۹۸ درصد اصفهان دچار خشکی است/کاهش ۵۰ درصدی بارشها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در شرق اصفهان با کاهش ۵۰ درصدی بارشها مواجه هستیم و ۹۸ درصد استان اصفهان با خشکی دست و پنجه نرم می کند.

منصور شیشه فروش درگفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به بازگشایی زاینده رود در غرب استان اصفهان برای پیشگیری از خشکی باغات اظهار کرد: ۹۸ درصد استان اصفهان با خشکی دست و پنجه نرم می کند و عدم بارش موثر در فصل سرما و بهار، افزایش چهار الی پنج درجه‌ای دمای هوا نسبت به نرمال از علل خشکی این استان مرکزی است.

وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارشها در سرچشمه های زاینده رود گفت: در شرق استان اصفهان با کاهش ۵۰ درصدی بارشها مواجه هستیم و وزش بادهای گرم بر شدت خشکسالی می افزاید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: پیش بینی هواشناسی در هفته آتی افزایش وزش باد و خیزش گردوغبار محلی است و تا پایان تابستان این شرایط بر استان اصفهان حاکم است.

وی گفت: با توجه به مجاورت با کویرهای استانهای هم مرز با استان اصفهان و شناسایی ۱۶ کانون گردوغبار با یک میلیون و ۹۰ هزارهکتار وسعت و عدم جریان زاینده رود از سراب تا پایاب بحرانهای عدیده زیست محیطی را در این استان ایجاد کرده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =