن نیستن انگار اینا کتابا فضایی خوندن ک ما نخوندیم سوالات مسخره وکالت با لابی گرایی ک تو کانون دان نمیزارن دانشجوهای ک سواد ادبی و حقوقی بالایی دارن وکیل بشن اگه راه حل تست زدن بلد شدی. ان هم با پولهای گزافی ک ب موسسا تشون باید بدی پروانه وکالت بهت میدن وگرنه خبری نیست باید سالیان سال کتابا رو دوره کنی
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    تصویب این طرحها برای اشتغال نمایندگان بیسواد وباندهای قدرت وفرزندان آنان است که هیچ میل ورغبتی به سواد وتحصیل ندارند وکارهای قضایی ووکالت رو هم می خوان بارانت ورابطه وقدرت به پیش ببرند وفاتحه عدل وعدالت را بخوانند
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    بهتروکالت از انحصار در بیاد
  • امیرحسین IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    متاسفانه شما از خیلی مسائل بیخبرید ۱_ فکر اون داوطلبی رو نمیکنید که چند دوره با اختلاف ناچیز قبول نشده چه بر سر جوانی و زندگی اون شخص میاد ۲_ چند وکیل میخواهید به شما معرفی کنم که با زدن چندتا تست موفق به گرفتن پروانه شدند اما توانایی گرفتن پرونده ندارند ولی در مقابل کسانی هم هستند که جوهر این کار را دارند ولی صرفا به دلیل سهمیه ها رتبه آنها پایین آمده و موفق نمی‌شوند وارد این حرفه شوند. ۳_چرا کانون باید آنقدراجحاف کند که کار به اینجا کشیده شود.خواهش میکنم شما نگران ازدیاد وکلای بیکار نباشید . چون اون شخصی که توانایی انجام دادن این حرفه را داشته باشد خواهد توانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد
  • محمد IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    در عالم قضا ووکالت باتوجه به اوضاع و احوال فاجعه ای در راه است تا بماند که وکالت چه خواهدشد .اصلا مگه دادگاههای ما علمی هستند که ادعای با سوادی می کنید قضات بی سواد دیگه نیازی به وکیل باسواد نداره پیاز بفروشیم بهتر از وکالته
  • غلامحسین گلچین IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    به نام خدا ، با سلام / وفتی دبیر شرافتمند و قانون گرایی همچون اینجانب ، از سوی مدیر مدرسه ، معاون آموزش متوسطه و کارشناس مسئول اداره اش ، تحت فشار ، توهین و تهدید قرار می گیرد تا بی ضابطه ، ناحق و بی قانونی نمرات دانش آموزان پایه نهم درس مطالعات اجتماعی را ارتقا دهد و بالا ببرد ، در چنین شرایطی کیفیت آموزش چه اهمیتی دارد ؟! در چنین وضعی آزمون و امتحان چه ارزش و اهمیتی دارد ؟؟!! از استان فارس شهرستان فسا می باشم ۰۹۱۷۸۴۰۶۱۰۰
  • شیما اکبری IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    مشخصه کسی که بدون کنکور و بدون درنظرگرفتن معدل وارد دانشگاه میشه و لو با دیپلم غیر انسانی،قبولی در آزمون وکالت براش خیلی سخت و مشکل میشه وگرنه کسی که از اول درست انتخاب کرده و همیشه با تلاش جای درستی قرار داشته مخالف طرح های مزخرف و مضحک و تنبل شاد کن اینچنینی خواهد بود.
  • ح IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    انحصار فساد اور است در هر حرفه ای
  • اقبال IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    پروانه داران وکالت وکلای محترم ،سطح علمی شما آنقدر پایین است که از بیسوادان فارغ‌التحصیل حقوق می‌ترسید؟
  • سهراب IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    1 0
    سلام . اقا چرا خودته خسته میکنی . جنابعالی و سایر اساتید هی بفرمایید الان روز ه اونا میگن شبه شب .
  • ساحل IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    اون زمان ک توی آزمون وکالت ۱۰ هزار نفر حتی با نیاوردن نمره قبولی همه رو بدونه استثناقبول کردین رو چرا صداشو در نمیارید همونا الان ۱۵ ساله ۱۰ ساله وکیل هستن توی کوچه پس کوچه ها دارن دلالی زمین میکنن
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    سلام.نگران نباش ممر اعاده شما وهمکارانتان مسدود نمی شود در ایران‌ اولین انحصار همین کانون وکالت بوجود آورد بعد سایر نظامات صنفی از شما کپی پیست کردن وکلای شما هم زیاد عقبه علمی ندارند ودر استدلال وفن بیان خیلی مستاصل هستند وبعضی از دوستان شما انگار دعا نویسند برای اکثردعاوی ‌که اعلام وکالت می کنند تقریبا یک نسخه پیش نویس لایحه یا دادخواست دارند وعاجز از مشاهده لسانی در مقام دفاع از موکل هستند وخیلی از همکاران شما که موسسه دارند از قبل لفاظی مشاوران به کار گرفته در موسس شان با موکل قرار داد مالی منعقد می نمایند برای مصادیقی که بر شمردم حاضر شاهد مثال بیاورم وبا همکاران شما درخصوص مباحث حقوقی مناظره نمایم.پس دیگر خیلی امر وکالت را قدسی نپندارید چه بسا در پروندهایی که موکل واصیل موفق تر از وکیل عمل می نماید.
  • خیری IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    با اطلاع و مطالعه دقیق تمام منابع درسی که گفتید باز امکان قبولی درآزمون وکالت درگیر احتمالات و شانسی است پس توروبه خدا عادلانه مطلب بنویسید حقوقدان و وکیل محترم
  • حمید IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    حرکت خیلی خوبیه اگه تصویب بشه،قطعا اونی که بی سواد هست نمیتونه باپروانه هم نمیتونه موفق بشه.
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    همین کسب و کارم بکنید عین نظام مهندسی و گند بزین تو وکالت و کارشناسی ووو...الان کدوم مهندس با سهمیه و امضا داره امورات خودشو می گذروته...فقط دنبال کمیت هستین و کیفیت صفر...شما لیاقت ادم با سوادو ندارید اصولا دوست دارید با یه مشت گاگول سرو کله بزنید چون حریف ادم با سواد نیستین..چون بله قربان گوی شماها نیستن...شما پادو می خواهی نه وکیل و کارشناس ...همین الان کار برای همه نیست...فقط پروانه بده دست مردم خودتون راحت کنید...اون ملنگم حال کنه که وکیل یا کارشناسه... این داستان گندش چند سال دیگه در می یاد...بهتر از الان ورودی های جدید زودتر فکری برای اشتغال در اسنپ کنند...چون اونم گیرشون نمی یاد... احسنت مرحبا...
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    دایی احتمالا شما از وکالت خیلی منفعت می‌بری که اینطوری دفاع میکنید که بقیه که مدرک دارن میان تو ای کار
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    اگر شما که وکیل هستی اینجوری مطلب رو تفسیر کنید وای به حال موکلاتون حرفهاتون همه ضد و نقیض بود و اساسا قبول شدن تو کانون ربطی به سواد حقوقی ندارد و بیشتر تکنیک تست زنی اونم با استفاده از کلاسهای تست زنی چند موسسه ی مشهور و با قیمت نجومی امکان پذیره و قبول شده ها هم بعضاً حتی فرق خواهان و خوانده رو به سختی می‌دونن برداشتن آزمون بسیار کار خوبی ست و وکیل ماهر و دلسوز قطعا مشتری خودش رو خواهد داشت
  • فلاح IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    اتفاقا این انحصاربایدشکسته شود .من نه وکیلم ونه میخواهم وکیل بشوم ،ولی واقعا این ظلم که سالها برفارغ التحصیلان حقوق شده بایدازریشه خشکانده شود اینکه وکالت شغل نیست وکالت صنف نیست واین هوچی گری ها فقط جهت تداوم پرکردن جیب خود است بگذارید وکیل وسردفترزیادبشه مردم خودشان تصمیم میگیرند هر که کارش بهتر و نرخش کمتربود میروند سراغش لطفا ای وکلا ای سردفتران یک کمی جیبتان راکوچیک کنید بگذارید همه ازاین سفره استفاده کنند ،شما دوست ندارید یک ریال ازدرامدمیلییونی اتان درروز کم شود ولی دوست دارید که کارشناسان حقوق این مملکت یب بیکاریادرشرکت های تولیدی دنبال کارگری باشند یک کم حیا کنید در دیزی بازه........
