تاخیر بارشهای پاییزی به همراه تابستان گرم تر از نرمال در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تابستان اصفهان با دمای ۲ الی ۳ درجه ای نسبت به نرمال گرم تر است و بارشهای پاییزی در این استان با تاخیر آغاز می شود.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: آخرین مدل های خروجی بارش ها نشان می دهد که بارشهای پاییزی در اصفهان با تاخیر آغاز می شود و تداوم دوره خشکسالی بیش از نرمال باشد و شرایط کم بارشی تا نیمه اول پاییز بر اصفهان تداوم خواهد یافت. 

وی افزود: در تابستان هم با افزایش دمای بیش از نرمال مواجه خواهیم بود و وضعیت دما تا پایان تابستان در اکثر مناطق استان اصفهان به ویژه شمال غرب و مناطق مرکزی استان اصفهان بین ۲ الی ۳ درجه افزایشی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شرایط کم بارشی و افزایش دما بالاتر از سطح نرمال در زمستان و بهار بین ۲ الی ۳ درجه و افزایش تبخیر سطحی تشدید شرایط خشکسالی را در سال زراعی جاری را پدید آورده است. 

وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارش ها نسبت به سطح نرمال گفت: کاهش ۳۰ الی ۴۰ درصدی بارشها نسبت به بلندمدت در اکثر مناطق اصفهان مشهود است.

شیشه فروش با بیان اینکه سدهای مخزنی استان اصفهان نسبت به متوسط بلندمدت با کاهش ۵۵ درصدی مواجه است، اظهار کرد: حجم سد زاینده رود به ۳۳۳ میلیون متر مکعب رسیده است و بررسی خروجی های جوی و مدل های هواشناسی نشان می دهد که با افزایش دما فراتر از نرمال در تابستان مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه به علت اینکه پدیده های جوی فاقد رطوبت هستند، انرژی خود را به صورت وزش باد تخلیه می کنند، گفت: به علت فعالیت کانونهای گردوغبار در استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱ روز آلوده را پشت سر گذراندیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =