ادامه واکنش ها به حضور یک فرمانده نظامی اهل سنت در رأس نیروی دریایی ارتش

ایرنا نوشت: امام جمعه سنندج گفت: انتصاب دریادار "شهرام ایرانی" به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی توسط رهبری، دریچه‌ای روشن برای بکارگیری اهل سنت به ویژه کردستانی‌ها در مسوولیت‌های مهم است.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: این انتصاب ارزشمند از جانب رهبری، الگویی بسیار شایسته برای دیگر مسوولان در دولت و دستگاه‌های مختلف است تا از اهل سنت و نخبگان کردستان در مسوولیت‌های مهم استفاده کنند.

وی انتصاب دریادار "ایرانی" را مایه خوشحالی اهل سنت به ویژه مردم کردستان و سنندج عنوان کرد و افزود: رییس‌جمهوری و دیگر مسوولان در دستگاه‌ها، باید از رهبر معظم انقلاب تبعیت کرده و از نخبگان و افراد توانمند در میان کُردها و اهل سنت، برای مدیریت‌های کلان کشور بهره گیرند.

امام جمعه سنندج به واقعه جانسوز عاشورا و ماه محرم اشاره کرد و گفت: شهادت، امام‌حسین(ع) نماد ایثار و استقامت و یاران آن حضرت در صحرای کربلا، درس آزادگی و شجاعت را به مسلمانان داد تا در برابر ظلم و ستم دشمنان بایستند و ذلت را نپذیرند.

ماموستا رستمی اشاره‌ای به اهمیت ماه محرم و روز عاشورا داشت و ادامه داد: عاشورا همان روزی است که فرعون در رود نیل از بین رفت و حضرت موسی(ع) و قوم بنی‌اسراییل از ظلم و ستم نجات یافتند.

وی آغاز سال قمری با ماه محرم را نشان از والا بودن این ماه نزد خداوند دانست و افزود: براساس فرموده پیامبر(ص) هر مسلمانی که در ماه محرم توبه کند، حتما توبه‌اش پذیرفته می‌شود، ضمن اینکه با انفاق و کمک به فقرا در روز عاشورا، خداوند رزق و روزی به اندازه یکسال را نصیب انسان مسلمان می‌کند.

امام جمعه سنندج به وقایع اخیر در افغانستان و روی کار آمدن طالبان اشاره کرد و گفت: این اتفاقات بیان کننده شکست سیاست‌های آمریکا و دخالت نظامی استکبار دارد، همچنانکه شوروی هم پیش از این در افغانستان دچار همین شکست شد.

ماموستا رستمی، سیاست همیشگی آمریکا و دشمنان را نفوذ در جامعه اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم مردم و قومیت‌های مختلف در افغانستان با تشکیل دولتی متحد، راه صلح و دوستی را در پیش بگیرند و ترور و برادرکشی برای همیشه پایان یابد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1546713

برچسب‌ها