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    نطرشماتوجیه قانونی نداردهرشغلی راه خودش رامیرودتابه کمال وتوسعه دست یابدبایدوکالت بدون ازمون وازادباشدتارقابت علمی وفنی توسعه یابدانهای که که اعتراص دارن بخاطرجیبشان هست وگرنه این چندین سال چه خدمتی به مردم کردندزندانهاازبی کفایتی وکلاپرشده است وکیل که بایدبازوی دادگستری باشددنبال زدوبندشخصی هست فقط مجلس انقلابی میتواندبه دادملت برسد
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    پس پزشکی رو هم بدون آزمون کنید !!
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    سلام و احسنت به اینهمه درک و شعور بالای استاد گرامی...
  • مجتبی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    اتفاقا اگه بدون آزمون باشه بهتره دلیل بر بیسوادی نیست بلکه توانایی شخص مهم تره برادر عزیز
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    باسلام مجلس محترم شورای اسلامی باتوجه به اقتضای شرایط ومشکلات وبیکاری جوانان فارق التحصیل باسوادرشته حقوق این تصمیم بجا ودقیق را گرفتندشماآقایان وکیل بزرگواری که درآمدنجومی داریدوخداوندبیشترکندانشاالله لازم نیست درکارمجلس محترم دخالت کنید.
  • ج IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    آقا نگران بساط خودشه خیلی هم کار خوبی کردن زنده باد مجلس
  • محمد IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 1
    با سلام بنده سالها نماینده حقوقی در دادگاههای تهران بودم فوق لیسانس حقوق اقتصادی با معدل ۱۹ در تهران فارغ التحصیل شدم از یک وکیلی که فقط چهارتا تست زده و پروانه گرفته تجربه خیلی بیشتری کسب کردم یعنی بنده قبل از اینکه در ازمون وکالت شرکت کنم و دوره کاراموزی ساده ای رو طی کنم با پرونده های سنگین در ارگانهای بزرگ و مختلف مواجه شدم لوایح سنگین، انواع قراردادها، شکواییه ها و دادخواستها را تنظیم کردم تمام این کتابهایی را که شما فرمودید بنده بیشتر از شما هم بصورت مفهومی خواندم و تلاش زیادی کردم اما اسیر ناعدالتی در پذیرش و ظرفیت کانون وکلا شدم، وکالت یک شغل ازاد محسوب شده و باید هم یک کسب و کار قلمداد شود، هر کسی باید بعد از اخذ پروانه تلاشش رو بکنه حالا چه یک وکیل در مملکت باشه چه صدها و هزاران نفر، ایا اگر خود شما در ازمون قبول نشده بودید و پروانه نداشتید بازهم از لغو این طرح دفاع میکردید یا از این طرح حمایت میکردید؟ خداوند به کسانی که این طرح رو مطرح کردند و کسانی که ان را تصویت میکنند خیر دنیا و اخرت بدهد ان شالله
  • آشنا IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    سلام .شما که می ترسید نظرات را انعکاس بدید بیخود میکنید نظر افراد رو میگیرید
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    با با طرجدید مجلس هم قبولی به همین راحتی نیست حد نصابش بالاس
  • پگاه IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    باسلام و احترام.اولا تعداد وکیلی ک هرسال گرفته میشه انقد کم نیست که بخوان با کارشناسی حقوق مجوز بدهند در ثانی یکی سواد خوب داشته باشه قبول میشه.سوما معدل خیلی ملاک جالبی نیست چون همه میدونن که نمره الکی داده میشه خیلی وقتا.و قبولی حقوقم که بدون ازمونه و واقعا نمیشه به سواد طرف اطمینان داشت.و دراخر کارشناس حقوق رو خیلی جاها به عنوان کارمند میگیرن بازم سواد باشه اونجا قبول میشن.شایسته سالاری انجام بشه به نظرم
  • محمد IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    اجرای این طرح فقط تبدیل فارغ التحصیلان بیکار به وکیل بیکار خواهد بود.چون بازار وکالت همین الانشم اشباع شدست.خیلی از وکلا حتی پول تمدید دفترچه شونم ندارن. ظاهراً جور تمام فارغ التحصیلای حقوق رو وکالت باید بکشه و سردفتری اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و دادگستری هیچ مسولیتی ندارند.هیچ کس به سردفتری اسناد رسمی که سالهاست آزمون برگزار نمی کنه هیچ ایرادی نمی گیره! بیچاره وکالت
  • غم IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    کسی نگفت سوپر مارکت طرف مدرک حقوق رو گرفته. ها
  • مدرک آبکی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    دانشگاههای ایران هیچ بار علمی نداره از پیام نور گرفته تا آزاد و تهران و... فقط به طرف مدرک میدن که دلخوش باشه وگرنه بخدا قسم دوران مدرسه خیلی سخت تر از دانشگاه بود خودم بدون اینکه ی صفحه مطالعه داشته باشم لیسانس و ارشد گرفتم! آدم نباید خودشو گول بزنه اونی که میگه دکتری دارم ولی وکالت قبول نمیشم مشخص میشه مدرکش الکیه و هیچی از حقوق نمیدونه وقتی نمیتونی به ۱۲۰ تا سوال ساده حقوقی که تازه تستی هم هست جواب بدی! چرا الکی وقت خودتو تلف میکنی! به مدرک نیست به مطالعه س. طرف باید خودش کتب رو مطالعه کنه وگرنه ازدانشگاه هیچی یاد نمیگیری..اینایی هم که از این طرح حمایت میکنن فقط بی سوادها هستن که تلاش نمیکنن چند تا کتاب رو بخونن! فقط دنبال قبولی هستن! بدبخت به کسایی که موکل شما بشه
  • مدرک گرایی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    بنده خودم سال ۹۴ لیسانس حقوق گرفتم و بخداقسم اصلا نفهمیدم حقوق چی بود! بعد از ۵ یا ۶ سال تصمیم گرفتم آزمون وکالت شرکت کنم حدود ۹ ماه واقعا مطالعه کردم به راحتی وکالت قبول شدم! بخداقسم زیاد سخت نیست.تازه هنوزم زیاد چیزی از حقوق بلد نیستم حتی صددر صد نمیتونم مشاوره حقوقی بدم یا خیلی از چیزها رو بلد نیستم! وکیل باید همیشه مطالعه داشته باشه وگرنه مطالب فراموش میشه! بخدا وکیل بودن به این راحتی ها هم نیست باید به فکر بعد از قبولی باشید.که به مردم مشاوره بدید و واقعا موثر باشید به طرف کمک کنید نه اینکه طرف رو بیچاره کنید! وکالت به نظرم کار هر کسی نیست واقعا باید از لحاظ علمی صد در صد باشید و همیشه مطالعه داشته باشین! طرف مدرک آبکی گرفته چهار تا کتاب رو حوصله نداره بخونه بعد میگه حقم ضایع شده! در دانشگاههای ایران فقط حضور داشته باشی بهت مدرک میدن! متاسفانه طرف مدرک میگیره دچار توهم دانایی میشه!
  • فقط خدا IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 1
    این طرح مطلقا تصویب نمیشه با بحث کردن و به هم پریدن خودتونو خسته نکنین این طرح حتی تو مجلس و در جلسه یکشنبه ۱۸ مهر تصویب میشه و نه به شورای نگهبان می رسه کما اینکه اگه به شورای نگهبان هم برسه رد میشه خودتونو خسته نکنین
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    سلام چرا انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بدون آزمون و نظارت نمی شود؟؟؟؟